Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 4605 ggr
Kusten-
0

Hjälp en Goding II

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Man kan läsa den första tråden här: Hjälp en Goding

Goding kom in från hemlösheten på alla hjärtans dag, den 14 februari. Han har sedan dess fått intensivvård för att så småningom kunna få sina båda ögon opererade. Goding har bland annat entropion (läs gärna i den första tråden om vad entropion innebär och om allt annat som denna urkämpe till kisse har gått och dragits med).

Goding hade sitt senaste återbesök hos veterinären den 26 februari. Hans ögon hade då blivit bättre och en operation av ögonlocken kommer troligtvis göras under den kommande veckan. Det känns väldigt skönt att det gått så bra framåt, trots allt! Det har varit och är en mycket tacksam kisse att behandla. Djursjukvårdaren hade hand om honom den första kritiska veckan, därefter har han varit i "kustvård" med regelbundna återbesök på kliniken.

Lördagen den 27 februari fick han sitt första riktigt kattfnatt och höll igång med en leksaksmus och en myntakatt halva natten. Ett gott, värmande tecken!

Bilder och uppdateringar om och från det lilla Lammet kommer vart eftersom något nytt händer eller om han bara vill in och buffas en stund :))

Kusten-
0

Hm, den där ser intressant ut..

Kusten-
0

Kramas med den en stund.

Kusten-
0

Och lite till..

persikahallon
0

Åh, ett kattfnatt! Kyss Vilken jättefin bild på en tacksam kisse. Puss på sötnosen och kram på söta Kusten som vårdar honom till glädje och hälsa!

persikahallon
0

#1 Har du virkat den själv? Skrattande

Kusten-
0

Han gillar att bära omkring på saker..

Här han han en rosa musfångst i mun. Den hade han givit en omgång på golvet dessförinnan. Lite piggare är han allt :)

Kusten-
0

5 - Hi hi nej jag hade aldrig lyckats så bra. Det hade blivit en svans till ögon och sju ben till öron om jag hade försökt Flört

Det är stickaremästarn Marianne här på Hittekatter som totat ihop myntakatten så fint. Hon skickade hela 20 stycken till förmån för kustkatterna och de har gått åt allihop (funnits på kliniken). Söta som socker är de och väldans uppskattade hälsar Goding. Han massakerade den lite lätt under tjugo minuter Skrattande

soso
0

Roligt att han mår bättre!! Han ser riktigt kramgo och mysig utGlad. Hur gammal är han ungefär?

xray
0

Vilken myskisse!! Och vad kul att han mår bättre och har börjat busa. Det om nåt är ju ett gott tecken!!

Pälsbollarna i Höganäs

ChanelBM
0

Men gu så söt!

Nästan så man vill utöka hemmaparken med kissar….

Stoppade in några kronor till på kontot. Har du redan fått tillräckligt för att betala Godings räkning gissar jag att du har andra hål du kan stoppa de kronorna i!

monsi
0

Så fin han är.

underbart han är så pigg o glad nu.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

lillmymlan
0

Lilla Lammet, så vacker han är Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

anebit
0

Lilla teddybjörnen du är så söt och gullig. Så roligt att du t.o.m. leker.

Håller tummarna för att ögonoperationen ska gå bra.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

maggan47
0

vilken vacker kisse, lilla lammet är, ser så urmjuk ut, håller tummarna för operationen, att den blir lyckad, roligt att leklusten finns i alla fall, var bor han nu

nyfikna Maggan47

MariannE11
0

nä nu gråter jag en skvätt.. leker godingen med MIN lilla myntakisse…otroligt glad o rörd blir jag… puss från mej…Kyss

våga vägra golf o fiskbullar   o håll dej in i  det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Sidentass
0

Underbart fin misse..o jag tror att de är min lille Stödis Mourizze (som flyttar till eget hem snart!) som undervisat i *bärandet* husses piprensare försvinner alltid bort av nån konstig anledninging! Så gott att höra att skönheten mår bättre…vi fortsätter med tum- och 40-tassarshållning här för fortsatt tillfrisknande!

#15 Vilken trevlig hobby du har, den tror jag att jag hänger på här, ganska så snart till och med!Flört

buster65
0

Goding - sötnos, teddybjörn, lambi …. han är ju hur söt som helst. Härligt att höra att han börjar busa och leka, underbara nyheter.

Hoppas allt fortsätter i positiv riktning, vi alla önskar honom ju det allra bästa och att få ha ett riktigt gott kattliv som han så väl förtjänar!

