Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattens-status
Läst 705 ggr
Laddy
0

Annons här på hittekatter!

Hur kan annonsen om katt  (Tradera) för 1 kr…. här på hittekatter.ifokus få vara med??  Undrar bara!!!  Alla här vill ju höja kattens status!

Laddy, sambo med 4kissar Cool

Laddy
0

Förtydligande:  har inget emot annonser, bara innehållet i denna!

Laddy, sambo med4 kissarCool

vanessa
0

Jag blir stum över idiotin. Vill verkligen att statusen för katter ska öka. På Blocket och andra sajter måste de sätta ett minipirs på katter. Visserligen löjligt lågt, 100 kr, men ändå ett värde. Så borde det vara på tradera också. Någon som orkar skicka mail till dem. För jag har verkligen inte ork för det nu. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Simson
0

Jag såg något liknande som användes som reklam på MSNs förstasida. Typ: "Kattor nästan gratis!" Den länkade till katter säljes. Jag blev så arg att jag skickade säkert över tjugo meddelanden till dem och ifrågasatte vad de höll på med! Den försvann fort!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Laddy
0

Imorgon ska jag maila alternativt ringa till dem!

Laddy, sambo med 4kissarCool

Lena
0

Laddy jag är nog trögtänkt utöver det vanliga idag. (Skyller på gårdagens orkanvindar). Men jag förstår inte riktigt var du menar att du sett den här annonsen om en katt som säljes för 1 Kr? Du skriver att den ska finnas på Hittekatter i Fokus???? I så fall har någon lagt in den här utan vår vetskap. (Verkar dock inte så troligt eftersom jag läser alla inlägg som skrivs.) Den kommer att tas bort så snart du talar om var den ligger.

Tradera skriver du även om. Där är det, vad jag vet, inte tillåtet att sälja levande djur utom på den speciella hästavdelningen. Om man hittar auktioner där någon säljer levande djur ska man kontakta sajten (Tradera alltså) via en särskild länk. Då tar de bort annonsen.

Har du en länk till annonsen så ska personligen anmäla den.

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Laddy
0

Svar från Laddy:

Annonsen är en liten annons som finns under/ eller över inläggen här från olika annonsörer:  Nu finns t ex "toaletträna katten" och "Zits, tonårsserier" här ovan.  Igår läste jag "Katt Till Salu" - Fynda Katt Till Salu, auktioner från 1 kr bli medlem nu"   Tradera.  Jag har funnit support@tradera.com som mailadress och tel.nr 08-312340.  Tänkte kontakte de idag!

Laddy
0

Nu finns den, annonsen alltså, under första inlägget här igen!  Under står Google-annonser.

Skrutt
0

Fy vad hemskt att folk säljer katter på tradera!!! usch ryser när jag läser sånt! har själv tagit hand om en hittekatt och det var den kärleksfullaste och snällaste katt jag träffat i hela mitt liv. Vi fick ca 5 underbara år tillsammans.. förstår inte varför människor inte föstår värdet av katter!

Laddy
0

Jag har mailat tradera nu, hoppas de svarar!

Uffe
0

JAg förmodar att det är den här annonsen de menar

Laddy
0

Svar från Laddy:

Den annonsen har jag inte sett, utan den om katt till salu, men det är samma typ av annons!

Skrutt
0

Anmäl tradera!!

Faxlin
0

Annonserna som finns bland inläggen hjälper till att bekosta sidan, de räcker inte på långa vägar men är en hjälp i alla fall. Att det just annonseras om katter för 1 krona är dock något som är väldigt störande med tanke på att vi jobbar för att förhöja kattens status. Då vill vi inte se sådana annonser.
Vi (Uffe) har gjort grabbarna bakom iFokus uppmärksammad på dessa annonser som dyker upp i kattsajterna och de jobbar med på att få bort just dessa. Sedan starten på iFokus har endast en annons blivit bortplockad helt och det var när iller startade upp så kom det lite osmakligt upp om hur man bekämpade skade djur(iller) på bästa sätt. Liiite fel på den sajten.
Nu hör dessa annonser till tradera som har annonser inne på alla sajter, detta försvårar en del. Men inget brukar vara omöjligt.
Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Faxlin
0

Ps. Lena du ser den aktuella här inne under tråden som heter Inkorgen skriven av LisaB. Där är den bland annat. Och säkert på fler ställen också.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Laddy
0

Tack Åsa F för svar på min undran!  Jag förstår att annonserna behövs och har som sagt (skrivit) ingenting emot annonser men tyckte just den här med katt för 1 kr var mycket tråkig, det finns ju så mycket annat att annonsera för kattägare…. mat, leksaker, toaletträning, klösträd,…. Tradera borde ju kunna annonsera sådant!  Har inte fått något svar på mitt mail till Tradera ännu.

