Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettbortsprungna-upphittade-katter
Läst 4527 ggr
MaGi67
0

Hittekatt i Borlänge

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sedan en längre tid bor det en hittekatt ute vid mitt torp ute vid Långsjön, Romme.

Jag tror det är en hane men jag har igentligen ingen aning.

Han är väldigt skygg o springer sin väg så fort man visar sig.

Har kontaktat katthemmet så vet av honom/henne. Försökt fånga katten i fångstfälla men utan resultat.

Katten i sig tror jag mår rätt bra, den är en suverän jägare o fångar både småfåglar o fasaner som jag sett spår av.

Den får mat av mig varje dag, både torrfoder o burkmat o givetvis vatten.

Jag har gjort en liten "koja" under med fällar av renskinn som den ligger i på nätterna så det är varmt o gott.

Nu undrar jag om någon vet vem som saknar katten.

Jag har bara en dålig bild som jag kan bidra med än så länge men jag ska sätta mig på pass o invänta bättre tillfälle.

hittadjur-se
0

hur har det gått för missen, är han kvar hos Er eller har ägarna hittats?

MaGi67
0

Lustigt att du frågde=)) Jag har precis bloggat om katten som jag nu anar är en honkatt. Tyvärr är hon kvar hos oss men vi har gjort stora framsteg de sista dagarna o nu börjar vi bli vänner=)) Hon verkar må bra o får mat varje dag=)

läs gärna min blogghttp://www.fotosidan.se/blogs/mariesfotodagar/42072.htm

Vi hoppas på det bästa!!! Ska försöka hitta henne ett hem senare, kanske får hon flytta hem till mig trots att jag är allergisk. Oavsett så kommer jag inte att överge henne!!!

Imasy
0

Om hon inte är en gosig knäkatt så kommer hon inte bli långlivad hos katthemmet kan jag säga.

Vi var i kontakt med dem ang två katter som levde ute i Åselby (?) för två år sedan, och vi fick då veta att avlivning är det bästa för sk vildkatter enligt dem.

En tanke som slog mig, Långsjön, ligger det långt borta ifrån Hovgården? Jag har lite svårt att placera Långsjön även om jag känner till den.

Ankie
0

men så bra att katten får vara kvar hos dig om det är så

Ankie
0

å jag är oxå allergisk men jag har 4 innekatter och en utekatt, och det funkar bra :)

MaGi67
0

#3 Igår kväll var det första gången hon kom fram till mig o var väldigt tillgiven en liten stund innan hon hoppade upp till matskålen som jag ställt dit.

Långsjön ligger inte alls så långt ifrån Hovgården=) Bakom Dala-Airport kan man säga. Kommer du från Borlängehållet passerar du vägen till Nybrobacken o så är du där. 500 meter från badplatsen=))

#4 Hon får stanna hos mig om inte en ägare dyker upp=)) Själv har jag haft katt förut o det  gick också bra så det blir nog inga större problem=))

Imasy
0

Ja det är kanske långsökt, men jag har släkt som bor ute vid Hovgården, och de har berättat om en gammal katt som övergavs (?) av ägaren för många år sedan.

Tror ingen riktigt vet vem som äger den, men tydligen så ska många runt om i gårdarna mata katten iallafall. Och jag tror den brukar sova i stallet som finns där och få mat och vatten av hästtjejerna.

Men den katten ska tydligen vara tam, bara hemlös, så det kanske inte är samma katt endå.

MaGi67
0

#7 Aha:) Den här katten är nog en lite yngre tös men jag är som sagt väldigt osäker. 

Den här katten har nog haft en ägare förut som det verkar på henne men jag har precis talat med katthemmet igen o de tyckte att den dagen jag lyckas få hennes förstroende så ska jag åka dit med henne.

De hade visst en tjock pärm med borttappade katter som de skulle gå igenom, så kanske kanske finns det någon som saknar henne.=))

Oavsett så kommer hon få ett nytt hem. Hos mig eller någon annan=))

Imasy
0

Jag pmar dig ;)

chigak
0

Vilken tur kissen har att du ställer upp och hjälper den!

MaGi67
0

#10 Jag har inte hjärta att göra annatSkrattande Djurvän som man är=)

Här kommer en ny bild som jag fick idag. Inte bästa kvallittén men men…

MaGi67
0

Här är kojan den bor i. Inredd i både golv, tak o väggar med renfällar.

destiny
0

Lycka till med kissen. Skrattande

hittadjur-se
0

ååh så mysigt och skönt, va härligt det måste vara för den att krypa in där från kylan :-)

chigak
0

Vilken fin koja kissen har att krypa in i. Den ser verkligen varm och go ut.

Ankie
0

hur går det med missen?

miasofia
0

Har den fått komma in i värmen än?

MaGi67
0

Nu har vi blivit vänner!

Nu idagarna ska vi försöka få henne att flytta in till oss. Jag har ju två hundar också o vet inte vad hon tycker om det.

Här kommer två bilder jag tog idag=)

MaGi67
0

en till

Ankie
0

men gud så fin hon är, är det en hona? Hon var då väldans stor då… Hoppas nu att allt går bra, det tror jag att det gör :)

MaGi67
0

Hehe, ja hon såg lite stor ut på bilderna=))

Å andra sidan har hon bott ute hela vintern i ner till -30grader kyla så hon har päls som heter duga:)) 

Kanske har jag gett henne för mycket mat också förstås=))

Ankie
0

superfin Glad är hon ivarjefall

anebit
0

Å så underbart att du frå klappa henne. Skön koja du gjort åt henne.

Hon ser jättefin ut.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Amm0
0

Hur har det gått här, oss Borlängebor emellan? :D