Puss på nosen Goding och stor Kram till Dig Kusten

Natti, natti alla tvåbeningar och fyrbeningar. Sov så gott!

Gunlog
0

Lilla bäbisen… Lilla lammet Lambi… Godingen… Mull-Mull är vad du är och det känns som mjuka bomullstussar kring mitt hjärta. En sådan värme du skänker bara genom att finnas och att du accepterar att du är som du är, och att du tar det du genomgår på ett lugnt vis…

Snälla Kusten, vill du göra mig en tjänst? Vill du vara EXTRA kräsen om/när det blir omplacering… Detta lilla liv har fastnat så i mitt hjärta… (Och det är "nog" inte bara i mitt) Jag vill bara ta honom i min famn och beskydda honom från allt ont. Det hugger verkligen i mitt hjärta när jag samtidigt förstår att jag aldrig kan få honom… Tänk så länge sedan det är som jag kände så här…

Jag vet inte varför, men jag känner en "viss oro" för honom… Kanske för att jag har fastnat så som jag har gjort…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Ankie
0

puttar för fina kissen

Kusten-
0

8 - Hej soso och tack för ditt stöd! Hans ålder är lite svårgissad, men jag tror han är någonstans mellan 5 år kanske och en bit uppåt.

10 - Tack ChanelBM! Det var snällt av dig. Det kommer antagligen behövas lite till innan det täcker upp för Goding, men nu har det ändå kommit in en otroligt massa fina bidrag från dig och många andra. Fantastiskt är det! Uppskattad kostnad har varit runt 7000 kronor (räknat på att det inte blir några komplikationer).

18 - Är extra noga vid utadoption oavsett kisse, därför det ibland tar en sådan tid att få hem till de små liven : ) Kan glädja dig och stilla eventuell oro - något som jag förstår att man kan ha när man fastnar särskilt för ett litet liv - genom att berätta att Goding känner ett sprittande kurr av förväntan i sin ulliga kropp över att ha ett väntande hem som längtar efter att få ta emot honom när/om han blir frisk. De har sedan innan tagit emot kustflickan Mirre, också det en alldeles speciell liten misse som många vänliga människor på Hittekatter engagerade sig i när det begav sig. Mirre njuter av livet i sin varmt förstående och förståndiga familj och det är jag säker på att Goding också kommer att göra. Goding som älskar livet och allt levande, vänliga personer och katter inte minst (får han syn på en kisse travar han genast fram och kuttrar), skulle få blomma ut av lycka i deras närhet. Lammelyckan personifierad ;) Där finns det även tillgång till säker utevistelse (nätad rastgård) om han skulle få för sig att vilja gå ut och sträcka på benen i grönskan. Men allra först måste han gå igenom sina operationer och bli frisk, något som vi alla hoppas ska bli lyckade så att detta kan bli en varm solsaga till slut. En dag i taget tar vi, ända fram till den rent strålande dagen..

15 - Han älskar myntakissen och pussar tillbaka! Inatt hade de en mysig stund ihop igen. Finns det någon eller några myntadjur ute på Tradera vill Goding gärna sponsra någon annan utsatt katt i landet, genom att köpa ännu en som han kan gå loss på.. Cool

16 - Håller med dig om att Marianne har lagt sig till med en trevlig hobby. Grattis förresten till Mourizze och det nya hemmet!

Apropå sol. Nu skiner den här, ett kust som annars varit i en hemsk förmörkelse en längre tid, och det är helt klart dags att handla semla och dricka busternissete ;) Goding hälsar med puss!

Ankie
0

härlig läsning :)

lillmymlan
0

Kyss

*Nalle Puh*

Sagolika
0

Åh, vad bra att det perfekta hemmet redan dykt upp. Nu ska han bara bli bra också och det håller vi alla tummar för.

xray
0

Skrattande

Pälsbollarna i Höganäs

Gunlog
0

Verkligen härligt att få läsa om hans framåtanda och hans glada energi. Och det är verkligen betryggande att läsa att han får bo med Mirre och hennes härliga och kärleksfulla familj. Att han är 5 år gammal, "give or take", kan jag knappt tro, för jag tycker att han verkar vara världens bebis… Ja du, han har verkligen fastnat hos mig, du kan inte ana…

persikahallon
0

Gunlog jag förstår precis. :) Jag känner också lite extra för goda Goding som haft det så kämpigt och lidit framför ögonen på människor som inte brytt sig. Som gått förbi honom varje dag men inte sett hans plågor. Härligt att han ska få ett underbart hem och få bli en önskad och älskad katt!

