Fonzie uppdatering
Fonzie var på seniorkontroll hos Eva Heger på Kattens veterinär i Kävlinge här om dagen. Han var så duktig.
Lille gubben har artros och har gått ner i vikt den senaste tiden väger dock 6.8 kg.
Eva ringde mig om resultaten på blodproverna sent igår kväll. Fonzie har njursvikt! Inte så mycket förhöjt njurfunktionsprov (kreatinin) men det där är mycket lurigt. Övriga prover var bra inkl fosfat.
Hans tandstatus är mycket dåligt och kan i sin tur påverka hans njurfunktion.
Nu ska han äta njurfoder i en månad och efter det ska nya prover tas inför ställningstagande till tandbehandling. Beroende på hur det ser ut så kommer han kanske att bli tandlös.
Det är alltid en viss risk att söva katter med njursvikt så håll alla tummar och tassar för att det går bra!
ja verkligen, Fonzie boy som tog en bit av mitt hjärta 

Å var det inte den store röde herren som förlorade sitt ena öga eller minns jag fel kisse nu?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Alldeles rätt. Bra att du informerar! Lille Fonzie, det var väl två-tre år sen han gick omkring med sitt dåliga öga? OCh till slut kom han in…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Kommer ihåg Fonzie. Vi håller tummarna och tassarna för honom.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

jisses! alltså 4 år! otroligt!jag har många bilder på den sötingen!
Fonzie, en av mina absoluta favoriter.
Tänkte på honom särskilt häromdagen och undrade hur han har det och så skriver du nu gulliver. Skulle han förlora sina tänder så är det inte kris. Se på Mimmi (Dimdim) från hamnen i Malmö. Hon fick dra ut alla sina tänder och vad hände; hon mår jättebra i dag och har t o m slutat helt med cortisonet.
ja skänk gärna en slant öronmärkt till lille Fonzie!

#9 Tack Gunilla
!
#8 Tack annebeate. Fonzie ligger även mig mycket varmt om hjärtat. Ja lilla Dimdim tösen som fick det så bra hos Praxis. Har fler exempel på katter som fått alla tänder utdragna bl a lilla Candy söthjärtat. Hon blev en helt annan katt efter att de sista tänderna drogs ut. Nu är hon en liten framåt tuffing
.
Lägger in en nytagen bild på Candy.
sövning på katt med njursvikt eller HCM är ju alltid riskabelt, så min veterinär använder gas på Beata, HCM kisse, mycket skonsammare för kroppen, hör om dom inte kan söva Fonzie gubben så, Beata har bara 2 tänder på grund av Forl, men äter och är pigg, så det kommer nog att gå bra,
Maggan47

#11 Ja det är just det som är risken dvs att söva katter med njursvikt och HCM. De sövs på ett speciellt sätt, vet inte om det är med narkosgas. De blir i alla fall intuberade vid tandbehandling. Veterinären som vi anlitar är specialintresserad av katt och har lång erfarenhet. Ska höra om hon använder narkosgas.

va stilig han är fonzie,
ja, otorligt att han blivit så fin och det har gått 4 år.

#14 Ja mycket kärlek och god mat gör susen
. Han är visst "pappas" pojke i det permanenta stödhemmet.

Åhhhh…Fonzie..minns jag så väl…så gott att han blir så väl omhändertagen nu…håller tummarna för de bästa i fortsättningen också för honom..när det gäller sövning..och att vara tandlös kan jag inte uttala mej om..men ser att andra här vet mer..
Gosnos till Fonzie-gubben..

Har inte varit så många år på sajten, men jag tror du Gulliver har visat foto tidigare på honom.
Lycka till Fonzie
Älskade Fonzie engagerade många runt om i landet. Hans svåra situation berörde många. Därför känns det så underbart att han fått det så bra resten av sitt liv, omgiven av kärlek och omtanke.
gulliver, vilken söt liten kisse Candy är.
ja, det är narkosgas jag menar ,Gulliver, som sagt mycket skonsammare för kissar, med problem, och så glad att min veterinär har det, inte alla som använder det, då det kräver speciell utrustning, men lyssna, och finns inte det, överväg ett djursjukhus
med rätt utrustning, all kärlek till Fonzie, kommer så väl ihåg honom, slitna lilla gubben
Maggan47
Ja Fonzie är en kisse som man aldrig glömmer. Han har nog fått en plats i hjärtat hos oss alla som följt honom från början. Skönt att han har fått det så bra i sitt nya hem.
Tyvärr är det ganska vanligt att hittekatter som levt ett hårt liv ute får njursvikt. Som tur är finns det jättebra dietfoder numera som brukar göra susen. Vi får hoppas han blir i så pass bra skick att han kan få sin tänder sanerade. Katter med Forl brukar ju bli mycket bättre när det fått alla sina tänder borttagna.
Håller tummarna för honom!
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"