Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1848 ggr
tuslus
0

bortsprungen katt

Hej!

jag har fyra katter och har just flyttat till ett nytt hus.

När katterna fick gå ut för första gången förra lördagen kom inte den äldsta hem. Han är 11 år i år och det här är 8:e gången han flyttar med mig.

han är skygg och gillar inte nya platser och nya människor, men han brukar alltid komma till mig när jag ropar då han är en riktig mammagris.

i onsdags sågs han komma från under garaget när jag inte var hemma. (med största sannolikhet var det han)

Nu undrar jag lite, eftersom det finns en katt under garaget, ingen av dom andra katterna bryr sig om den, hunden springer dit och snosar och är glad. det borde ju vara min lilla katt tycker jag.

det är en hungrig katt och väldigt skygg.

antar att han kopplat på överlevnadsinstinkten eftersom han inte kommer fram, jag har ju varit ute alla tider på dygnet alla dagar och ropat och lockat.

han äter så fort jag gått in.

hur får jag fram honom igen???

kan det fungera att ge lite mat många gånger så han kanske börjar komma håg mig igen?

kan det fungera med feliway spray om jag sprayar varje gång jag går ut med mat. feliway adapter har ju fungerat mkt bra inne under flytten.

kanske spraya på en tröja eller nått annat som luktar mig?

hur får jag fram min älskade lilla bäbis igen??

essut50
0

Kan du inte försöka låna en kattfälla nånstans. Det borde fungera att fånga in honom med.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

tuslus
0

var lånar man kattfällor? tvivlar iofs starkt på att han går in i nått, men allt är värt att provas…

essut50
0

Fråga kommunen om dom har någon? Katthemmen brukar oxå ha har jag för mig.

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

annebeate
0

Var i landet bor du? Det finns kanske någon här på forumet som bor på samma ort och har en fälla.

tuslus
0

jag bor i njurunda utanför sundsvall

annebeate
0

I Sundsvall finns Sundsvalls Djurhem och Katthjälpen som borde ha en fälla. Hör med dem om de kan låna ut en fälla,  kontakta annars kommunen.

tuslus
0

ok, det ska jag, tack för hjälpen!