Gunlog
0

…jag kan säga att jag… ja, jag vet inte…

…är väl "olyckligt förälskad"…

Han är det sista jag tänkt på de senaste nätterna innan jag somnat…

vilda-hilda
0

Hm.

Lammelyckan var verkligen ett fint ord som jag tycker Goding är värd att få uppleva resten av sina nio liv.

Nalle

Hawknestgrove
0

Så skönt för lille Goding!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Gullimat
0

Härligt att höra att Goding redan fått ett hem, och med säker utevistelse, vilket måste vara det optimala för alla kisar som vill kunna gå ut. Och lilla Mirre glömmer man inte, måste vara en riktig lyckoträff att få en sådan fin "lillasyster" att mysa med.

Lycka till med ditt tillfrisknande, lille GodingKyss

maggan47
0

men vilken härlig läsning, nu hoppas vi bara att Lilla Goding blir frisk efter sina operationer, och att du Kusten uppdaterar om hur han mår, han förtjänar som alla andra utemissar en egen soffa att spinna i

Maggan47

Gunlog
0

Mmmm, jag kan se honom utsträckt och helt avslappnad i IKEA:s lilla djurdivan! Skrattande

vilda-hilda
0

Gunlogs härliga kommentarer gör mig alltid glad.

Hoppas oxå att Lambi får en jättego Soffa att riktigt stäcka ut sig i och visa att här är jag. Jag som så många ville att jag skulle bli frisk= Speciell kisse…………Sån som smälter hjärtan.

Pussgurka, nosgosgos till Lambi och hans människa Kusten

Nalle

maggan47
0

eller varför inte en egen fåtölj till LambiFlörthoppas på upprapportering snart om han tillfrisknande

Maggan47

marty
0

Ingen behöver betvivla att Goding kommer att ha brist på mysattiraljer i det nya hemmet. Flört Hans nya hem domineras av kattprylar som kattbäddar o korgar, kattfåtöljer, kattgömmor i alla dess färger och former, flertalet klösmöbler i varje rum och en jättemysig rastgård med utsikt över fågelmatningsplatser i trädgården.

På bilden ses två av Godings nya brorsor, Nisse (tv) och Bosse. Nisse kommer från Sturkökolonin i Ronneby och blyge Bosse satt länge på ett katthem innan han blev adopterad av Godings familj. Bosse var övergiven i ett sommarstugeområde innan han fångades in och fick komma till katthemmet.

Nisse älskar att ta en promenad i sele varje dag och hämtar in morgontidningen till husse. Flört

Hälsningar från en mycket god vän till familjen

/Bumbis med tillfälligt nick

marty
0

..Godings nya syster Mirre, som adopterats genom Kusten, vill säga hej till er alla!

Hon ser fram emot att få en nallelik storebror, hon tycker att det är en stilig kille som verkar väldigt snäll! Flört

maggan47
0

vilken härlig familj som väntar på Goding, hoppas han snart får komma dit, och slippa alla undersökningar och operationer

Maggan47

marty
0

#37, ja, Goding kommer att få ett superduperhem (och jag får hälsa på, hi, hi) Flört

Kämpen Mirre vill visa upp sig igen utan en stor gäsp i ansiktet.

Gunki
0

Hihi,

JAG betvivlar att Goding kommer att lida nån brist - det verkar tvärtom som han kommer till ett himmelrike för en katt. Härligt!!

Gunki

marty
0

#39, nej, han kommer verkligen inte att lida någon brist på varken det ena eller det andra. Glad

Jag tycker att vi här hemma har mycket kattprylar och myspys för våra katter, men det här hemmet slår nog det mesta.  Flört

Gunlog
0

#33 Tack så mycket för din fina kommentar… Ja, denna Bengtsson ser i alla fall till att glaset är halvfullt och inte halvtomt…  Jag försöker alltid se allting från den positiva sidan… Och så har jag en "vild" fantasi! Hihi!

#34 Den fåtöljen är ju super! En SÅN måste han ha!

Godings blivande familj får byta efternamn till Goding! Jag behöver nog inte förklara varför… Flört

Lena
0

Så fint att det löst sig så bra för Goding! Nu väntat det goda livet med idel sötebrödsdagar för den goe nallekatten.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
0

Vilka härliga bilder. Härligt också att se nya bilder på Mirre Godings nya lillasyster som man följde med spänning.

