Annons:
Etikettsajten
Läst 1679 ggr
chigak
2010-02-03 00:31

Caspian, Figaro och Mita

Nu är det dags att starta en ny tråd om våra stödisar. Figaro och Caspian är kvar och idag kom Mita. Vi åkte till Nässjö och mötte upp ikväll då det var ordnat transport dit. Allt gick bra trots snöstormen och bara lite jamande i bilen. =)

Nu är Mita i stödisrummet med killarna och hon är en riktig fräsmadame… Figaro försöker hälsa på henne men se det har lilla tjejen inga planer på allsKyss Men det verkar gå bra för de gör inget mer än fräser så vi låter de sköta sig själva ikväll så lugnar det sig nog snart. Vi har ju nätdörren så vi hör om det skulle hända något.Hon fräser åt våra katter genom nätdörren med men de börjar bli vana vid det här laget att det dyker upp nya katter så de bryr sig inte om henne alls. Mita är en fin bruntabby tjej med mycket vitt och ingen svans. Hon är tam och vi har redan haft en gosstund hon och jag. Kyss

Bilder kommer när hon hunnit landa lite här hos oss.

Annons:
Naquita
2010-02-03 08:42
#1

så hon kom fram som hon skulle, härligt:D

chigak
2010-02-03 12:17
#2

Jadå det var inga problem. Hon är hur gosig som helst mot både mig och min man men de andra katterna ger hon inte mycket för… hihi hon fräser och fräser, sen gör det ju inte saken bättre att våra hela tiden ska sitta vid nätdörren och stirra på henne…Skrattande Killarna hon delar rum med ignorerar hon mest.

Tiana
2010-02-03 19:03
#3

Jaså? En ny liten dam då. Ska bli spännande att följa denna med ;)

kattmatten
2010-02-03 19:18
#4

Härligt! Hur går det med Figaro?

chigak
2010-02-03 22:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#3 Ja nu när Pelle flyttat fick vi ju en plats ledig=)

#4 Figaro gör stora framsteg och närmar sig mig mer och mer, men det går inte att klappa honom än. Men han kommer gärna fram och luktar på handen. Han skriker fortfarande för full hals efter tjejer men imorgon har vi tid för kastreringen så förhoppningsvis blir han lugnare efter det…

Nu har jag fångat Mita på bild… =)

chigak
2010-02-03 22:25
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Snyggingen Figaro

Annons:
chigak
2010-02-03 22:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Sötisen Caspian

chigak
2010-02-03 23:20
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Caspian har nu vart hos oss i ungefär 1,5 månader. Han kommer ju från vanvårdsärendet i Ronneby och var fruktansvärt mager när han kom. Han har varit hos veterinären och kastrerats och blivit vaccinerad 2 gånger. Han blev även avmaskad båda gångerna han var hos veterinären så han borde ju vara maskfri nu.

Men han är lika mager fortfarande. Hur lång tid tar det normalt innan man kan se att de börjar lägga på sig när de är jättesmala från början?

Han har fri tillgång på Orijen torrfoder och får Bozita blötmat.

Gullimat
2010-02-03 23:54
#9

Figaro, vilken bamsing och Caspian, har verkligen underbara ögonKyss

kattmatten
2010-02-04 13:26
#10

Figaro är verkligen superlik min gamle Alex.
Ska ju erkänna att det saknas en hane i flocken här, men husse tycker att det räcker med honom Skrattande

Caspian kanske aldrig blir kraftig; en del katter är ju bara smala hur mycket de än äter - precis som vi människor. Fast du ka ju prova med att ge honom ett fetare foder, som kattungemat.

Naquita
2010-02-04 13:29
#11

ja, dessutom finns det troligtvis t.ex siames bakom hans släktdrag, och många från vanvårdsärendet är långsmala.