Lena
0

Nu förstår även jag (trögare än vanligt idag) vad ni menar. Jag var inne och tittade på Traderas regler för att förvissa mig om att ingenting ändrats. Så här står det under förbjudet på Tradera.

Grundregel Försäljning av levande djur tillåts inte på Tradera. Det är också förbjudet att handla med befruktade ägg.

Nu hittar jag inte den specifika annonsen, vet inte ens om den verkligen existerar. Skulle det finnas en sådan annons ska den stoppas.

/Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Ambrosia]
0

Trycker man på Annonser här kommer denna sida upp.

Kan vi inte försöka få in annonser som är bra ur kattsynpunkt

här istället:

Ex Företag som säljer Kattförsäkringar eller liknande:

Kanske kan skicka denna sida som jag visar här under till:

Olika bra ställen ur Kattsynpunkt.

MVH Ambrosia

Annonsera på hittekatter.ifokus.se

Google AdWords

Du är bara några steg ifrån att annonsera på den här webbplatsen, en högt skattad del av Googles omfattande nätverk av partnerwebbplatser. Länken 'Annonsera här' som du nyss klickade på är del av en annons som tillhandahålls av Googles AdWords-system. Klicka på "Registrera dig nu" för att öppna ett AdWords-konto och skapa en annons för den här webbplatsen på ett snabbt och enkelt sätt. Skriv ett eget meddelande och ange det pris du är villig att betala, så tar vi hand om resten.

Registrera dig nu

Har du redan ett Google AdWords-konto?
Logga in och skapa en ny kampanj för att rikta dig mot hittekatter.ifokus.se.
Lär dig mer

Om Google AdWords

Vanliga frågor

• Vad är AdWords?

• Är AdWords rätt för min verksamhet?

• Hur mycket kommer detta att kosta?

Visa registreringsdemon

Hitta köpare som söker efter det du säljer med Google AdWords

Google AdWords är ett kraftfullt annonsprogram som för samman dina annonser och kunder på den här webbplatsen över Internet. Använd AdWords för att rikta in dina annonser mot den här specifika webbplatsen eller baserat på sökord som du själv väljer. Skriv ett eget meddelande och ange ditt eget pris för varje annons eller visning - du har fullständig kontroll. Få reda på mer om AdWords här.

Laddy
0

Jag har idag fått svar från Anna-Carin, Tradera

"Hej.  Det är helt riktigt att det inte är tillåtet att sälja katter på detta vis på Tradera.  Det är tyvärr lite knas med de sökord som kopplas ihop med Tradera.  Det sätts ihop listor med olika sökord där Tradera ska ploppa upp, dock så har det kommit med en del ord utav misstag, vilket vi måste försöka rätta till.  Tack för att du uppmärksammade detta.  Jag kommer genast att ta upp det med ansvariga."

Ida
0

Härligt att ni är så uppmärksamma!

Det är klart olämpligt att en sådan annons dyker upp, dock kan det ske sådana missöden med Google-annonser, eftersom de endast går på sökord.

Ibland är annonserna klockrena med innehållet i inlägget/artikeln, men ibland blir det raka motsatsen… :/

Lena
0

#18 Bra att Tradera tar tag i missödet. Jag vet ju att de har en mycket strikt policy när det gäller vad som får säljas där.

//Lena

Efvis
0

..ser att annonserna fortfarande dyker upp…senast på forumen om 3 katter övergivna i lägenhet men också på forumet 8 avlivningshotade katter..synd…

Hälsningar Efvis

SmillasMatte
0

Suck. Stackars katter…

Lena
0

#21 Ja det är ju för bedrövligt! Att de inte kan få stopp på den där idiotiska annonsen. Får stöta på igen.

//Lena

Sidentass
0

Hoppas verkligen att den annonsen försvinner snabbt som en kometsvans..man blir ju alldeles kollrig när man läser sådant..

Lena
0

#24 Ja mer malplacerat kan det inte vara! :( Blir grinig!

//Lena