Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 2572 ggr
siberlina
0

15 årig katt

15  årig  ev 16 . söker   nytt hem hennes älskade matte  dog för  en månad sen ,,,hon är  mycket  kelig   och  frisk   och behöver  ett   nytt   hem   ,där  hon kan  få vara  sina   sista år. hon är en  skogskatt  lite  lurvig,bilder kommer   senare

Ankie
0

men lille missen, hoppas ett nytt hem hittas kissen kan ju ha många år kvar i livet

siberlina
0

jag jag hoppas det  finns  någon

Hawknestgrove
0

men lilla vän! Hoppas så att du ska få ett nytt hem!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

siberlina
0

hon är en  riktig  livsnjutare

Hawknestgrove
0

Puttar för en liten gamma fröken? Kan ingen ge henne ett bra hem?

siberlina
0

skulle  vilja  ta  hit henne  ,men  minn´lila  bich  är lite  speciell..jag tror  hon  vill vara   ensam och bli   bortskämd  . alltså  15 åringen..

siberlina
0

just nu bor  hon ensam i en  lägenhet,,,sen matte  dog

Hawknestgrove
0

Prova?

Hawknestgrove
0

vi trodde ju inte att det skulle gå med lilla Mee. Men det gick alldeles utmärkt.

siberlina
0

vi får se vad som  händer,man vet aldrig

Ankie
0

puttar

maggan47
0

trodde inte heller det skulle gå bra med mina 4 katter, som en efter en flyttat in, men det går alldeles utmärkt, om alla låter Beata perser vara ifred, hon är en riktig bitch, den enda hon tolerera är Flisan, men dom andra har lärt sig gå undan, när hon är som grinigastFlört så prova

Maggan47

Tizzla
0

Var finns hon? Är hon innekatt?

Har du tagit hem henne ännu eller letas det fortfarande efter ett hem?Flört

siberlina
0

nej  hon bor   ensam   i  lägenheten  och   det    kommer  en person dit varje dag som    ger henne mat , hon är  mycket kelig..

Tizzla
0

Var i vårt avlånga land? Sthlm?

Nämnde något om henne för mamma, vars hjärta nästan smälte…kanske kan smälta helt!?

Tizzla
0

Hon har egentligen inte tänkt skaffa en katt till nu, har en, men denna historia berörde henne…

siberlina
0

hon hade det  så   bra  med  sin  matte  ,som skämde    bort henne, dom älskade verkligen varandra..

siberlina
0
maggan47
0

puttar upp för frågan, var bor denna kattfröken

Maggan47

Gunlog
0

Ja, jag undrar också. I vilken stad finns katten?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Hawknestgrove
0

stockholmstrakten

siberlina
0

i huddinge   bor  denna    dam

siberlina
0

nu  bor  hon som sagt  ensam  i en stor   lägenhet,men några   kommer dit  och ger henne  mat  varje dag,,

Hawknestgrove
0

ja hjälp lilla kissen och hjälp Siberlina hjälpa!

Sidentass
0

Men vilken innerligt sorglig historia…lille stackars misse som förlorat en älskad matte måste få hjälp att finna ett nytt hem…snälla någon..som inte har lika fullt på katter som jag har…

putt!

siberlina
0

jag var med  när hon     tog hem  katten ariel som hon heter..dom  avgudade varandra  från första   stund….

Hawknestgrove
0

Åh Hjälp lilla Ariel!

Gunlog
0

Hoppas Tizzlas mamma kan ta henne…

De personerna som matar henne nu, kan inte de fundera på att adoptera henne? De verkar ju ändå bry sig på något sätt…

Bara en undran…

Håller tummarna för Tizzlas mamma, i alla fall…

Tizzla
0

#28 Det gör jag ocksåFlört Siberlina har fått lite info och ska fråga dem som känner katten om det verkar vara ett hem som passar damen. Sen får jag försöka få mamma att smälta helt, tror inte det behövs så mycket till…hoppas jag…

Hawknestgrove
0

Siberlina… bild! Då smälter nog mamma!

Tizzla
0

#30 Ja det kan nog vara det som "tippar henne över kanten"Skrattande

siberlina
0

jag måste  komma dit  någon dag   och   ta bilder ,dom ska    höra  av sig till mig  snart,,

Hawknestgrove
0

hoppas för den lilla gamla kissens skull!

Hawknestgrove
0

Puttar detta! Ingen som har plats för en liten gammal fröken katt?

siberlina
0

jag tror  att dom  som  matade katten har tagit hand om den,,,för   dom skulle  ringa mig  ,men har   inte ringt

Hawknestgrove
0

Åh…… Hoppas du får besked och positivt…..

Gunlog
0

Kan inte DU ringa?

siberlina
0

jag  ringde  för en vecka  sen  och  då   sa    frun  i huset  att   dom   hade    bestämt  sig  för   att   ta hand om katten,men  det lät  lite    vagt   , så jag vet inte…men annars  skulle  hon ringa  mig    och jag vill inte  vara   tjatig, dom är  lite  speciellaObestämd

Gunlog
0

Hade jag varit du så hade jag ringt för att höra hur det var med katten, om den hade vant sig vid det nya huset och inte saknade sin förra ägare för mycket… Jag hade sagt det med ursäkten att kattens historia fångade mitt hjärta…

Det är iofs upp till var och en… Vänta och se om de hör av sig… Hoppas kissen trivs…

siberlina
0

hej   jo   det är  så   här  ,att  det  är en  mycket nära   anhörig till matten  som varit  där   och matat  katten  , men   den jick inte   så bra   ihop  me deras  katter  ,men   dom ska   tydligen göra ett  försök till…,,dom är   så   gulliga   så   jag tror  det ska   gå  bra

Gunlog
0

Okej. Vi får hålla tummarna…

Tizzla
0

Håller också tummarnaGlad

siberlina
0

dom frågade  mig   på begravningen  om jag hade  något   förslag  ang  katten     och det var då   jag satte ut en     här…..för jag trodde inte   dom  tänkte    behålla  katten,,,,jag ringde och sa  att   det  var en dam  som var inntreserad    så    ångrade  dom sig      ,verkar  det som

Tizzla
0

Lite konkurrens kan göra susenFlört

Jag hoppas de behåller katten! Det är ju bättre för henne att flytta till någon hon känner och som känner henne än till någon helt ny…och att slippa flytta en gång till om de nu har henne hemma på prov.

Min mamma har nu på något sätt lyckats säga nej dessutom, så nu hoppas jag ännu mer!!

Hawknestgrove
0

ja och att de inte  kan räkna med att en tillvänjning går på studs, det får de  ju räkna med. Det kan ju ta väldigt låg tid. För vår lilla Mee här tog det  ju en månad, drygt. Jag hade nästan gett upp hoppet och var på väg att släppa ut henne igen, men det som fick henne att bli normal här inne var faktiskt  de där mössen som piper, när man rör på dem… Det fick henne att lossa på banden! Nu är hon den tuffaste och mest oförskämda av alla 4. MEn så charmig!

siberlina
0

ibland   skulle   jag vilja   ha en till katt  ,men   jag vet  inte  ,min        lilla  dam  är  en  liten bich    mellan varven,,,,men  när jag läser    om mee,,,så  verkar det ju  funka

Hawknestgrove
0

ja, men det var ine helt lätt. JAg hade ett långt samtal med Lena och vi  pratade  om, att ibland så måste man kanske lyssna till vad djuren vill.Hon hade det ju inte dåligt ute hos oss, mat och varmt krypin och sällskap av oss när vi var ute.MEn plopp, en dag så lossnade det bara! OCh hon funkar som en lugnande katalysator på alla!