Prokolin och Diarsanyl
Hej!
Ville bara meddela att Vidar hade lite diarré innan, och så blev det värre och värre. Först provade jag då med diarsanyl, funkade inte alls. Sedan provade jag med Prokolin, det funkade utmärkt! Vi har nu inte gett honom det på ett tag, och än har jag inte märkt att det blivit diarré. Blir det sämre igen ska jag prova med någon specialmat.
Vad har ni för erfarenheter av de två medicinerna?
/Johanna
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Jag har exakt samma erfarenhet som du Johanna.
ProKolin+ brukar alltid hjälpa vid diarré (om det nu inte är något virus eller liknande som står bakom)
Diar Sanyl var mindre verksam plus att den var kletig, svår att dosera och få loss från tuben.
Samma här.. Plus att Ebony verkade tycka att prokolinen smakade gott.. Diarsanylen fick jag tvinga i henne och det hjälpte inte så mycket.

Jag blandade i det i en liten mängd torrfoder, hade aldrig kunnat tvinga i Vidar något. Det var knappt att jag lyckades få på honom sån där spot-on mot loppor, speciellt lustigt var hur sur han blev på mig efter det, och inte ville gosa med mig på en hel dag. :P
men det är tur att det funkade att ge det i maten.
När jag var på apoteket och skulle köpa något mot vidars diarré så menade de på apoteket att prokolin inte var för katter, trots att det står sällskapsdjur på paketet, så stod det hundar på deras sån list där priser och kort info står om varje vara. De hade däremot varit med om att en kattägare samma dag hade fått veta av sin veterinär att de skulle köpa prokolin till katten. Dock körde jag med diarsanyl först, som sagt.
Ja, det verkar ju som att de har helt olika verksamma ämnen, så det kanske finns diarréer som diarsanyl hjälper mot men inte prokolin? Dock tänker jag prova med prokolin som första alternativ i fortsättningen. Dessutom räckte inte diarsanyl så länge. :P
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan