Om katten dör!
Vi som har katterna märkta ska väll medela om katten dör?
Eller vi flyttar mm.
Vad händer om detta inte sker?
Om katten avlivas hos vett medelar vetten då att den är död? Så den avskrivs från registret.
Om kisen blir påkörd o är reggad polisen tar hand om den medelara de om att den är död så den avskrivs från rigistret?
Har tänkt på hur detta fungerar då jag har letat efter eventuella ägare till bortsprugna kisar som hittats.
Inte kul att ge falska förhoppningar eller riva upp sorgen igen genom att kontakta ev ägare o säga vi har ev eran kise här o så är deras kise död.
Vissa öronmärkningar är ju lite dåliga så man får gissa ig fram om vem som äger kisen.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
När vår Tusse fick avlivas så fick vi själva kontakta SKK för att ta bort hans id-märkning där.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"
När mammas Kurt dog så skrev vi till skk och sa det helt enkelt.. Man får nog fixa det själv.
Det verkar inte finnas några klara rutiner över hur man ska förfara när ens katter dör. Det borde finnas ett färdigtryckt formumlär kan man tycka precis som det gör vid ägarbyte.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Jag har meddelat SKK själv, samtliga katter har avlivats hos veterinär. Det märkliga är att jag behöver inte skriva under något för att meddela katten död, som jag ju måste när jag ägarändrar.
Efter att katten registrerats som avliden finns den kvar, som just avliden, i registret. Man får alltså en träff om man tryker tex 2D58 (min egen katt) men det står att hon är död.