Hawknestgrove
2010-02-04 14:57
#12

Känn på kissen om hans ryggrad känns mycket. Revbenen ska kännas, men helst inte ryggraden. OCh kattungemat är det inte säkert att det är så bra. Jag testade ju det på Afrne, han är ju supersmal. MEn det visade sig att kattungemat var helt fel, då han hade fel på sina njurar. Ok, han blev inte mycket rundare, men lite mer på sommaren i alla fall. Nu är det ju ingen aktivitet på nån katt här, förutom Mee som sätter sprätt på alla, så aptiten är inte den bästa. De sover mest.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

chigak
2010-02-04 15:29
#13

Tyvärr så kan jag ju inte känna på Caspian än då hade det varit lättare att avgöra hur smal han egentligen är. Men hönsmamma som man är så kan jag ju inte låta bli att vara lite orolig för de småSkäms Men pälsen ser fin ut på honom iafGlad

Annons:
chigak
2010-02-08 00:26
#14

Nu har Mita varit här i några dagar och jag måste säga att jag har aldrig träffat en katt som henne. Hon skrämde mig en kväll då jag satt ensam uppe och kollade på tv… Helt plätsligt hör jag någon som ropar Hallå… Förvånad Jag trodde det kommit in nån i huset men efter en stund så insåg jag att det kom från katternas rum. Det är Mita som har ett sätt att jama när hon vill ha uppmärksamhet som gör att det låter precis som en människa som ropar Hallå… Jag har aldrig hört något liknande.

Men hon är en jättecharmig katt som älskar att kela. Hon är dock lite sur mot de andra katterna men hon gör inget mer än fräser åt de. =)

chigak
2010-02-09 23:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Ikväll har Mita fått komma ut från stödisrummet. Hon tyckte det var sååå långtråkigt att vara där. Hon promenerar nu omkring och undersöker huset och än så länge har ingen av våra katter brytt sig om henne. De har fräst på varandra genom nätdörren innan så de verkar vara nöjda nu. Mita är en så go och söt katt.

chigak
2010-02-09 23:54
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Närbild på tjejen…

chigak
2010-02-09 23:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Hon är så söt med sin stump

Hawknestgrove
2010-02-10 00:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Åh teckning som min salig Pyssa!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

chigak
2010-02-10 00:27
#19

Så fin hon är Pyssa

Naquita
2010-02-10 08:15
#20

underbara bilder:D snor dom till hennes sida på www.kks.nu :D

Annons:
chigak
2010-02-10 13:30
#21

Det får du så gärna Naquita.

Gunlog
2010-02-10 16:47
#22

Tänk om jag hade kunnat ha katt. Då hade jag bett att få hem Mita direkt. En sån tjej!

Är helt sjuk efter katt! Skrikandes

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

chigak
2010-02-12 00:26
#23

Nu har jag förnyat Figaros annons på Blocket med ny bild och så har jag lagt in en annons på Mita också=)

Mita är så go idag kom hon och la sig i sängen med mig när jag vilade middag. Det har varit några mindre slagsmål med våra katter under dagen men inget allvarligt. Mita är en bestämd liten damSkrattande

Figaro vill våga bli klappad men han har svårt att komma förbi spärren han har mot oss tvåbeningar. Han ligger ofta och rullar runt bredvid mig men sen kommer vi inte längre. Han får den tid han behöver men det är ju så lockande att pussa på en sån goding som hanTungan ute

Naquita
2010-02-12 09:35
#24

hihi sötnosar. jag har uppdaterat Figaros sida med sötaste bilden jag sett, och Mita har kommit upp:)

Hoppas de får nya hem snart, har så fruktanvärt många katter på kö som behöver er kärlek ni ÄR fantastiska!!

chigak
2010-02-12 12:36
#25

Tack Naquita!Skäms 

Ja jag har lagt in samma bild som här i tråden i Figaros blocket annons nu. Han är verkligen så fin på den.

chigak
2010-02-13 18:42
#26

Det har varit lite gruff mellan Mita och våra egna katter som jag sagt innan men nu verkar det ha lugnat sig. För en stund sedan satt hon med i kompaniet av katter som fick blötmat och de åt allihopa intill varandra. Kyss 

Lille Caspian har svårt att släppa sin otrygghet mot oss tvåbeningar. Han ligger gärna i en av fåtöljerna men så fort vi kommer upp på övervåningen där han är så gömmer han sig i hörnet under fåtöljen istället.

