Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketttips-råd
Läst 16738 ggr
Hawknestgrove
0

Tips om att locka in katt....

Har ni en gammal mobiltelefon liggandes? En sån som inte ens har poyfoniska ljudsignaler? Då kan jag tipsa er, att de är helt suveräna att locka kissar med! Jag använde mig ju av  en sån, förut, innan jag hade pejl till Arne. Ok, numera så ligger pejlen i skåpet den med, men jag kommer ihåg, att med min urgamla Nokia, så var Song OF Joy helt oslagbar att locka till sig Arne med! Har ju fått ett sånt där melodiägg av David att koka ägg med och det låter lika dant. KAtterna blir som tokiga och dras till ljudet1 så det kan vara värt att prova, alltså en gammal mobil, de med fina melodier är inte alls intressanta. Det ska vara det där gälla syntetiserade ljudet….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Sidentass
1

Intressant detta…om det hör till saken kan jag nämna att Bamse blir fullständigt till sig när man visslar! Likadant var det med Josefin, hans mamma:-)

Hawknestgrove
0

ja det var faktiskt rätt kul… Jag stod på altanen och  lirade Song of joy och det var nästan ofelbart, från ingenstans, eller rätt ur skogen kom han trippandes efter tre fyra omgångar. Så prova ni som ska locka in katt! det kanske funkar även med nyare mobiler på vissa kater….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....