Deppad eller?????
Upplevs snart som schitzofren.(Varna mig innan ni tar mig ). Har haft en heldeppig dag, skrev av mig på min blogg och beslöt att ta en gruppkram med Bill o Bull som tröst. Var otröstlig p.gr av hemska saker på arbetet och var en helt annan Eja.Hur länge varar detta???? Aggresiv mot omvärlden, minskad hungerkänsla, (mkt oroväckande!!), totalt nollställd ang. demoleringen av min lägenhet. D.v.s. däckad av min egen otillräcklighet. Var det jag?????Ömkade mig vilket Bull älskade och genast insåg:
"Här rinner det saltvatten ur nya kranar". TVÅ!!!!! Herregud! FYRA! Jag hinner inte med.
Jag lät det strömma. Ögon och näsa bara rann. Så kommer marodören med svaghet för hårmousse och ev öronvax. Han är metodisk och l-u-g-n när han har en, i sin värld, viktig uppgift. Att få ge katt-akupunktur:) och nog funkar det.
Inser snart att magen kurrar och efter "behandlingen" känns livet lite bättre.
Jag lever" så tryggt" med Bill o Bull och är så tacksam att vi har det bra. Har fortfarande sorg i hjärtat över all eländighet som finns.
Efter grönt te o macka med, som vanligt, kokt skinka (som jag lade på men "gav" bort
) känner jag mig som den vanliga Eja.
E de bara jag som blir "tudelad"? Blir så lycklig av allt stök och bröt !"Klok eller"? säger mina vänner.Jag försvarar mig: Vet ni, Jag blir nere av allt elände som finns.
Då ser de sig om, ruskar på huvudet, ser alla låsta dörrar, öppen toa, täckt akvarium, sneda lampskärmar, o bordsdukar på golvet.
Vad sjutton betyder en pajad tapet? När helvetet finns i din vardag, i din verklighet, på ditt arbete?
Min vardagliga hemmaycka är stökig men så stor. Mitt hem är VÅR BORG. Min, Bills o Bulls.

Eja
Du har så rätt.
Livet där ute är ett stort He för många människor. VI KATTÄGARE ÄR RÄTT LYCKLIGT LOTTADE SOM HAR VÅRA VÄNNER, SOM SER NÄR VI MÅR DÅLIGT OCH FÖRSÖKER TRÖSTA OSS.SOM VI KAN PRATA MED OCH BEKLAGA OSS FÖR UTAN ATT DOM FÖRDÖMER OSS.
Om dom sen ställer till ett herrans liv ibland vad gör det. Dom är ju det viktigaste vi har.
Tröstkramar till dig
Nalle
Ja, lilla Eja. Jag håller med dig. Man kan ha en oreda hemma som kallas helvete, men det är där man har sin trygga borg. Den borgen man har byggt upp själv med sina närmaste, då oftast i våra fall, sina katter.
Det var många gånger, förr i tiden, jag drog ut telefonjacket för att bara få lov att vara ifred, helt ensam… Ja, förutom mina små 4-benta älsklingar… De var den bästa trösten man kunde tänka sig. Om jag grät så gjorde jag det endast i närheten av mina katter. INGEN vet om hur mycket jag egentligen har gråtit, förutom mina katter. De har nu vandrat vidare på Regnbågsbron, men jag kan många gånger känna deras speciella doft om jag känner mig nere… Jag drar in den doften långt ner i lungorna, håller andan… och blåser ut. Då känner jag att jag har fått min tröst och kan sen gå vidare i min grå vardag på mitt trista jobb. Jag har världens bästa sambo och världens bästa son som jag gärna lutar mig tillbaka på när jag behöver det, men mina katter visste när jag behövde tröst. Jag behövde inte gråta, de kände det ändå…
Om jag idag är ledsen och gråter, så börjar jag gråta ännu mer. Min son är expert på att trösta. Han kommer upp i mitt knä, trycker ner mitt huvud på sin axel, stryker mig över håret och säger: "Mamma man får lov att gråta, det är bara bra. Och du mamma, du är MIN världens bästa mamma och jag älskar dig så…" Min son är 4 1/2 år gammal…
När jag läser dina historier skrattar jag så att jag håller på att väcka sonen som sover på ovanvåningen. Men jag kan skratta åt er, hur Bill och Bull förstör både det ena och det andra, tack vare att jag kan läsa den kärlek som finns… Du har en kärlek till dina katter som strålar ut genom det du skriver. En sådan kärlek är nog ganska ovanlig, så var rädd om den. Du har rätt i att du är trygg med Bill och Bull. Din borg är ER borg…
Fortstätt hålla den uppfattningen du har nu, så kommer du att gå stark ur denna svackan, för som du själv skrev: din vardagliga hemmalycka är stökig men så stor…
Jag försöker här föra över stärkande kramar till dig, och jag ska tänka extra mycket på dig ikväll…
Tänk också på att imorgon kommer det faktiskt en ny dag! Den är kanske ljusare än idag…
/En som vet vad du går igenom
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Ja precis, katten är människans bästa vän…
(Förlåt mig, alla vovsingar, att jag stulit talesättet)
Gunlog!
Tack för kramarna:)
Det du skrev är så sant. Katten är den bästa lyhörda vän du kan få. Redan idag kändes livet lättare. Att vakna 04.00 av två galopperande missar, där jag tydligen var en del av hinderbanan, gjorde mig betydligt ljusare i sinnet,(frånsett min mörka,väsande röst: Tänk på grannarna!)
Visste också att det var en ledig dag! Älskar mitt jobb men idag hade jag inte velat gå dit. Behövde en frist. Har fått distans och inser att jag hade inte kunna arbeta med människor om jag hade tappat den del av mig själv som reagerar mot allt elände. Behövde verkligen bli så där bottenlöst ledsen som jag blev igår. Utan analys eller förklaring.
Samtidigt är jag tacksam att jag fick Bill och Bull. Vilken triad vi har blivit!
Kramar Eja
och vilken tur att det var just du, som pratade in ditt svar på vår annons! Sa till Camilla när du hade ringt, nä du, vi behöver inga fler spekulanter på katt. Ring med en gång, innan hon ångrar sig! Sicket lyckokast!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Ja, verkligen, Hawknestgrove! Eja är absolut den bästa människan till Bill och Bull! Att de har hittat varandra så, alla tre!
Varje läsning från Eja är 10 gånger bättre än att läsa en roman, en action-, en drama-, eller en skräckis-bok.
Varje läsning från Eja är också en tankeställare till en själv om hur lyckligt lottad man faktiskt är att få ta del av sin katts/sina katters liv, hur busiga och jobbiga de än är… Att man ska ta vara på VARJE upplevelse med dem, hur jobbigt det än kan vara med att sopa upp resterna från blommor och dess krukor eller att klippa bort trasselrester från mattan…
Eja, du förgyller verkligen vardagen för oss här inne på ifokus… Tack för att du, Bill och Bull finns! Och tack för att du tar så väl hand om dem!

Håller med Gunlog.
Spanar varje dag om det finns nåt´inlägg från Bill o Bulls matte.
Vi behöver alla skratta så vi gråter.
Helst varje dag om det går.
Måste vara härligt att få vara en Bill eller Bull hos Eja
Tack för allt beröm ni ger
. Blir lite generad.
Har fortfarande fullt upp med att hitta rätt mellan blogg och inlägg. Det e tur att monstren sover mellan varven så jag kan försöka lära mig. Tack Gunilla för att du visade vägen.
ja och hade inte vi funnits, så hade Bill och Bull gasats ihjäl…. Vanligt avlivningssätt på Koster…..nu fick den snälle sommarhusägaren nys om oss och lämnade Bill och Bull till oss med var sin tusenlapp. Så de kissarna är väl de enda som har gått runt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
RUNT!! Vilken tur för er och för mig:)
Dyra missar att ha…Unika i sitt slag. Obetalbara skulle jag vilja säga. Min ekonomi raserades ganska snabbt(.Det kallas oförutsedda utgifter)! Ändå skulle jag aldrig vilja vara utan dem och de blir ALDRIG till salu!
Varför finns det inte en drulleförsäkring för katter?
Ibland, skall jag erkänna att jag önskar en liten,liten gas som fick dem att sova en liten,liten stund.
OBS! Bara tankar.
Vad vore mitt liv utan Bill o Bull, dessa Kosterkissar. Tror ibland att mitt band till dessa Huliganer beror på att jag har bott på Koster (nord) en del av mitt liv. ÅH! Ljuva ungdom!
Hihihihi! Det är ju så det ska vara, annars är en katt ingen katt!
Jag tar för givet att besvara dina eventuella frågor Hawknest, men jag tar inte ansvar för om det gör ont pga ev skratt eller raseriutbrott!
VARFÖR har skåpet egentligen uppfunnits? För att vi ska kunna förvara på ett smart sätt eller kunna "snabbstäda"? Nej, det är BARA för att en katt ska stimuleras genom att ta ut VARENDA PINAL för att leta efter det som den vet inte finns där egentligen, men som den inbillar sig att det finns där, BARA för att katten ska ha en ANLEDNING till att ta ut just varenda pinal!
Konfetti? Ja, varför uppfanns då toalettpappret? Ni tror väl inte att vi från början sågade ner träd BARA för att vi skulle kunna torka oss när vi sk-t? Nej, det var dåtidens klösbräda för innekatter, NATURLIGTVIS, vad trodde ni?
Varför uppfanns då LAPTOPEN? Ja, denna fråga måste besvaras med en motfråga… Varför sitter NI vid laptopen? Eftersom ni tycker det är så roligt, så måste ju katten också prova och se! Ja, och ni ser ju hur kul denna fotomodell har det: kliar sig själv! Mysigare får man leta efter!
Som sagt: Det ÄR så det ska vara, annars är en katt ingen katt!
Jag hoppas att jag nu har sträckt ut alla era ? till !
Hoppas ni får en trevlig fredagkväll!