Gunlog
2010-02-13 22:54
#27

Chigak, var bor du?

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Annons:
chigak
2010-02-13 22:57
#28

Vi bor ca 2 mil utanför Jönköping

Gunlog
2010-02-13 23:03
#29

Aha…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

chigak
2010-02-13 23:05
#30

Nyfiken på varför du undrar? =)

Gunlog
2010-02-13 23:14
#31

Oj, det blev fel. Jag skulle börja med att skriva Aha SEDAN fortsätta…

Jo, det är synd att du bor så långt bort. Jag bor nere vid Malmö, så det är en bit. Jag är väldigt nyfiken på Mita…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

chigak
2010-02-13 23:30
#32

Ok, ja Mita är en supergo kisseFlört

Gunlog
2010-02-14 00:56
#33

Det var inte till mig… Personen i sig vill egentligen ha en kattunge, men Mitas ögon kanske hade kunnat övertala…

Ja, jag håller tummarna att allt går bra för henne och hennes kompisar…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Naquita
2010-02-14 15:01
#34

#33 transport är säkert inte omöjligt;)

Annons:
Gunlog
2010-02-15 23:11
#35

Nja, det är väldigt osäkert. Personen har nu börjat överväga att ta in en katt som vill in. Det går rykten om denna katt, att den har ett hem, men ingen vet. Ett par har tom byggt ett litet uthus i trädgården för att h*n ska ha någonstans att sova (Ja, katten då alltså Flört).

Vi får se hur det blir med det, för personen är rädd för att katten ska ha någon sjukdom som smittar, då det redan finns katt i hemmet.

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

chigak
2010-02-16 01:13
#36

Men då är ju Mita perfekt, hon är ju frisk! Flört

Naquita
2010-02-16 09:15
chigak
2010-02-16 21:20
#38

Fy vilket upprörande samtal jag fick idag…

Det ringde en kille och sa att han sett annonsen på blocket om Mita. Jag blev glad och tänkte att kanske hon kan få ett fint hem. Men sen började han ställa konstiga frågor. Han undrade hur stor hon är, om hon äter mycket och om hon har mycket muskler. Jag blev misstänksam och började undra vad han är för en typ. Då frågade han om jag tror hon är bra att tillaga!!! Skrikandes Idioten sa att han har en kokbok men sen lyssnade jag inte mer. Jag sa till honom att om han ringer mig en gång till så polisanmäler jag honom. Det är ju så man blir mörkrädd vilka idioter det finns!

persikahallon
2010-02-16 22:02
#39

#38 Kokbok?!? Måtte det varit ett skämt.. Vilka nötter det finns! Skrikandes

Gunlog
2010-02-16 23:54
#40

Nej, PersikaHallon, dra nu inte in nötterna också…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

persikahallon
2010-02-17 01:31
#41

#40 PersikaHallonNötter? Ska försöka låta bli…

Annons:
vilda-hilda
2010-02-17 02:01
#42

#38 Har du möjligen telefonnumret registrerat till lilla raringen som ringde så kan vi ju turas om att ringa och ge honom kakrecept eller nåt ?.

I kväll är jag riktigt ilsk. Så mycket elände som man läser.

Hur hemska kan folk få vara egentligen?????

Nalle

chigak
2010-02-17 02:19
#43

hihi det hade vart kul… men han var feg och ringde från hemligt nr. Nej man kan verkligen undra vart världen är på väg ibland med allt elände som människor hittar på.

