Super gamlan är död
Idag vid middagstid dog super gamlan
Super gamlan var grannens ena katt,Hon föddes som vildkatt för mer än 15 år sedan.Ingen kunde klappa henne bara för en kort stund när hon fick mat. Den 20 dec-09 kom hon helt plötsligt in till oss.Grannen va på teneriffa så jag passade hus o utfodring av katterna På eftermiddagen den 20 dec kom Gamlan på gården,jag gläntade på dörren o pratade med henne hon tittade upp,jag öppnar dörren lite till och in stiger gamlan som om det va det mest naturliga i världen.På natten blev det snöstorm det kom nog nästan 1 meter snö,Gamlan kännde nog det på sig. att om jag inte går in nu överlever jag aldrigHon fann sig tillrätta med en gång,men att gå på lådan va lite svårt för en gammal dam som alltid levt ute,men det fick man ta.Ibland va hennes vänstra ben alldeles svullet o hon hade svårt för o gå,troligen något med cirkulationen.idag ville hon inte äta.och hon kissade o bajsade när hon låg.jag gjorde en fin bädd till henne o lade henne där,för jag visste att med det beteendet hon hade skulle hon inte överleva dagen.Och vid middagstid somnade hon in.Det måste ha varit skönt för henne.Den tiden 3 månader hon fick hos oss va nog de lyckligaste o varmaste månaderna hon någonsin haft i sitt liv
men lilla fina missan, 
Sov så gott fina gammeltösen.
Så skönt att hon slapp dö ensam under en buske någonstans.

Så bra att hon fick uppleva lite omvårdnad och värme. Synd att det inte blev längre tid. Ledsamt när djuren går bort.

skönt att hon fick somna inne i stugvärmen i allafall,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.
så skönt i alla fall med lite värme och omvårdnad och fick dö hemma, den gamla damen, i lugn och ro gick hon över bron till regnbågslandet, där alla gamla vänner välkomnar henne
Maggan47

Sov gott Super gamlan

Sov gott kissen.

Åhhh…vackra missen som blev lika gammal som vår Josefin…vad som känns så bra ändå..är att hon fick vara med er in i det sista..inne i värmen..som i ro lille missen..
Det var en gripande historia om en gamla kisse som visste vart hon skulle vända sig när dagarna var räknade. Så bra ändå att hon fick några fina månader hos er innan vandringen var över.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Så skönt för henne att få en sådan fin sista tid. Så tryggt för henne när hon nu gått vidare till det vackra Regnbågslandet.

Så skönt för gumman att slippa vara ensam när hon somnade. och att få så mycket kärlek under sin sista tid.
Pälsbollarna i Höganäs
Sov gott lilla gamla gumma!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....