Roligt också att se namnet Bumbis igen. Saknar dina inlägg.

maggan47
0

Saknar också Bimbis inlägg, har ju många bäddar som verkligen används av alla katterna

Maggan47 som kramar om

monsi
0

Underbart han har ett mysigt hem som väntar.

Kul att se dig igen Bumbis o ja jag är svartsjuk för att du kommer att få hälsa på den mysige herren.

Gosa magen från mig.

buster65
0

Liten kvällsputt! Undrar så hur det går för underbare Goding, hoppas allt fortsätter att gå i positiv riktning med hans ögon ….. lite oro är det allt kvar. Det är så tyst ……………….?

Puss på nosen Goding och Kram till Dig Kusten!

Gunlog
0

Ja precis buster65, man undrar…

Kusten-
0

Ja nu är det dags att uppdatera igen! Goding opererades i måndags och hade lite svårt att vakna upp från narkosen, men när han väl gjorde det då har det varit ett mycket piggt litet lamm.

Eftersom han går omkring med tratt och ska ha penicillindroppar är det vakande och vård som är vardag. Stygnen och stygntrådarna under ögonen får han inte komma åt, det är jätteviktigt. Kanske att det blir en "finslipande" operation om ett par månader, eftersom hans entropion var så kraftigt inrullad. Att inte ta för mycket hud vid operationstillfällena är att föredra, hellre då att man tar något mindre och att det senare går att göra en mindre op med justeringar - att där finns lite kvar att jobba med om det skulle behövas.

Vandringen på den där lyckliga stigen fortsätter, en tass i sänder. Vi hoppas nu att det ska läka ihop sig fint och att tårkanalerna ska strömma av lyckliga tårar till slut. Men visst är det otroligt att han for runt i lek och skutt så kort tid efter den stora operationen. Jag fick hålla honom på mattan.. Han älskar fågelskådning och är med säkerhet mycket glad över att kunna se dem bättre nu. Han sitter i skrivande stund i fönstret och spanar på just kvittevittare.

Varm hälsning från ornitologen Goding ; ) Puss och kram!

Kusten-
0

Yrvaken och fortfarande innan operationen.

Kusten-
0

Ännu en bild innan operation. Om en vecka ska han in för återbesök och om två veckor kommer stygnen tas.

monsi
0

Å vad kul det verkar så posetivt med den gode Goding.

Håller forfarande tummarna för snabbt o bra tillfrisknade.

Hm! Kanske skulle köpa en sån där fågel som låter  som en riktig till honom så han kan få studera en pippi på nära håll.Obestämd

Kusten-
0

51 - hi hi bra idé.. den hade han fått pippi på. Jag ska ut en liten sväng senare och kan titta runt efter något kvittrigt : ) Möss som piper finns ju, så då borde det finnas fåglar som kviddevittar Glad

soso
0

Han är ju bara för otrolig, Goding! Han har gått rakt in i hjärtat, precis som Atlas Hängöra och några andra du har räddat. Håller tummarna att läkningen går fortsatt bra.

vilda-hilda
0

Håller med  soso om att det lilla lammet gått rakt in i hjärtat. Dom andra katterna känner jag ju inte

Lammet ser bara mysigare och mysigare ut på varje bild. Nu nästan mer lik en Pudel än ett lamm.

Skall bli roligt att se bild på honom när pälsen vuxit ut.

Håller tummar att tårkanalerna fungerar nu så att han slipper mer narkos och väntar med spänning på nya uppdateringar.

Kram till dig och nospuss till Goding

Nalle

maggan47
0

hoppas också på tillfrisknande snart, och såklart Bumbis, jag var glad att se, och inget  annatSkrattande

Maggan47

Gunlog
0

Lilla Goding! Oh, så skönt att du är så pigg och att du tar det som det kommer!

Ja, du finns på en speciell plats i alla våra hjärtan…

Puss Goding! Hoppas att du blir frisk snabbt så att du kan fortsätta med din ornitologi (?) och att du kan flörta ordentligt med vackra flickor precis som du har gjort med oss här inne…! (Ja, fast om vi "tanter" är SÅ vackra kan väl diskuteras Cool )

Kusten-
0

På nätterna övergår hans ornitologiska färdigheter till harologi, då spanar han gärna efter Stampe och hans vänner som skuttar i snön. Han älskar djur, av alla de sorter. En mycket älskvärd och älskad ponke som längtar till lillasyster Mirre med familj :)

Gunlog
0

*NAW*, varför kan jag inte träffa honom?! Det hade varit så roligt!

catbac
0

Lilla vackra Goding! Mirre och hennes familj längtar så mycket efter dig! Du finns i våra tankar hela tiden. Vi är så djupt tacksamma mot Kusten som med sitt engagemang och omtanke skänker dig den bästa omsorg och kärlek som en liten kisse kan få. Kramar till er båda och även nospussar till Goding! :)

buster65
0

Nospussar i mängder till Goding som träffat rakt in i våra hjärtan, på en alldeles särskild plats där bara alldeles särskilt underbara kissemissar tar plats, nämligen de som lidit så mycket och trots det har kvar sin tillit till människor och är så tålmodiga och tacksamma och alldeles underbara …. man tror knappt det är sant.

Lille underbare Goding, lilla Lambi, vi älskar dig så mycket!

Vi gläds åt varje framsteg och förbättring för din del och önskar dig det allra allra bästa ………

kattassen
0

Skön läsning att det går åt rätt håll med lille Goding. Han ser verkligen nöjd ut. Hoppas på snabb bättring så flytten kommer till stånd snart!Kyss

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

lillmymlan
0

Lille Lammet Kyss

*Nalle Puh*

anebit
0

Så söt han är den lilla lurvtassen. Så skönt det måste vara för honom att få ögonlocken justerade.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

buster65
0

Kärt barn många namn. Anebit har gett honom ytterligare ett smeknamn som också passar honom alldeles särskilt bra, lurvtass.

Nallekatten, Lambi, Teddybjörnen, Sötnosen, m fl mfl för att inte tala om hans tilltalsnamn som säger allt. Kusten du har träffat rätt i prick med namnet Goding.

Så underbara nyheter att allt gått bra med operationen så här långt och att han har en alldeles alldeles underbar familj som väntar på honom med bara det bästa av allt, Mirre och Nisse och Bosse, åh vilka underbara kattkompisar det finns i det hemmet.

All Lycka önskas vår älskade Goding. Nospussar i mängder till dig och massor av Kramar till Kusten som sköter om dig så kärleksfullt och väl.

Lena
0

Ja det känns verkligen bra att denne godingarnas Goding nu fått sin operation gjord och sedan har ett hem som väntar honom. Altt gott önskar vi denne kisse som slagit rot i våra hjärterötter.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
0
Kusten-
0

Hej alla ni gulliga! Jag ska egentligen inte vara inne på datorn p g a problem med datorn igen men måste kuta in och berätta att Goding mår bra och att han eller jag inte glömt er. I måndags var han på återbesök och de berättade att läkningen var väldigt fin, över förväntan. Normalt sett brukar det annars vara mycket mer svullet efter den tiden. Stygnen är tänkta att tas nu på måndag, då har det gått två veckor efter operationerna.

Goding Lambi Lurvtass och andra passande smeknamn får nog ännu ett; för på en av bilderna som togs efter operation ser han ut som en riktigt klok gammal yrvaken Sfinx. Han rakades ju runt ögonen och vips trollades det fram en egyptisk lammkatt Glad

Kusten-
0

Goding innan operation, på kelhumör. Han är en gladare katt nu, inte så konstigt eftersom skavet är väck. Kelsjuk är han alltid och han tycker mycket om att sträcka ut sig.. vilket ni ser på nästa bild..

Kusten-
0

Inte min armhåla, denna var mer bekväm och med godare passform Flört Gott ska det ju vara för en Goding.

Puss på kind, hälsningar från oss båda

monsi
0

Härligt lurv lejon.

Skönt att höra han mår bättre o bättre.

vilda-hilda
0

Jag bara älskar att se bilder på detta luddiga lamm.

Å såå en magbild oxå. Kattmagar är det bästa som finns. Vilken myspropp han är.

Skall bli roligt att se hur många lockar han har kvar när pälsen växt ut.

Gratulerar till positivt resultat med hans ögon.

Puss på nosen och lite maggos till Luddkillen.

Nalle

Hawknestgrove
0

Åh sån fining! OCh glöm inte, att nettot av mitt kattgräs, som jag säljer på Tradera, går oavkortat till KUsten och med andra ord till denna lurviga gosplutt!

xray
0

Sicken mysing!! Skönt att allt går på rätt håll. Kram till er båda.

Pälsbollarna i Höganäs

soso
0

Goding är nog något alldeles extra! Magbilden var härlig! Skönt att ögonen läker som de ska.

kattassen
0

#69 Jättegosig ser Goding ut! Han verkar finna sig väl tillrätta i den famnenSkrattande

MariannE11
0

jag blir kär!

Gunlog
0

#76 BLIR kär?! Det har jag varit sedan dag 1!

Och den magen, alltså… Mmmmmmmmm………..

Jag är SÅ sotis på Kusten som får äran att "dutta och plutta" med honom…

maggan47
0

vilken fining, så skönt att det går åt rätt håll med Goding, så underbart mjuk ser han ut, hoppas på uppdatering snart, och vad tråkigt att din dator inte är tiptop Kusten, hoppas den ordnar sig

Maggan47Kyss

ChanelBM
0

Hmm, vilken gosig kagge. Undrar om inte jag skulle kunna få den i utbyte mot itt bidrag till hans vård?….   ;-)

Apropå dator Kusten så har jag en ståendes här. Inge fel på den. Saknas bara en skärm. Hör av dig om du vill ha den. Krånglar inte o överlämnas helt gratis. Köpte ny o har inte listat ut vad jag skall göra med den gamla så den bara står här, med Windows o Office paket o allt.

buster65
0

Underbara nyheter om godingarnas Goding. Vår älskade fine kisse som lagt beslag på våra hjärtan. Härligt att läsa om alla framsteg och förbättringar för den vackre gossen och att han slipper ha ont och skav i ögonen. 

Tack Kusten att du tagit hand om och sett till att Goding fått ett nytt liv. BAMSEKRAMAR till Dig och Nospussar i mängder till Lambi!

Hawknestgrove
0

Oj chanel, vilket erbjudande! Bara toppen! Office är ju värt 1200 kr minst bara det….

ChanelBM
0

Tja jag har helt lagligt handlat en licens för officepaketet o då gäller det för 3 datorer

Mig veterligen har jag bara en dator så om nån i GBG behöver uppgradera eller nåt så finns Office 2007 till 2 datorer…

MariannE11
0

#77 jag har försökt blunda… o min jullan säger att hon är viktigast o bankar in sin feta rumpa i min näsa så jag inte kan se några bilder….Obestämd

Hawknestgrove
0

Chanel, så gjorde jag med en kompis också. Hon fick en av mina 3 licenser. Har 2007 på laptopen, men måste erkänna, att jag föredrar 2003. HAr ju lilla katten som assistent och på 2007 finns det ju ingen assistent!!

Gunlog
0

#83 Flört

xray
0

Du har PM Kusten!!!

Pälsbollarna i Höganäs

essut50
0

Puttar upp bara…

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Kusten-
0

Goding fick stygnen tagna igår och det såg väldigt bra ut. Läkningen har gått hur fint som helst och det ser inte ut att behövas fler operationer. Lilla lammet går nu på droppar i två veckor som ska kunna ta bort den "blinda fläcken" i höger öga, så att han ska kunna se ordentligt. Han är såå fin i sina ögon nu.. vetten var grymt imponerad av hans återhämtning och mycket glad över det goda resultatet! Han ska in om någon vecka och kolla så att inga infektioner tillstöter eller liknande och sedan in igen om en vecka efter det. Är allt ok (det ska det allt bli :)) då blir det resa till hans längtande hem, till lillasyster Mirre med familj. De har döpt godingen till Julius Kyss 

Jag ska betala Godings faktura på fredag då det sista som fattas för att kunna betala den, kommer till. Därefter kommer här i tråden en slutlig redovisning till er alla som skänkt och stöttat så hjärtligt.

Nytagna bilder på Julius kommer att dyka upp Glad

Hawknestgrove
0

Så härligt…..

monsi
0

Å låter toppen!

Så underbart skönt han har fått komma in o slipper smärta.

Tack kusten som hjälper denna kise o låter oss få följa med i hans resa till ett toppen hem att han äntligen får njuta av livet igen.

Kusten-
0

ChanelBm - Oj vilket erbjudande, men det kan jag inte ta emot, men så generöst av dig! Jag har sparat allt viktigt på min dator och har en f.d jobbarkompis som ska titta över den. Just nu lånar jag dator på ett par ställen, det funkar så länge : ) Tack igen och kram på dig!

Hawknestgrove
0

Kusten, man kan flytta över hårddisken! Lägga in en hårddisk till!Flört

Kusten-
0

92 - Hajar inget av sånt där he he.. Oskyldig Men skruvmejsel och lite trixande ska väl kunna fungera på skrället. Har säkert fem tjuriga skruvmejslar i verktygslådan som glor på mig och undrar varför de hamnade hos just mig..

Här kommer en bild på sköningen som togs i måndags, efter att stygnen hade hamnat i de sälla stygnmarkerna. Puss!

Hawknestgrove
0

Så fin han är!!!! PSt, din kompis som fixar din dator, kan nog lägga in din gamla hårddisk också. Brukar vara gott om plats. Eller så kan du lägga din gamla hårddisk i ett litet kabinett, så har du den som extern hårddisk.

vilda-hilda
0

Men.

Vad skall man säga om Katten.

Blir bara så glad för varje bild som kommer.

Puss på nosen, gos på goa magen och ett snus bakom varje öra på detta lockiga barn.

Nalle

ChanelBM
0

Min dator bara står där o väntar på att jag skall ta mig till sävenäs o återvinnas så behöver du en extra dator är det bara att ta den. Skaffar du en ny dator får du gärna bespara dig själv en 1000 lapp o ta en av mina licenser för Office-paketet. Jag kan ju som sagt var bara utnyttja en av tre oavsett hur jag gör…

Kul att kissen mår bra!

Gunlog
0

#93: Jag smälter… Kyss

buster65
0

Så vackra ögon han har fine Goding. Det är nog dig Kusten han tittar så kärleksfullt och tacksamt på. Han tänker kloka tankar om underbara människor som bryr sig om och har gett honom ett nytt och underbart liv utan smärta och elände.

Verkligen fantastiskt härligt att allt har gått så över förväntan bra med operationer och läkning. Nu väntar nog otåligt hans nya underbara hem med snälla människor och med alla fina kattsaker och underbara kattkompisar, inte minst lilla Mirre på att han ska komma snart.

Nospussar i mängder till Goding Lambi och som vanligt massor av varma kramar till Dig Kusten!

buster65
0

Liten fredagsputt Cool

Hawknestgrove
0

Ingen i Göteborg som behöver en extra  dator?

catbac
0

Hej! Jag längtar efter min nya lillebror säger Sigge! Massor med kramar till dig Kusten och nospussar till Julius! Övriga familjen hälsar också!

Hawknestgrove
0

Åh sån söt storebror han kommer att få!

maggan47
0

vilket par detta blir

Maggan47

Lena
0

Så pigg och fin han ser ut nu Godingen. Och som ni andra skriver har han en riktigt snygg kompis som väntar i nya hemmet. Trevligt detta! :)

catbac
0

Ja vilka bröder jag har säger Mirre! Jag längtar också efter Julius! Glad

Kusten-
0

Fina kissarna Mirre och Sigge, brorsan Julius "Lambi" Goding hälsar till er och alla andra att han mår väldigt gott och att han nu upptäckt hur intressant det är att klättra och hoppa runt ; ) Igår låg han i ett stort klösträd, nästan högts upp och dan dessförinnan försökte han ta sats ända upp på en väldigt hög bokhylla.. han fixerade översta hyllan med intensiv blick.. fast då var jag snabbt framme..

Jag och allas Goding vill tacka alla änglar som bidragit till hans nya och mycket ljusare liv, utan smärta! Att det skulle gå så bra som det gjorde, så snabbt dessutom, vågade man bara drömma om. Ni har gjort en enorm skillnad för denna speciella kisse och han ser fram emot att skicka ett litet kort till alla er som hjälpt honom fram.

SLUTREDOVISNING GODING

(Gåvor till Goding + Gåvogivare)

2010-02-12 Traderagåva 20 kronor

2010-02-17 Vide, Persikahallon 150 kronor

2010-02-17 Goding 300 kronor

2010-02-17 M, Nina 150 kronor

2010-02-17 B, Catharina 500 kronor

2010-02-18 soso 300 kronor

2010-02-18 kattassen 300 kronor

2010-02-18 Goding/Nalle 200 kronor

2010-02-19 ChanelBM 500 kronor

2010-02-19 Goding/Nisse 100 kronor

2010-02-19 Gullimat 300 kronor

2010-02-21 Efvis, Eva-Lena 2000 kronor

2010-02-22 Mymlanbus 500 kronor

2010-02-22 Minoogåva 15 kronor

2010-02-22 Emjonsgåva 100 kronor

2010-02-22 Maggan47 200 kronor

2010-02-24 Goding/Nisse 200 kronor

2010-02-26 Traderagåva 16 kronor

2010-03-01 ChanelMB 300 kronor

2010-03-01 Traderamim 16 kronor

2010-03-02 Kustkatter 250 kronor

2010-03-11 Tärnosiden 200 kronor

2010-03-16 Tradergåva 15 kronor

2010-03-19 soso Q 300 kronor

2010-03-19 Traderagåva 15 kronor

2010-03-26 Anne 500 kronor

TOTALSUMMA GÅVOR = 7447 kronor

Tack så enormt enormt mycket!!

