Jag såg också detta. Är Djurens Vänner i Jönköping OK?
Det undrar jag med.
//Pia
jag har också frågat i en särskild tråd här inne om kvaliten på Djurens vänner landet runt, men inget intresse har fötts i den tråden.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Läste just nu artikeln i Expressen. Undrar också DV Jönköping är ok, men jag har för mig att vi dryftat det någon gång och inte funnit några direkta fel.
Någon som har mer info?
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Har också för mig att de är OK i Jönköping. Tyvärr har allt vad DV heter fått dålig klang efter allt som varit i massmedia om föreningarna i Göteborg & Borås.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Varför kontakta DV? De kan ju ha katten i verkstaden… Inne på kontoret på dagarna och ute i verkstaden på nätterna, där den kan jaga möss så att inte mössen bosätter sig i bilarna… Han kan ju ha stövlar på sig så att han inte springer i oljan… 
Min arbetskamrat råkade få möss i bilen vid en verkstadskoll… Han fick inte ut en krona, utan fick betala det själv… De hade tuggat sladdar och någon sorts isolering i motorutrymmet…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.

#6 Nja det är nog bättre om kisse får komma till något riktigt hem. Risken är om han blir en verkstadskatt att ingen helt fullt ut kommer att bry sig om honom. Springa ut och in i sådana miljöer är ofta riskfyllt då det är vanligt att bilverkstäder ligger i industriområden eller ställen som är farliga för kissar.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Gunlog, En vanlig musfälla laddad med Japp. Funkar perfekt i bilen. OCh det är sällan bara ett muselände. Så man får ladda flera gånger. Jisses, så mycket de kan förstöra för! Jag fick möss i mina bilar jämt förr. de små terroristerna drog med sig solrosfrön från fågelbordet och satte sig i motorrummet och käkade och passade på att kuta runt i kupen och förstöra och kissa och bajsa. Inte långt ifrån att jag blev djurplågare……Men jag besinnade mig. Inskränkte mig till musfälla som funkar bra.De hade härverk i Jannes skördare förra vintern. Han fick sitta i två dagar för att leta rätt på felet. Och där kan man prata om kabelhärva….MAssa Tunna kablar, sammanlagt tjockt som min underarm…. kul kul…..
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Djurens vänner i Jkpg verkar helt okej faktiskt. Har haft lite kontakt med dom, jag är ju född och uppväxt i där.
Kontaktade dom när jag läste om DV i Borås och dom tar starkt avstånd ifrån allt som har med dom att göra.
Pälsbollarna i Höganäs