ny födda
i dag kl 7 började min katt lisa förlösa sina katt ungar.nu kl 23.48 kom sista,det blev 6 svarta och en vit….grattis till min söta kattmamma lisa,som oxå för 17 vecor sen fick sina två första kattungar.jag vet att många kanske tycker varför inte kasstrera,jo jag ska det nu,men som tur är har jag nya ägare till allihopa.goda vänner,som gör goda hem.skulle aldrig lämna till vem som helst.de är små individer med känslor och för att inte glömma,söta. sen är det så att jag nu hadde 4 från början,två honor och två hanor.hm jo så flicka nr två är oxå med kattungar.,så med de två först födda och de nya har vi i dag 13 katter..men sen blir det vättrinären för alla pengar,nu är det stopp.tänka sig att man tog först en katt för det var en stall katt som skulle avlivas,han var sista,och i dag 3 år senare har man 13.men liksom människor,vet man ju hur kattungar blir till..

Det är verkligen dags att lägga i nödbroms nu liteen.
Rätt som det är så ångrar sig någon av de goda vännerna. Sån´t händer hela tiden.
Så full fart till Vetten med både honor och hanar.
Nalle

#0 Liten förklaring behövs nog.
Kattmamma Lisa fick alltså 7 kattungar igår kväll och 2 kattungar för 17 veckor sedan??
Katthona 2 är också dräktig och väntar sina?
In alles har du alltså 4 vuxna (2 honor och 2 hanar) samt 9 kattungar + de som väntas från hona 2.
Är det rätt uppfattat?
Med andra ord har du snart ca 12-15 kattungar som skall placeras ut, och som du sa har du hem som väntar samtliga redan?
Hoppas du kan lova oss alla här inne på hittekatter att du tar i väg dina 4 vuxna katter för kastrering omgående efter förlossningarna. Som du nog har förstått är huskattsavel på detta viset inget som vi uppmuntrar när man haft möjligheten att undvika fler kattungar.
Lycka till med alla dina kissebäbisar och mammorna!!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
SUCK säger jag!
2, kloka ord, håller med dig helt.
Förskräckligt, men hoppas det går bra för alla katterna.
Om jag fattar det rätt har du kvar dom två som är 17 veckor?
Vad är detta?????? Hur kan du kalla dig för djurvän? HAr visserligen läst din presentation, men det här verkar ju inte klokt om det stämmer. eller är du ett troll?
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
7 kattungar och en kull till för 17 veckor sedan????
Vill bara påpeka, att man inte får föda upp mer än 2 kullar per år utan tillstånd. Så något är mysko med dig.

Råder dej att åka till vet och få katterna kasterade så fort som möjligt efter födsel….finns alltför många missar därute som behöver hem, och det är inte säkert att man lyckas få hem till alla kattungar, ofta brukar flera ändra sig av olika anledningar..
Önskar dej lycka till med missarna..men som sagt..beställ tid hos veterinär för kastrering så snart som möjligt..
Man kan inte kalla dig djurvän om du föder upp katter så där ofta
. Stackars katter tycker jag..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
Ännu ett troll…

Djurvän… NOT !! Tycker det är för dj*vligt, rent ut sagt!!
Troll…..
Sorry, vi blev inte så glada för dina kattungar fast kattungar är det sötaste som finns.
Vi kämpar för att minska antalet hemlösa katter -som oftast är fd söta kattungar som hade en ägare. Också om dina kattungar får nya hem finns det inga garantier att de kommer att få det bra och att de blir kastrerade.
Det är jättebra att du tog hand om några katter men du borde ha kastrerad de med en gång.
Nu har det hänt, njut av dina kattungar nu. Men ser till att få alla dina katter snabbt till veterinären för kastreringen.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Troll… med tydligen alldeles för mycket tid över! Bättre tidsfördriv: