Solskenshistoria..
Ja, i denna kalla vinter kan det ju behövas en historia som fått lyckligt slut..
Kommer ni ihåg Pärlan?
Hemlösa och dräktiga Pärlan kom till mig i augusti. Ända från Skåne åkte hon för att flytta in hos mig i Stockholm för att föda sina bebisar under tak. Hon tog sig an tamkattlivet med förvånade finess, även om det tog sin lilla tid innan hon fattade poängen med kattlåda! 3 veckor efter hon flyttade in födde hon en enda liten unge, Alice. Eftersom det bara blev en enda så fick Pärlan bli plastmamma till fyra små pälsbollar. Bara tre veckor gamla hade de blivit dumpade på en soptipp här i Stockholm. Efter många om och men (och mycket baconost kletat på ungarna!) adopterade Pärlan nykomlingarna. Jag är student och bor således inte så stort, det var rätt så trångt här ett tag! Men mysigt. Alltid minst 2 kattungar som gosade framför tvn.. För att inte tala om när det var sängdags, 5 kattungar tar förvånandsvärt mycket plats!
Idag bor Alice kvar hos mig, hon vann mitt hjärta! Sex månader fyller hon idag. Min "gamla" katt, som fått stå ut med en ilsken gravid Pärlan och sedan 5 hulliganer har äntligen börjat slappna av igen och har äntligen börjat acceptera Alice på riktigt. Även om hon tycker att Alice är nog så energisk ibland..
Alla kattungarna har fått nya, egna hem runt om i Stockholm vilket var lite vemodigt! Jag kunde ju givetvis inte behålla hela gänget och är överlycklig att de fått så bra hem, men de är ju mina bebisar! Mina små toviga, lortiga bebisar. Pärlan har flyttat in i ett nytt hem och lever ett riktigt prinsessliv - hon är omåttligt bortskämd! (Hon fick dessutom sin kastrering sponsrad av Billy Hittekatt, vilka fantastiska människor det finns!)
Det var historien om den lilla, lilla svarta missen från Skåne. Så bra det kan gå ändå!

Underbar läsning! Tack för att du tog hand om henne och även de andra 3 moderlösa utkastade kattungarna.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna