Solskenshistoria..
Ja, i denna kalla vinter kan det ju behövas en historia som fått lyckligt slut..
Kommer ni ihåg Pärlan?
Hemlösa och dräktiga Pärlan kom till mig i augusti. Ända från Skåne åkte hon för att flytta in hos mig i Stockholm för att föda sina bebisar under tak. Hon tog sig an tamkattlivet med förvånade finess, även om det tog sin lilla tid innan hon fattade poängen med kattlåda! 3 veckor efter hon flyttade in födde hon en enda liten unge, Alice. Eftersom det bara blev en enda så fick Pärlan bli plastmamma till fyra små pälsbollar. Bara tre veckor gamla hade de blivit dumpade på en soptipp här i Stockholm. Efter många om och men (och mycket baconost kletat på ungarna!) adopterade Pärlan nykomlingarna. Jag är student och bor således inte så stort, det var rätt så trångt här ett tag! Men mysigt. Alltid minst 2 kattungar som gosade framför tvn.. För att inte tala om när det var sängdags, 5 kattungar tar förvånandsvärt mycket plats!
Idag bor Alice kvar hos mig, hon vann mitt hjärta! Sex månader fyller hon idag. Min "gamla" katt, som fått stå ut med en ilsken gravid Pärlan och sedan 5 hulliganer har äntligen börjat slappna av igen och har äntligen börjat acceptera Alice på riktigt. Även om hon tycker att Alice är nog så energisk ibland..
Alla kattungarna har fått nya, egna hem runt om i Stockholm vilket var lite vemodigt! Jag kunde ju givetvis inte behålla hela gänget och är överlycklig att de fått så bra hem, men de är ju mina bebisar! Mina små toviga, lortiga bebisar. Pärlan har flyttat in i ett nytt hem och lever ett riktigt prinsessliv - hon är omåttligt bortskämd! (Hon fick dessutom sin kastrering sponsrad av Billy Hittekatt, vilka fantastiska människor det finns!)
Det var historien om den lilla, lilla svarta missen från Skåne. Så bra det kan gå ändå!

Underbar läsning! Tack för att du tog hand om henne och även de andra 3 moderlösa utkastade kattungarna.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Åh vad underbart med ett lyckligt slut för en gångs skull! 
Ja, verkligen härlig läsning om dina bebis-pärlor och dina vuxna pärlor! Skönt att alla har fått fina hem!
Det är tack vare dig som de har värdiga liv, tänk på det!
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Det var verkligen en solskenshistoria. Kommer ihåg Pärlan när hon åkte till dig.
Skönt att höra att alla katterna har fått ett bra hem.
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Men vilken underbar läsning, tack för att du delar med dej av en historia som rymmer massor av solsken!
Du! e fantastisk tycker jag:). Blir så glad av att det finns sådana som du, som bryr sig. DU E GULD VÄRD
.
Kommer också ihåg Pärlan, med sin enda unge, och som så småningom fick syskon, och hur glad du var för det, så roligt att höra ifrån dig, och att allt gått så bra, fortsät uppdatera, snälla, ett gäng nyfikna är vi
kram Maggan47

Å vad kul att få läsa om Pärlan o co.
Mins så väl din lilla tjockis Alice som var nästan lika stor som sina adoptiv syskon fast de var äldre.
Skönt din gamel kise äntligen kan slappna av igen.
Härligt de alla har fått bra hem, fast förstår det är väldigt tomt efter dem.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Jättekul läsning! :)))
Ja, jag satt en kväll och läste om alla eländig miss(e)öden… Kom då på att vi faktiskt har en liten historia - som slutade på ett helt fantastiskt vis!
Hittade kameran idag! (Den fick fötter för någon månad sen, men har nu hittat hem) Så jag passade på att fota min odjur lite.
Såhär stor har min lilla lus blivit!
men va fin då :)

Tack! För vi får se mer av dem skönt med sol.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad

Underbar läsning och att du vill berätta för oss.
Alla hittekattsmänniskor tror jag riktigt längtar efter solsken, efter att denna vinter sett så mycket elände.
Hoppas, hoppas snart komma med en själv