Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 2180 ggr
eva-lina
0

om räven

har hört idag av en dam att räven vistas i halon bergen för hon hade sett den utan för sitt fönster även nere på kyrkogårgden såg hon ock hennes son några rävungar börjar känna tänk om rävrn har ätit upp min prins-emil då det fattas 5katter till det har också försvunnat många kaniner påstod hon men var tror ni andra då kan inte en katt vistas ute om det är på det viset men denna kalla vinter ställde till problem för alla djur även vissmån för mäniskan då det hindra mig ock leta som jag annars skulle gort om inte snön hinndra mig vissa väger som inte var sandade ens ock jag är så ledsen om om han har blivit dödad på detta vis.från eva-linaGråterSkrikandes

piffkryddan
0

Jag tror inte du ska vara bekymrad över om räven tagit din katt. Att en räv tar en vuxen katt är nog ganska ovanligt. Om det är någon tröst så jobbade jag med en koloni för en tid sen där det fanns både vuxna katter och kattungar samt en räv men räven brydde sig inte om katterna. Ibland gick räven sida vid sida med någon av katterna, den verkade inte bry sig. Jag bor i ett rävtätt område, rävungarna härjar i trådgården om vårarna, men inte en enda katt har blivit tagit trots alla år jag har bott här. Det är nog skilland med kaniner. De största hoten är nog bilar, tåg och människan.

Hoppas att du hittar din katt och att den var märkt och finns med i SKK:s register så att han förhoppningsvis får komma hem igen.

eva-lina
0

Gladtack piffkryddan det lättade litte jag var så orolig det lätt som räven käkade hejvilt när hon berättade den saken för mig att jag skulle inställa mig på att räven hade ätit upp honom .ha en trevlig kväll från eva-lina.

piffkryddan
0

#2 jag blir också skrämd när folk kommer med påståenden och jag förstår din rädsla, men oftast är inte rovdjur orsaken till tamdjurens försvinnande.

Nu har jag inte hängt med i svängarna angående din katt, men var Prins-Emil öron- eller chipmärkt? Är han det bör du kolla med SKK:s register så att han finns med i registret. Skulle han hoppat in i en transport eller liknande så är det viktigt att hans ägaruppgifter stämmer om någon söker i registret.

Hoppas verkligen att  du får tillbaka din älskade kisse.

catfoot
0

Här lever räven å katterna i samma revir…det är så att räven får gå undan. En av mina katter jagar bort räven, den springer med svansen mellan benen..visst kan rävar ta katter, men jag tror inte det tillhör vanligheterna…Hoppas din kisse kommer tillrätta…Kram

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Debattia
0

Där jag bor finns också rävar runt omkring ,men jag hör heller inte talas om att räven tagit några katter. Hoppas din katt kommit tillbaks nu.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

eva-lina
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

JA PRINS-EMIL ÄR BÅDE KASTRERAD OCK IDE MÄRKT  OCK HAN FINS MED PÅ ÄGARREGISTRET NUMRET ÄR P194 OM NÅGON SKULLE VETA OM HAN ÄR STULEN DÅ KAN DOM TA HONOM LÅNGT BORT  SÅ DET KAN VARA BRA ATT FÅ IN HANS SIFFROR BÅDE HÄR DÄR PÅ OLICKA STÄLLEN JAG GÅR IN PÅ ALLA KATTSTALL BLOCKET DJURHJÄLPEN M.M SÅ TACKAR FÖR ERAT STÖD I MITT ARBETTE ATT SÖKA FÅ TILL BAKA DEN LILLE SÖTE KILLEN HA EN BRA DAG FRÅN EVA-LINA.TROR JAG FICK IN FEL BILD

eva-lina
0

DET BLEV RÄTT BRA NU FÅR JAG VISA DEN BILDEN ÅTER.TACKFRÅN EVA