Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkastrering-idmärkning-vaccination
Läst 15483 ggr
Magda
1

Body efter kastrering?

hur har ni gjort som använt body efter kastrering? hur stort hål klipper man för ssvans och kiss och bajsande?

just nu har jag trätt på henne ett av Erics försmå linnen och klippt hål för benen, för hon låter inte stygnen vara och har fått loss ett redan, ska ringa och fråga vetten om det behöver göras om..

linnet är ju inte jättebekvämt tror jag, men måste ju vara bättre än att äta upp stygnen och få hål i magen..

Imasy
0

Jag har bara använt mig av en kroppsstrumpa, så jag har tyvärr inget bra tips till dig.

Mettan
0

Jag tog en bit av ett strumbyxeben och klippte hål för hennes ben och det gick bra. Fungerar även med en frottésocka.

Magda
0

#2 var det "vanliga" tunna strumpbyxor då eller? ska leta i garderoben..

Martina747
0

jag köpte en body hos vetrinären i samband med kasteringen så tog vetrinären på den medan katten var sövd.

Hawknestgrove
0

JA nu är det ju nästan lite sent, men hade du velat köpa en krage av mig, så har ju jag! För Forumfolk tar jag 100 kr inklusive frakten, då är överskottet 12,25 som jag använder till frimärken till KAttkedjan.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Magda
2

#5 hinner du posta idag om jag sätter över pengar åt dig nu direkt Oskyldig

[Gisele]
0

Jag lägger in artikeln här från Kattstatus om det är någon som behöver fler tips till sin katt:

Göra egen tratt eller tröja till din katt

Magda
0

#7 tack så mkt Skrattande

Hawknestgrove
0

Tyvärr så har posten redan varit här. Så den går i morogn bitti.

siberlina
0

jag  köpte  en jätte bra krage  av  hawknestgrove  ,  en sån  bör  du   nog  skaffa,för övrigt  hade jag ett rent  helsike  innan  jag  skaffade den..

Hawknestgrove
0

Hihi Siberlina, den går med posten i morgonGlad

Gunlog
1

EN kroppsstrumpa eller annat som ligger emot stygnen är inte bra enligt min erfarenhet…

"Stygnstumparna" satte sig in i tyget och då drog det i såret. Det kliade och blev väldigt obehagligt…

Jag fick hålla mig med en krage, även om den inte var populär.

Ja, nu gällde det ju förstås katten, inte mig…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Magda
0

nu e kragen här! tack Gunilla, men hur mkt ska den blåsas upp egentligen? jag får bara i lite luft och hela blir inte fylld, är det rätt eller gör jag ngt galet?

Magda
0

NÄÄÄÄEEE vad gör jag för fel!! kattskrället kränger av både krage och halsband…

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du får klämma ihop blåshålet ordentligt så backventilen öppnar sig. Alternativt använda en cykelpump elelr kompressor. MEn det går med munkraft också. Ok, du har trätt in halsband i hällorna? MEn dra åt ordentligt, så ska det funka. Lilla Mee behövde jag inte ens ha halsband till, utan bara kardborrbandet.

Magda
0

#15 halsbandet är på i hällorna och drar jag åt mer så kvävs hon nog.. men jag ska se om jag kan blåsa upp mer, grejjen är att hon sätter sig och sätter baktassarna på krager och trycker, hon borde inte få av den med halsbandet så  tight men hon kan..

Hawknestgrove
0

ja den ska vara alldeles hård.och om du tar och sätter kardborrbandet på minsta också, så tröttnar hon snart. MEn du får liksom trycka ihop inblåsningshålet så att backventilen öppnar sig!

Magda
0

#17 jag tror att jag har lyckats, den är på fortfarande efter en timme, har dragit åt halsbandet så mkt jag bara vågar, och kardborren på minsta, bara krage utan halsband gick inte alls, där kommer hon ur även på minsta (liiiten misse med liiitet huvud)

Hawknestgrove
0

oj sicken tuffing! och det är minsta storleken. Hon vänjer sig nog.

Hawknestgrove
0

MAgda, hur har det gått med din tuffa kisse?

Magda
0

det går helt ok, hon har den på ochh verkar inte nå de kvarvarande stygnen, men hon verkar nå att slicka lite på änden på såret..

Hawknestgrove
0

Ok….Men då är det ju bra. För såret läker ju även inifrån…..

Magda
0

ja jag tror att det blir bra nu! hon är ju pigg iallafall katten :) (galen busunge) och såret ser ok ut, lite svullet, men så som hon far omkring så är det inte konstigt Förvånad

kragen funkar som den ska iallafall Glad

Hawknestgrove
0

topppen och det är bra att ha en sån liggandes för små blessyrer. Skulle du mot förmodan få punktering på innerslangen, kan du alltid fylla ut kragen med skumgummi

siberlina
0

skönt   för dig  att det  är  över,  för jag hade  ett rent   helsike,men  det va  tur  att  jag fick  köpa   kragen  genom hawknestgrove..

Icna
0

vilken annorlunda krage, verkar mkt smartare än de hemska trattarna i plast som katten knappt kan äta eller dricka med. Var är det för material i ytter tyget, sånt hygeniskt som man ha inom sjukvården som man kan sprita osv?

Kommer katten åt sitt huvud med tassen kan det tvätta sig i pannan tex?

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

siberlina
0

den  är  i   gummi ,jag kommer alldrig mer använda  den hemska   tratt   dom får  på djursjukhuset

siberlina
0

jag provade den alldes  nyss  och   hon titta på mig som  om    -det där va  väl helt  onödigt .  hon behöver den ju inte  nuObestämd

Icna
0

gummi? :/ fastnar den inte i pälsen och tovar pälsen då, eller friktion coh elektriskt? när du säger gummi tänker jag på typ ballong gummi eller såna gummuhårsnoddar

Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Magda
0

#26 den är i ngt mjukt material,med gummi liksom på insidan och ngt tygliknande på utsidan, vet inte var det heter men det är lätt att tvätta av och går att sprita om man vill..

Hawknestgrove
0

nä, typ  fuskskinn, skai eler nåt är det. Nästan som vaxduk. Sen är det ju en innerslang som man blåsr upp. Och nu har jag ett bra lager, köpte ju  hem 20 st nyss.