Naquita
2010-02-17 11:33
#44

jag har också fått det samtalet fast på kaniner..undrade mycket om hur de var då de skulle läggas i grytan osv..usch

Gunlog
2010-02-18 20:55
#45

Det är bara att svara: "Javisst, de är superfina! Ge mig ditt nummer så ringer jag en dag i veckan när jag har tid att leverera…!"

Då ringer de inte igen, för då får de inte en arg uppfödare/ägare…

Kanske de är dumma nog att ge ut telefonnumret… Finns ju sådana idioter också…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Gunlog
2010-02-18 21:02
#46

…och tyvärr, min väninna vill ha en kattunge. Hennes kastrerade hona är en VÄLDIGT stark liten fröken: hon har TEMPERAMENT, värre än PMS, helt klart… Ser hon en annan vuxen katt som går utanför fönstret så blir det liv. Däremot, om hon ser en yngre katt så är det inga problem…

Min väninna ville ta in en utekatt som det har varit snack om på gårdarna. Den har inte synts till på nästan en vecka… Hon tog in den på altanen en dag, gav den mat och vatten. Hennes hona satt då i köksfönstret och tittade på den vilsna katten genom rutan, och pratade med den.

Hade jag bara inte haft en allergisk sambo… Då hade Mita fått komma hit…

(Verkar som att jag skulle bli lite av en kattsamlare… Tyst)

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

Naquita
2010-02-19 12:55
#47

haha ja jag blev inte ett dugg upprörd, bara skrattade åt honom och bad honom söka ett jobb istället, alternativt skaffa sig ett liv;)

chigak
2010-02-27 00:42
#48

Jag har fått ett meddelande på mitt mobilsvar från en tjej som sett Mitas annons på blocket och är intresserad av henne. Fick inte kontakt med henne idag men försöker imorgon igen så nu håller vi tummarna här att det kan ge något bra.

Annons:
Naquita
2010-02-27 11:12
#49

åh jag håller supertummarna!!!!:))

chigak
2010-02-27 16:39
#50

Det verkar vara ett toppenhem för Mita! Hon skulle få bli innekatt hos en kvinna och hennes tonårssöner. Hon kommer få 1 ungkattskompis där. Jag tror det kan fungera bra för Mita har lugnat ner sig avsevärt de sista dagarna mot de andra katterna. Och det är ju lite skillnad på 1 kompis och ett helt kompaniSkrattande

Så om Naquita godkänner det så flyttar Mita i slutet på mars…

Då får vi ju en plats ledig för en ny stödis som får komma in från kylan. Glad

chigak
2010-02-27 20:43
#51

Jag har precis varit inne hos stödisarna och legat på golvet och flörtat med Figaro. Jag var lite orolig att han skulle gått bakåt i utvecklingen efter veterinärbesöket häromdagen då han var hysterisk på veterinären men han är sitt vanliga lugna jag. Jag kröp närmre honom och höll fram handen mot honom som jag brukar och han kommer fram och luktar på handen. Jag håller då handen lite närmre honom och han gör likadant med sin tass och buffar på min hand med tassen, utan klor. Han är sååå charmig den katten. Jag testade att stryka honm helt lätt på sidan med fingertopparna. Han ryggade inte undan!!! Det är första gången jag kunnat ta i honom helt utan mutor och utan att han flyger iväg. Så underbart att se honom börja lita på mig. Han bara tittade på mig och såg ut som han undrade vad jag höll på med. Jag låg kvar på golvet bara ett par decimeter ifrån honom och pratar med honom, då lägger han sig och rullar över på sidan och tittar med så lugna fina ögon på mig. Snacka om att man vill pussa på magen då… Kyss Men vi har en bit kvar dit.

chigak
2010-02-28 22:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Jag bara måste berätta och visa… Ofta nu när jag går in till stödisarna och sätter mig på golvet så kommer Figaro fram till migKyss Han börjar bli så modig. Han lägger sig bara ett par decimeter ifrån mig och när jag håller fram handen så busar han och slår mot min hand men utan klor och är så försiktig. Lille killen har ikväll lekt med mig för första gången. Jag hämtade fjädervippan och det var jättekul…

Det är så otroligt att få uppleva alla hans framsteg och se hur trygg han blivit.

Caspian är inte lika modig än men det får ta den tid det tar.

Mita funkar helt ok med stödisarna nu men jösses så arg hon blir om hon får syn på vår Tyson. Han är ju kung i huset och det gillar damen inte alls… Bra med nätdörr ibalnd…

På bilden busar Figaro med min hand…

chigak
2010-02-28 23:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

Fjädervippan är kul!

chigak
2010-02-28 23:08
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

Trots att jag ålar omkring på golvet en halvmeter ifrån honom för att komma närmre och få en bra vinkel när jag fotar ligger Figaro så här avslappnat.

Tiana
2010-03-01 11:14
#55

Vilka härliga bilder!

Annons:
lillmymlan
2010-03-01 13:33
#56

Så himla snygg han är den där Figaro Kyss

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

chigak
2010-03-01 14:57
#57

Ja Figaro är en riktig charmknutteGlad

chigak
2010-03-05 17:55
#58

Ikväll kl 20 kommer det en intressent till Figaro. Vi har pratat och det lät jättepositivt. Om hon fastnar för honom så tror jag det är det perfekta hemmet för honom=)

Naquita
2010-03-05 19:51
#59

håller tummarna!!

chigak
2010-03-06 20:50
#60

Figaro lyckades charma de så i slutet på mars flyttar han till eget hem. Underbart för honom men min lille nallebjörn vad jag kommer sakna honomGråter

Även Mita flyttar ju i slutet på mars. Det blir skönt för henne för hon trivs inte riktigt i vårt kompani med katter.

Idag kom Lisa från vanvårdsärendet i Ronneby hit. Hon har varit i stödhem hos LinaK men kunde inte vara kvar där. Nu när vi har 2 på väg ut så har vi ju plats för henne här. Hon och Caspian är ju släkt med så det passar ju toppen. Glad Hon tycker det är lite skrämmande med allt nytt så jag låter henne vara ifred så hon får landa lite.

Gunlog
2010-03-06 21:02
#61

Chigak, detta är ju underbara nyheter! Vi får verkligen hoppas att allt klaffar! Mita, som jag har fastnat för och charmknutten Figaro… Mmmm, mys att kunna läsa om dem nu. Att de får nya hem och blir älskade för dem de är…

Det värmer mitt hjärta…

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

chigak
2010-03-11 23:04
#62

Figaro buffar mot min hand och vill bli klappad så vi har gosat en lång stund nyss!!!!!

Det var nästan att det kom en glädjetår, så rädd han var när han kom till oss och nu vill han gosa!!!

Annons:
Hawknestgrove
2010-03-12 01:27
#63

chigak, du har några bilder på dina mysiga krypin med katter? Jag har dem ju ute på Tradera, men med bilder utan modeller så är det ursvårt. Och mina katter är ju definitivt inte glada i bäddar av någon sort nästan. de har sina från Rädda KAtten, men Det är bara Arne och Esther som uppskattar såna. Mee  har ju ockuperat vår säng och så även Pipis.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

 

chigak
2010-03-12 09:27
#64

Tyvärr har jag inte det Gunilla.

Gunlog
2010-03-12 18:28
#65

Haha, Hawknestgrove! Om Mee och Pipis har er säng, var sover ni då? Flört

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

chigak
2010-03-17 15:34
#66

Nu har Figaro och Lisa varit hos veterinären. Figaro fick sin andra vaccinering och behandlades med stronghold så nu är han klar. Imorgon flyttar han till sitt permanenta hem. Lille nallen vad jag kommer sakna honom.

Lisa fick sin första vaccinering och hon var jätteduktig. Satt så snällt still när hon fick sprutan.

Det var en utmaning att få in de i burarna men till slut så satt båda två på plats så vi kunde komma iväg till vetten.

Upp till toppen
Annons: