Dumma vaktmästare..
Sa åt dem FLERA gånger.. SLÄPP INTE UT KATTERNA! Dom skulle bara in och fixa i badrummet och nu när jag kommer hem.. Vem hittar jag på busshållsplatsen lyckligt kelande med ett par skolungdommar?? Jo Ruu..
Så jag blev ju livrädd att några av skyggisarna smitit ut.. Ruu är ju säkrare ute, han har varit ute i sele så många gånger att han hittar hem hur lätt som helst.. Men Bussarna går precis bredvid och Ruu är inte särskilt rädd så vad som helst kunde ha hänt.
Så nu har jag under den senaste halvtimmen rivit upp och ner på lägenheten och skrämt i hjäl ett par stackars sovande skyggisar =) Men skönt att alla var inne.. Bara Ruu som lyckats smita ut. Ringde vaktmästaren och han lovade att han sett sig för och försökt hålla alla katterna inne.. Så jag får väl tro på det då.. Ruu är snabb när han vill. Men rädd blev jag.
Jag kommer nästa gång någon ska in här låsa in katterna. =/
Usch vad otäckt, förstår att du blev riktigt orolig. Men tur att det gick bra åtminstonde.
Jag låter inte vaktmästaren komme in här utan att jag är hemma.
Är rädd att katterna smiter.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Slarvigt folk. JA du det är till att låsa in dem i fortsättningen……Hur f*n kan han ljuga dig upp i ansiktet!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag får väl helt enkelt inte låta dem komma in när jag inte är hemma. Men idag behövdes det verkligen.. Det läckte massa vatten från handfatet ner på golvet när man spolar vatten så de fick lova att fixa det..
Men men, Ruu är inne igen nu i allafall. Han blev glad när jag ropade på honom. Typ: "Men, HEJ mamma.. Är du oxå här?" Knäppis katten.. Sen följde han mig snällt in igen.

Sån tur han är så lättfångad. Jag hade hantverkare springandes ca en månad när jag fick gjort nytt badrum. Själv jobbade jag. Jag sa till arbetsledaren SLÄPP INTE UT NÅGRA KATTER, jag stängde in katterna på ett rum och låste dörren och satte stora lappar på dörren, SLÄPP INTE UT KATTERNA. Allt gick bra. På grund av vad arbetsledaren sa till mig vet jag att dom fattade budskapet. 

Ja aldrig avktmästarae elr handverkare när jag inte är hemma, det skrev jag skriftligen i kontraktet när jag hadde lägenheter , pga katterna, var de tvungen tvungna så stägde jag in alla kissar i ett rum.
tyvär är det så att ska de bära en massa saker in o ut ut lägenheten så kan olyckan vara framme även om tycker att de tittar noga, har själv städat byggstäd i folks hem och det har ibland funnits en lös katt, tur ingen smet, att bära saker och stegar o annat in det funkar inte om man samtidigt ska ansvara för katter,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Vi är alltid hemma när det kommer hantverkare eller annat (vad nu det kan vara).
Jag var nog inte så smart när jag sa att dom fick gå in om dom bara såg så dom inte släppte ut katterna.
Förstår att det kan vara svårt att se dom, de är ju snabba när de har jäkelskap i sikte =) Och bär man på saker samtidigt så är det förståligt att dom inte har hundra procent koll.
Men nu hände inget farligt så nästa gång får jag helt enkelt vara hemma.
Och det blir snart det.. Nu har jag vatten på hela golvet i badrummet i stället.. Yieks.. Blir att ringa igen.
Lucy….. KAn du inte fixa vattenlåset själv? För det är väl där det är stopp? Alternativt att du köper kaustiksoda. Sickna klantas****n. Hantverkare….. Som inte kan fixa ett enkelt stopp i avlopp? Hur är det när du spolar i toan? Det går ner?
Jag kan inte sånt där =/ Men Rasmus kan han kommer om en timme dock.. Har pratat med dom dock och dom kommer med en gång. Dom bör vara här när som.
ha brödkavel i näven och hota med stryk…..Slarvpellar!
Ha ha, jag är redan tjat-tanten i vår lägenhets byggnad.. Ringer och klagar minst en gång i månaden på ditt och datt.. Snart svarar dom väl: "Jaha är det du nu igen.." Men jag tycker dom ska fixa sakerna som är fel, det är ju deras ansvar när man bor i lägenhet..
Port telefonen tillexempel funkar inte så jag har missat massa besök för folk tror inte jag är hemma.. Men jag hör inte att dom ringer på.. För porten är en trappa ner och den är låst.
tur att de inte har mig som hyresgäst då….jag är en sån som gnäller väldigt fort!
Ja du hade haft ganska mycket att gnälla på här.. och endå är hyran hög.. ska bli skönt med eget sen så man får göra som man vill..
Det är bättre att skicka ett brev med ALLA brister och fel, och längst ner skriver man: "kopia skickad till Hyregästföreningen…"
Det har hjälpt mig…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.