Död katt
Hej på er. Min morgon började med att jag rastade hunden. Hon markerade på något som låg intill vägen. Kollade och då var det en stackars katt. Har ring till kommunen,göteborgsdjurskydd,polisen och får ingen hjälp alls. Vart ska jag vända mig? Behöver råd SNÄLLA!!!!

Ser jag en död katt brukar jag ta den till Blå Stjärnan där de fotar katten och läser av ev chip för att finna ägare. Nu vet jag inte i vilket skick denna stackars katt är och om du har möjlighet att komma iväg med den till djursjukhuset? Jag bor annars i Göteborg och skulle nog kunna hjälpa dig om det inte är för långt bort.

Kusten bor i Härryda

Man kan också sätta upp lappar i området för att efterlysa ägaren..jag hade tagit hem den så länge och placerat den utomhus, i väntan på ev ägare. Om inget hänt trots sökande efter ägare. hade man fått begrava den.
Så sorgligt…undrar vad som kan ha hänt den..en bil kanske:-(
R:I:P lille missen..
Hoppas ni får tag på ägaren så de slipper leta efter sin katt förgäves.
Fint av dig att du försöker hjälpa den stackars missen.

Har frågat runt i området men ingen känner igen katten. Tyvärr vill inte markägarna runt omkring ha döda djur på sin mark då det går lovdjur och annat vilt. Den som ska ha den stora äran är Trixie(hunden) hon hittade den. Hon älskar verkligen djur. Hon försökte återuppliva den utan resultat.

det finns ju en veterinär i landvetter centrum, gamla centrum, han kanske kan hjälpa dig, han borde ha scaner iaf och man kan ju sätta upp lappar i hans fönster och på ica
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...

Veterinären i Landvetter tar pengar för att scanna katten. Han är dessutom inte klok.

gör han? skumt, tyckte han verkade hjälpsam, fick ett bra pris när jag id-märkte och kasterade mina hemlösa katter
Partille då, är ju inte så väldigt långt bort heller, fast om du har tillgång till bil så är ju blå stjärnan bra, har lämnat in en katt där förlänge sedan som var i uselt skicka hade mask i såren och var redan mer död än levande när vi tog dit han och det var inga problem att lämna dit och kostade inget heller
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...
Veterinären i Landvetter brukar vara noggrann , kanske du råkat ut
för något missförstånd , eftersom han bryter lite när han pratar.
Kanske han räknar med att ta hand om katten också , därför det kostar pengar.
Vad är det för färg på katten , vet några som är bortsprungna.

Katten är grå och vit.

När jag skrev om förvaring av katten på din tomt..menade jag att den isåfall måste vara väl förvarad och skyddad så att inte rovdjur lockas dit..håller tummar för att ägaren kan hittas..
Vad ledsamt att ni hittat en död katt och inte får någon hjälp med den. Man tycker ju att det borde vara polisens sak. Du skulle ju kunna fotografera katten och sedan begrava den. Då kan i alla fall en ev. ägare identifiera katten.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Kan medela att katten idag ska till blå stjärnan då vi kontaktade markägaren och la den i en säck igår.
Ok bra. Annars så tyvärr, så åker de ofta med som räv och lomat.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vi har loljur och annat vilt här uppe och därför gör jag allt för katten. Grannen blev av med ett antal katter som lodjuren tog

såg en överkörd katt förra veckan , ringde polisen och tog 15 min sen var den borta , tjejen som satt i växeln blev berörad att folk lämnar så hon skicka en patrull direkt ,men antar att det är skillnad på storstad och en liten håla