Knäppis Ebony =)
Idag har jag varit och handlat, kommer hem och lägger varorna där dom ska vara.. Sen tänkte jag hitta på något till lunch och från köket hör jag konstiga ljud från vardagsrummet.. "duns.." tyst en stund.. "Duns".. osv.
Jag kollar in och ser då knäppo-katten Ebony tar och biter tag i pinnen uppe på äpplet och drar äpplet ner på golvet.. Sen hoppar hon upp på soffbordet och hämtar nästa..
VARFÖR? Tillslut har hon en fin rad med äpplen på golvet. Har då aldrig sett en sådan knäpp katt innan =) ha ha..
När jag sen lägger upp dem igen så börjar hon om och hon skiter totalt i att hon är skygg och bryr sig inte alls om att jag skäller på henne.. Jag vill inte ha bitmärken på äpplena.. Men det struntar hon i..
Vad kan hon fått för sig? ha ha.. söt är hon i allafall pucko katten.
Men det är väl bra med äpplen !ett äpple om dagen håller doktorn borta!!!!!!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Men äpplen? HAr aldrig haft någon katt som gillat leka med frukt.. Och jag har hittat tuggmärken i äpplen innan så nu vet jag vem den skyldiga är..

Hihi…jag hade en som åt äppelpaj
men råa äpplen var inget för honom

Hi,hiiiii..han tror kanske att det är några slags byten!
På det viset brukar dom ju placera näbbisarna som dom ändå inte vill äta upp.-)

Ssss…riktigt feta, äckliga, oätbara råttor
Äter du dessa sen (TS)?

Hihi! Så det finns fler knasbollar.
Madame här hemma slänger ner allt hon kan hitta på golvet. Speciellt sånt som jag precis lagt ifrån mig! 

Ja katter som petat ner saker har jag också haft, fast det var inte så mycket "byten" det var mer…"jag petar ner det, och det, och det, och det, och tittar på när hunden tuggar sönder det och får skäll sen"…bara för skojs skull
Fast mina nuvarande katter är sååå snälla såå
Ska komma ihåg "äppeltricket" nästa gång det kommer en skyggis hit, det verkar ju fungera hur bra som helst
Släng er i väggen ni som kör med skinka och kycklig och allt vad det nu är, äpplen är det som gäller
#5 Jag har redan ätit upp en av dem ;)
#7 Ha ha, ja äppeltricket =)Borde tipsa fler om detta..
Arne gillar apelsinmarmelad. Slickar det från min frukostbrödskiva

Att du vågade, den "råttan" kanske var förgiftad?
#9 Men han gillar inte apelsiner va?
HAh säg det åt Arnebarnet! honung är också gott!

Hehe…knasbollar verkar det vara gott om!
Min kompis katt älskar vindruvor =) Har aldrig träffat en katt innan honom som gillat vindruvor..
Så ja, knasbollar finns det gott om.
JA arma djur. De ser verkligen svältfödda ut. Särskilt Ruuu