Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1877 ggr
spookie
0

Paw Academy

Hej!

Är det någon som känner till Paw Academy?

De håller ju internetkurser för kattägare, uppfödare etc. men vet ni vem som äger satjen, vem tjänar pengar på det, är de seriösa? etc….

Är deras kurser professionella och värda att gå?

Imasy
0

är det www.pawpeds.com du tänker på?

spookie
0

Hej Jennie!

Ja just det, så heter företaget ;-)

Alexej
0

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

spookie
0

Tack så mycket för länkarna. Har försökt att söka själv här på sajten men inte fått någon träff konstigt nog.

Hur som helst så hittade jag inte svar på alla mina frågor.

Vilka står bakom Pawpeds?

Vart går pengarna till?

Är det ideell verksamhet?

Vad är deras "Diplom" värt i kattvärlden?

Silvestris
0

Det är Ulrika Olsson som äger siten. Hon föder upp maine coon och håller kurser i genetik.

Pawpeds är ursprungligen ett ideellt och privat projekt med ändamål att sprida kunskap avel, genetik och sjukdomar. Ett stort skäl till varför Pawpeds bildades var uppbyggnaden av olika databaser där hälsoresultat går att registrera. Dock endast resultat som följer deras hälsoprogram.

Vad deras diplom är värt? Personligen bryr jag mig inte om ifall uppfödare har deras diplom eller inte. Jag bildar mig en uppfattning om uppfödares kunskapsgrad på andra sätt.

Jag hoppas verkligen inte att jag blir sedd som mindre värd som uppfödare bara för att jag inte har deras diplom.

Imasy
0

Har du gått Sveraks diplomering? Är innehållet liknande pawpeds?

Silvestris
0

Har inte gått någon av utbildningarna men de jag känner som gått båda säger att SVERAKs diplomering fokuserar på SVERAKs regelverk och Pawpeds fokuserar på hälsa, avel och genetik. Jag skulle lätt säga att Pawpeds utbildning ger mer. Det är jag övertygad om (efter att ha hört andras omdömen).

Imasy
0

Ah okej, då har man mer nytta rent kunskapsmässigt genom pawpeds alltså.

Silvestris
0

Precis så.

tuska
0

Jag har gått SVERAKS diplomering nu, det är deras alla stadgar och regler man läser. pawpeds kurserna ger mera.