Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 3244 ggr
jsca
0

katterna har kommit !

katterna har kommit ! Skrattande
så nu är jag ett stödhem till två underbaringar!

Helt underbart mysiga. sitter på jobb. så kommer inte till några bilder.. men ikväll så kanske : )

är såå glad. och att jag har varit vaken på grund utav en överkelig katt inatt, gör ingenting! ;P Antar att dom inte har fått kärlek på länge kanske ?

De kom, den ena katten började leka direkt med ett rör , ( sånt som man har i IKEAs Klippan-.soffor ;) )

Den andra kom fram efter knappt en timme, då var hon lite hungrig och var väl trött på att käka dammråttor under sängen kanske ;P hehe  

Tillochmed min pojkvän/sambo, som ABSOLUT inte tänkte blanda sig, verkar ha smält, och nu har han tillochmed engagerat sig i att hitta en klösmöbel till kisemisarna. och han lyckades verkade det som.. Den nya klösmöbeln kommer till oss imorgon. Och ikväll ska jag beställa de nya halsbanden från England ;P hihi. kommer bli hur bra som helst.

Sätter in bilder ikväll !  :)

Skulle bara säga det ;D

Sidentass
0

Åhhh..vad roligt att få ta del av din läsning! Toppen helt enkelt att du kan ställa upp o vara stödhem, och vad roligt att det hela löper så väl ut..ska bli så roligt sen att få se bilder på dom små  liven:-)

gulliver
0

Tack för senast. Är så glad att du/ni ville bli stödhem åt dessa båda små gosnosar.

Hihi, ja visst är de hur goa som helst särskilt Zack som jag antar var den lille tokkelige filur som höll dig vaken inatt Skrattande.

Ganska så snackesalig är han också. Pratar på så gulligt.

Joy är också väldigt go´ även om hon är en liten primadonna-prinsessa Skrattande.

Håller tummarna för att pojkvännen/sambon smälter ännu mer. Katter brukar vara bra på att charma den mest resistente.

Halsband? Hade vi också på våra innekatter men de togs av efter en tid då de sliter ganska så hårt på pälsen.

jsca
0

#1 - jo men absolut ;D hehe tycker de är kul att skriva om det också ;P

#2 - Tack själv!  Hehe japs, det var Zack som höll låda inatt ;) 
Joy är RIKTIGT mysig, och hon är tyst, och lite försiktig. Men hon är med hela tiden, och sov vid mina fötter inatt.

Jag hade inte tänkt ha halsbanden alltid, hehe utan bara när vi får besök ; HIHI. !  

Och det är riktigt skön känsla nu, för vi var borta ett ar timmar igår, så att vi kunde se hurdet gick när de var ensamma, och de gick bra. 
Idag har de varit ensamma en ''heldag'', och inga dumheter. Så jag är nöjd :)

Lägger upp bilder snart :)

jsca
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här kommer lite bilder från det första dygnet här nu :) 

Först ut, Zack med hans nuvarande bästa sak. Ett rör, som man använder i soffan för att klädseln ska stanna.

Det springer han som en dåre med , runt i lägenheten.. Man kastar den, och sen apporterar han efter den och springer massor ;P

jsca
0

och  second,  Joy har hittat sin favoritplats i soffan, på ryggstödet :) 
utom nu, nu ligger hon utsträckt

jsca
0

bild tagen på Joy för 5 minuter sen. 

Dessa bilder är tagna med telefonen.  = inte jättebra.. ska hitta sladden till vanliga digitalkameran, har fler bilder där. Sen ska ja börja fota med systemkameran när den kommer tillbaka från de som lånat den ;P

anebit
0

Å så underbart fina katter. Härligt att sambon blivit omvänd och t.o.m. skaffat klösträd.

Var rädd om honom!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Lena
0

Kul att få lite rapport om kissarna. Jättefina kissar inte underligt att de har charmat din sambo. Ser fram emot att få följa katterna framöver.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

susdus
0

tack för härlig läsning på morgonkvisten! lycka till med missarna

jsca
0

jaa. dom är verkligen mysiga.. 

Inatt vågade sig Joy upp och lägga sig brevid mig istället för vid fötterna och Zack var inte liiiiiiika kelig, tror jag. Vaknade inte lika ofta inatt iaf Tungan ute

Idag kommer klösmöbeln, och fick reda på innan att den var drygt en meter hög och hade diverse grejor :) Så ska kleta på lite kattmynta, så ska vi se på saker.

Haha iofs behöver Zack inte andas in kattmynta, han klarar sig fint ändå, han är väldigt livlig ! . Springer fram och tillbaka, hoppar på mattan och attackerar, genom vardagsrummet, upp i sängen, rullar i täcket och sen ner igen..

Nu ligger han visserligen stilla och kollar på fåglarna genom fönstret ( här är rätt mkt vid vissa tillfällen ) Verkar vara intressanta djur detdär!  

och Joy, henne får vi inte glömma.  Hon är så kelen så kelen. På ett lugnt sätt.  Hon fräser på Zack, och ibland ser man tassen i luften när Zack ignorerar hennes fräsande.  Just nu ligger hon under sängen och spanar på råttorna ;) haha ( om jag städar lite, så kanske hon är framme mer ? + det är inga stora råttor, ;P haha bara 3-dagar gamla )

Detta blir nog lite av en dagbok ;D så ni vet. ;D

Så , tar bilder när möbeln har kommit :) 

här är en bild nästan nyss tagen, har gjort en sån pappersleksak ;P hehe och den verkar han gilla Glad

gulliver
0

Härlig läsning jsca Skrattande. Ser fram emot foton tagna med ssystemkameran.

jsca
0

uppdatering! 

klösmöbeln, var en vanlig box med hål i, ett litet kryp-in, en klöspelare och sen en nivå som katterna kan sitta på  ;P hehe, ingen värstingmöbel som jag trodde alltså ;P

just nu ligger joy i sängen.. som tidigare ikväll delades med sambon. Dom verkade ha det så mysigt.. :)
zack ligger i sambos knä nu, och tuggar smulor ;P

Har bakat sockerkaka ikväll, sambon har smulor på magen, och zack äter dom :P haha, ska se här nu…

JAPS, han äter sockerkaka. och han gillar de…
kan inte tänka mig att det är den optimala kosten för en katt,

men joy är inte mycket sämre, hon käkade lingongrova innan.  ( bröd ) haha.  ja. dom är rätt konstiga :P  men så mysiga så mysiga. och kommer nog inte vara svåra att placera om sen när det är dags :(

Kul med alla kommentarer :)  
Får hem systemkameran imorgon också :) så får ta lite finare bilder då ! :)

mvh jessica, andreas, joy och zack

jsca
0

zack ÄLSKAR sockerkaka,han äter upp alla smulor.. samt att jaga pilen på skärmen till datorn ;P haha  

Skulle bara säga det :D

maggan47
0

kul att dom charmat er, och mysig läsning, hur gamla är dom ungefär

Maggan47Skrattande

jsca
0

Zack är väl runt 2, och joy är nog runt 3 :)  heeelt underbara :)

TheMe
0

Åh vad roligt att läsa om "dina" nya katter! Vad är deras historia?

"You can not change the world by adopting an animal,
but you can change the world for that animal"

jsca
0

jag vet väl inte så mycket egentligen..  Christina, rätta mig om jag har fel ;P

fanns hos polisen i Malmö, skulle avlivats då det inte fanns någon ägare som hörde av sig? De är inte i dåligt skick eller så, så där måste ju varit någon som har älskat dom? 

Det är det jag vet, - Honan var kastrerad sedan tidigare. inte hanen.

gulliver
0

#17 Jag bedömer Zack vara mellan 1 till 2 år gammal och Joy mellan 2 till 3 år gammal.

Det där med polisen och upphittade djur är komplicerat. Finns mycket att säga om det. Kolla gärna i min tråd

http://hittekatter.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=439d5bf2-31ef-4c8c-b022-92b4068d7be5

jsca
0

ny uppdatering.. 

Joy dregglar när hon är avslappnad och när man klappar henne på maagen. Helt underbart. haha kommer sådana små droppar som sakta rinner ner i knäet ;P

zack är i sitt esse med leksaksmusen. leker apport med den. tar den i munnen, och slänger iväg den, och sen springer och hämtar den ;P

båda katterna ÄLSKAR barn. just nu är min lillebror här( 13 år ) och min sambos lillebror ( 8 år ). 

har även tagit lite bilder med system kameran.. lägger upp några här :) 

mvh jsca, joy & zack

jsca
0

zack med leksaksmusen. 

Han älskar även att sitta i badkaret, då slår vi på en tunn vattenståle. och då leker han med den :)

jsca
0

: )

jsca
0

joy

jsca
0

'' nu kommer jag och tar dig ''

Lena
0

Det ser ut som de har aklimatiserat sig ordentligt och känner sig riktigt hemma nu ho er. Superfina katter båda två. :) Riktiga personligheter.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

gulliver
0

Hihi gosnosar Kyss.

Jsca, skickar du bilder och text till mig också?

jsca
0

#24 ja det verkar som om dom trivs :) mysigt faktiskt. Efter bara en vecka :) Det är ju positivt ! :)

#25 absolut. ska skriva ihop något så fort jag har lite längre tid på mig :)

jsca
0

gulliver; kommer katterna ut på kks.nu eller vart kommer du lägga annons om de? Och när? . Kommer att ringa till veterinären imorgon och boka tid för vacc så du vet.. blir det inte som jag har tänkt. så säger jag till :) 

katterna mår fortfarande bra, har fått lite nya leksaker :)

zack ÄLSKAR pinnen med en fjädergrej  på ett gummiband :P springer rundor med den i munnen och pinnen strax därefter :) Och nu har han även börjat pussas. Trycker upp nosen på mina läppar :P hihi kattpussKyss

Joy fäller som in i. ska lägga äggula i blötmaten från och med imorgon.. Sägs ju att de inte fäller lika mycket efter det. Ska även inhandla en borste och börja kamma henne ;P   

De har även börjat förstå att när man öppnar kylskåpet och prasslar med en plastpåse, så innebär detta blötmat ;P hehe då kommer zack springande, och joy får man ofta gå och hämta i sängen när det är dags för utfodring ;P hihi 

De verkar trivas och må bra ! :)    

mvh Jessica och kisemisarna

gulliver
0

Vilka härliga gosnosar Skrattande.

De kommer inom kort att läggas ut på min delsida på kks.nu.

jsca
0

gulliver :  vilka fina ''annonser'' ;P hihi.

jsca
0

längesen man skrev här ;P haha

Zack har börjat leka apport med sambon. ;P han kommer tillochmed tillbaka med musen :)  haha, Vi har en kubikbokhylla i vardagsrummet. Och A kastar in musen i ett av facken, och zack hoppar efter,  tar musen och sen upp i sambos knä ;P haha. rolgit att se :) 

Joy synes sällan under sängen, nu sitter hon mest och tittar i  fönstret samt ligger i sängen/soffan.

Hon och Zack kommer bättre överrens, och ibland äter de ur samma matskål :) hihi.

Zack har vågat sig ut på balkongen två gånger när jag och A har suttit ute på kvällen och ätit middag. (äntligen är det väder till det!)
Joy har bara sniffat på friska luften före Zack jagade bort henne.  hon får inte vara riiiktigt ifred ;P 

mvh jessica och kisekatterna, och A

jsca
0

http://www.youtube.com/watch?v=NA7SLY-0Zr8

När zack leker apport :) detta var någon vecka ´sen, nu kan han även ligga när han har lämnat musen :)

jsca
0

mysiga joy :) 

tagen alldeles precis :)

tervmatte
0

Helt underbara är de :-) Vilken tur du har som får erfara dessa busar ;-)

gulliver
0

#32 Otroligt vacker bild på Joy. Den kommer jag att lägga upp på hennes sida.

Är balkongen inglasad/innätad?

jsca
0

#34 ja gör gärna det :)

nej det är den tyvärr inte än. min pappa har inte fått tummarna loss än..