Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1823 ggr
Puma77
2010-04-01 13:35
0

Besök

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förra helgen fick jag besök av Maritha och Sonny från Katthemmet kompis som en del vet. de var här och hämtade lite filtar som jag fått och även två vinterbostäder som jag gjort iordning till dem och sen lite mer.

Med sig hade de två buketter med tulpaner, en i gult och en i lila och helt underbara. Sen hade de även lite andra leksaker med sig till mina missar som gåva, en almanacka, och material för leksaker.

Thindra var framme hos dem och luktade men var lite ororlig då hon nog kände sig lite förvirrad. De luktade säkert katt och då hon är överhuvudet i familjen här så kunde hon inte förstå var katterna var någonstans för de syntes ju inte till. Lite markeringsfräs men samtidigt kunde hon inte låta bli att vara framme och lukta.

Tudor låg i sin vana trogen på klättermöbeln och njöt av det underbara vädret ute då solen sken in genom fönstret. Han märkte nog inte ens av att det var besök.

Lilla Billy fick gömma sig under sängen och jag hade ställt in kattlådan i närheten ifall han behövde den. Maritha och Sonny visste om att han var rädd så de tog allt mycket lungt och det märks enormt när det kommer personer som är vana med skygga katter. Han kom fram precis som vanligt direkt efter de hade åkt så han hade haft det ganska tryggt under sängen.

Vi åt kycklingsallad och fikade under ett mycket trevligt samtal om katthemmet och katter. Vi bestämde även att jag sen ska åka ner och hälsa på, kanske t.o.m innan själva öppningen. Det är lite så man längtar redan nu;) Vi pratade även om lite andra saker som jag ska kanske göra åt dem sen så vem vet det kanske blir ytterligare ett besök lite senare från dem.

Maritha och Sonny är verkligen underbara människor som bryr sig om katterna och jag är enormt glad över att äntligen fått träffa dem.

Senare på kvällen tog jag fram några leksaker till mina katter som de fått och så passade jag på att ta ett alldeles nytt kort på Billy där han ligger med en av dem.

//Pia

vilda-hilda
2010-04-01 15:44
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja visst är dom goa´Pia.

Vi träffade dom efter dom varit hos dig. Hade varit på marknad i Bergdala och bokat in nattcamping på deras parkering. Vi skulle lämna lite bäddar som vi köpt. Bla den här tuffa saken på bilden.

Var med Maritha runt till alla kissarna då hon nattade dem och sedan blev det köksbordsprat.

Dagen efter kom våra kompisar från Osby med dörrar och fönster till den nya byggnaden som dom fixat och vi alla hade en trevlig stund med katterna och människorna på Kompis innan vi for åt varsitt håll igen.

Puma77
2010-04-01 16:31
0

Å vilken lyxfåtölj;) En så nskulle JAG vilja ha ;)

Ja jag förstår att det blev en hel del kattprat när ni satt där och antar en del fika med;)

//Pia

Engla
2010-04-01 18:34
0

Härligt att du är nöjd med besöket, Pia! Skrattande Vi får boka in en dag till våren när du kan hälsa på.

#1 Wow, vilken lyxig bädd! Mina katter VILL HA! Tungan ute

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Puma77
2010-04-01 18:53
0

Vaddå dina katter Engla. JAG vill ha haha.

Ja vi får boka in ett besök sen till våren med. Har ju lite ideér ihop med både Sonny och Maritha så det kan nog vara bra;) Vill du veta vad så får du fjäska med dem och höra vad jag kanske ska göra;)

//Pia

Engla
2010-04-01 19:00
0

# 5 Maritha har redan berättat. Du ska rensa kattlådor? Cool

/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis

Hawknestgrove
2010-04-01 19:02
0

Sån söt bild på Billy. MEn han gömmer leksaken väl…..Skrattande

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Puma77
2010-04-01 19:21
0

Ha ha Engla det var ju ditt jobb när du kom;)

Hawknest: Billy har ju leksaken precis bredvid sig. Katten i inlägg #1 som ligger i den underbara fåtöljen är inte Billy;)

//Pia

vilda-hilda
2010-04-01 20:18
0

Nej Katten i fåtöljen är vår lille Taliban, heter egentligen Pyret Pihlkvist.

Jag vet många som vill ha såna fåtöljer så vi skall hämta hem en hel massa.

Hör av mig till er när det är dags.skall inte dröjja så länge hoppas jag. hade tänkt att ta med dom ut på mina marknadsrundor i sommar.

Finns i många fina färger. Mer info kommer

Nalle

Gunlog
2010-04-01 20:25
0

Vilda-Hilda: Kommer du ner till Skåne?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Lena
2010-04-01 20:42
0

Det förstår jag var ett trevligt besök Puma! :) Så bra att du kan hjälpa dem med olika saker!

#8 Den var helläcker den fotöljen! :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

vilda-hilda
2010-04-01 20:46
0

Gunlog.

Har anmält mig till Marknad i Broby den 5 /6

det är allt vad skåne det blir i sommar såvida det inte blir någon förbiresa till tyskland elöler ett besök hos kompisar eller släkt där nere.

Vad tänkte du på ??????

Kram Nalle