Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1314 ggr
Chimney
0

Adoptivmamma finnes för omplacering

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min fd. sambo har en katthona, Pandora (aka Panda), på snart 3 år.

Hon är osteriliserad, har aldrig haft egna ungar. Hon producerar ingen egen mjölk men hon älskar kattungar!

När Sambons andra katt fick kattungar så var det Panda som jämnt låg i lådan, värmde och tvättade. När jag tog hem kattungar för nappning var det samma sak.

Sambon har nu bestämmt att han inte vill ha kvar lillkis, och jag har själv inte möjlighet att ta henne.

Finns det någon som skulle uppskatta den själv Panda kan erbjuda? Givetvis får man ju nappa ungarna själv, men tvätta och värma älskar Panda att få bidra med.

Sambon har försökt hitta hem till henne, men egentligen inte brukat allvar, så jag tänkte fråga här inne eftersom jag vet att det finns massor av godhjärtade människor som nappar kattungar.

Någon som vill ha Pandas hjälp?

Josefa
0

Det blir lättare att hitta hem till kissen om hon blir kastrerad först.

Chimney
0

Jag vet, själv har jag dock inte råd att kastrera en katt som inte är min, och ex. sambon är tyvärr för snål för att bry sig..

Chimney
0

puttar upp lite..

russin
0

Vill han inte kastreras katten pga att han är för snål, så varför skulle han kosta på sig att köpa mjölkersättning, maskmedel mm till kattungar ? När han inte ens vill ha kvar sin andra katt ?

Ingen jag skulle vilja sätta småttingar hos.

Chimney
0

Nej, det var när jag bodde där som jag tog hand om kattungar, och då hjälpte hon mig.

Så kattungar är inget han tar hand om.

russin
0

Okej. Trodde du sökte kattungar till katten och att den skulle bo kvar hon killen.

men även om katten hjälpte till med kompisens kattungar (som hon kände) är det inte alls säkert hon skulle acceptera främmande kattungar lika lätt.