Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1554 ggr
nemeni
0

Tandköttsinflammation

En av ungkatterna jag tar hand om har slutat äta. Verkar som hon vill men har för ont.

Kollade i munnen och då är det en röd kant längs tandköttet. Antar att det är en inflammation hon har fått. Det är väl det som kallas gingivit.

Det är ju väldigt allvarligt att hon inte äter. Antar att jag får tvångsmata henne, dricker gör hon själv.

Är det bråttom att hon får komma till vet, eller kan man göra något själv åt detta? Har svårt att få tag i min vanliga vet för att fråga men får ringa någon annan annars!

Vill ju inte att hon ska må dåligt.

martdat
0

när åt hon sisst då? dricker hon ordentligt?

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

nemeni
0

Dricker gör hon vad jag ser som vanligt. Är inte helt säker på när hon åt sist då det är flera katter här men det har gått mer än ett dygn iallafall.

Hon har ingen tandsten, så vet inte vad inflammationen beror på. Har hört någonstans att det kan smitta mellan katterna om de dricker ur samma skål, någon som vet om det stämmer?

Vad är symptomen på forl?

vilda-hilda
0

Gå i

vilda-hilda
0

Gå i

vilda-hilda
0

Gå i

vilda-hilda
0

Hoppsan tryckte nog på fel knapp.

Så här skall det stå.

Gå in på Agrias hemsida där finns en Vetrinärsspalt och jag vet att jag läst om FORL där.

Nalle

Missannas
0

Hon kanske har tandbyte? Då brukar de få en tillfällig inflammation i tandköttet? Vad ger du för mat? Mjuk mat är ju ett måste om det gör ont i munnen.

En sak som hjälper bra är ren Aloe Vera jos, som man kan doppa en kompress i och använda som tandborste på katten.

Anna - Moderator & medarbetare Siames iFokus

Hawknestgrove
0

ja just det… hur gammal är katten? De ömsar ju tänder vid ca 4 månaders ålder…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....