I nästa inlägg redovisas Godings fakturor

Kusten-
0

Fakturan (7938 kronor hamnade den på). Medicin hämtades även ut på recept och är inte medräknat. Mycket medicin gick åt, det var skönt att han var såpass lätt att vårda, han var som njutande ; )

Mariannes myntakissar har också hjälpt till icke att förglömma!

kattassen
0

Vad fint att det kommit så mycket pengar Lambi-godingen till godo så att säga.Skrattande Sedan är det ju oerhört kostsamma behandlingar han måste genomgå så pengarna kanske ändå blir knappa eller överhuvudtaget inte räcker?

Roligt att höra att han gör framsteg och är pigg på äventyr i bokhyllevärlden.Flört

Kusten-
0

Nästa faktura. Såg att förstoringen inte blev som den brukar för er som vill klicka och förstora. Eller bara jag som inte får den större?

108 - He he han är ÖVERALLT nu.. han har en del att ta igen tror jag. På måndag ska vi in för kontroll och kolla den "blinda fläcken", den är fortfarande kvar men behandlas nu för att försvinna.. så länge den finns är jag lite orolig att han ska falla ner av bara farten. Han är så snablans snabb i vändningarna!

Kusten-
0

Jag ska starta en Kustkattertråd igen, efter övervägande om hur man ska fortsätta p g a läget med synen på de skygga katterna och hur man med det i hasorna ska kunna jobba vidare på ett bra sätt. Det blir fortsatta uppdateringar om Goding i den tråden för er som vill fortsätta att följa lilla lammets framfart. Där kan man också följa andra akutkatter som behöver in i vår för kastrering.

Hoppas vi ses där! Puss! :)))

vilda-hilda
0

Absolut kommer vi att lägga ett bokmärke på kustkatterna.

Kommer inte att missa en enda uppdatering om snyggingen.

Så vi hörs.

Kramar till dig och nospussar till Lambi

Nalle

Hawknestgrove
0

OCh ni som vill ge en liten slant, köp kattgräs på Tradera, för det är det som nettot  gåroavkortat till Kusten

buster65
0

En sistaminuten-Påskpuss till Godingen Lambi JuliusKyss. Hoppas han fortfarande mår bra och njuter av livet.

Underbar brorsa Sigge (ursöt) som väntar på honom förutom vackra Mirre och de andra söta katterna Bosse och Nisse om jag inte minns felObestämd

Jag ska försöka lägga ut lite kläder på Tradera inom kort och behållningen ska gå till Kustens katter. Hoppas det blir några kronor i alla fall. Alla bäckar små ……

Kramar till Dig Kusten och som sagt nospussar till godingen Kyss

Hawknestgrove
0

jättebra!

buster65
0

Hej igen!

Nu har jag lagt ut 3 auktioner på Tradera till förmån för Kustens katter, vi får se hur det går.

Traderaauktioner

Jag kommer undan för undan att lägga ut fler annonser

vilda-hilda
0

Du har möjligtvis inget i ett par storlekar större så att man kan få bjuda.

Lika småfet som katterna hemma Vilda-Hilda (Gibson)

Nalle.

Hm många alias trist att man inte kan få ha ett till alla.

P.s Sparat bild på

Kommer att bli nåt av den så småningom.

buster65
0

#116 Önskar verkligen jag hade olika storlekar att sälja, men just nu är det i små storlekar bara.

Att du sparat bilden på den jättefina katten. Det var väl du som så gärna ville köpa den och den gick till David i stället Förvånad … önskar verkligen jag haft flera såna söta katter

Många alias och lösenord är det allt att hålla reda på, det är fullt sjå

vilda-hilda
0

Ja visst var det jag #117.

Blev så otroligt förälskad i den lilla katten. Lika söt som allas vår Goding.

Men man kan ju inte alltid ha tur.

Nalle

lillmymlan
0

putt upp

*Nalle Puh*

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.