Behöver lite tips
Har ett litet problem sm jag skulle vilja ha nåt tips hur ja ska göra med. Har idag "hittat" en katt som egentligen bor nere på bryggan. De har ute katterna året om trots all trafik där nere. Nu är han här uppe och har tappat sitt halsband utanför min mamma. Han är nog inte kastrerad trr ja eftersom han går såpass långt. Ringde ägaren idag och henne kunde ja knappt förstå eftersom hon är från thailand.
Har hört att hennes man inte är så trevligt och nu ringde ja min gamla chef för han känner till dom lite och han tror inte katterna har det bra där. Finns tydligen en till tror den med kan ha varit här uppe..
vad tycker ni man ska göra? Känner att ja inte vill hjälpa henne få hem katten om hoin inte sköter dom men vill ju inte att den ska gå ute. Jag har absolut ingen chans att ta in den annars hade ja såklart gjort det.
Tips nån?
kan du inte bli bekannt med de och berätta lite om katthållning?
kanske vet de inte ens att man borde kastrera en katt…
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Nej antagligen inte… försökte prata lite med henne nu på telefon förut men ja förstod inget hon svara. Kanske förstod hon mig men har en känsla av att det inte hjälper.
kan du inte åka dit och pratar direkt med de? berätta att en katt lätt "försvinner" när den inte är kastrerad.
Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus
Ge dem en chans i alla fall genom att prata med dem. Mannen kanske inte alls är otrevlig mot dig. Och frun kanske tycker att det är roligt om du tar kontakt med henne. Berätta om vad du jobbar med, att du värnar om kattens status osv.
Rent juridiskt har man väl ingen rätt att ta någons katt bara för att man tror att ägaren inte kan så mkt om katter?
Tycker du har fått bra tips, men skulle du ändå inte känna att dom vet vad dom gör så gör en anmälan istället för att ta lagen i egna händer.
Vänliga hälsningar
Cindy