Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1473 ggr
Martina747
0

Vanlig med förkylning?

Min katt findus snart 17 år kanske har fått en förkylning jag har ingen anning, han har aldrig hållt på så här innan,

Han nyser väldigt mycket, det rinner från hans nos klar vätska och ibland rinner ögonen..

Han äter som vanligt och han sover väldigt mycket men det gör han hela tiden..

Tror ni det är en förkylning? är det vanligt?

Jag ringde djursjukhuset idag och fick inte tid på en vecka för det trodde de skulle gå över??..Vad tror nI?

martdat
0

är det klar vätskla så är det ju ingen infektion i allfall om jag fattat rätt. så det kan nog vara en vanlig förkylning, min gammla Miss som oxå är  17  kan med nysa med lite genimskinlig vätskla ibland men det gör över på ett par dar,däremot rinner hon inte från ögonen, har aldrig vart orolig för nått annat , de kan ju bli förkylda som vi andra, om vätskan däremot blir missfärgad, gul elr grön så bör man ju åka in,

kolla med en annan vett om du ändå känner dig osäker elr om han inte vill äta elr dricka som vanligt,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Lena
0

Et par av våra katter har också varit lite nysiga ett tag. Var idag hos veterinären och undersökte dem i samband med vaccinationen. Ioch med att de inte var påverkade var det ingen fara sa veterinären. Om de däremot blir slöa och slutar äta behövs det behandling.

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"