Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2833 ggr
Naquita
0

LÖST 2 äldre katter behöver hem

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kan inte gå in på omständigheterna, men har blivit kontaktad av en gode man för en man med stora personliga problem som är vräkningshotad.

Två katter på 8 samt 9 år behöver akuta stödhem och hanen behöver veternärvård. Han har bl.a en 2 cm lång klo på framtassen och stressrelaterade sår över hela kroppen och är mager:(

Honan såg dock frisk ut och pälsen fin trots att hon är långhår. Men jag såg henne så lite..

läs mer på bloggen www.ronnebyshittekatter.blogg.se

Lilleman undrar vad Ansie är tjurig över;)

Ankie
0

oj oj kissarna då

hoppas nån kan ställa upp för de..

destiny
0
xray
0

Men stackars kissarna… Usch, varför ska det vara så fullt överallt?!

Pälsbollarna i Höganäs

Lena
0

Stackars kissar! Hoppas någon kan öppna sitt hem för dem så de får det riktigt bra!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Gullimat
0

Stackars katter som blir lidande p.g.a oss människor

Ankie
0

ja hoppas det finns nån vänlig människa för dessa med

martdat
0

men då ägaren har en god man dessutom så kanske han kan ombesörja så att den som behöver till vetten kommer dit åtminstone,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Ankie
0

#7 ja men precis man kan tycka det

Naquita
0

Det är inte en riktig god man, därför jag skrivit det som snedtext. Han hjälper mannen privat.

Ankie
0

aha ja då blir det annat.. men vad tänker de göra med katterna då?

Lena
0

Många gånger finns det väl tyvärr inga resurser alls om en person står inför vräkning. Det brukar då vara allehanda problem inblandade.

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

piffkryddan
0

De här katterna är alltså inte hemlösa utan har en ägare.

Har jag fattat rätt?

Trodde den här sajten var enbart för ägarlösa hemlösa katter.

Har sett många trådar låsas för katterna har ägare fast den ägaren har haft stora problem.

Såg en tråd som låstes när stödhemet uppdaterda om hur det gått för katterna hon räddat från en ägare, stödhemet bad även o hjälp i den tråden.

Hoppas hem hittas till de här o att de får den vård de behöver.

anebit
0

#12  De här katterna får nog räknas som vanvårdade och som omhändertas av Naquita.

Sajten är till för att hjälpa hemlösa katter samt vanvårdade eller misshandlade katter som omhändertas.

(citerar:  Såg en tråd som låstes när stödhemet uppdaterda om hur det gått för katterna hon räddat från en ägare, stödhemet bad även o hjälp i den tråden)

Vet inte vad det är för tråd du menar. Kan du länka?

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Ankie
0

puttar för hjälp åt dessa kissar

Sidentass
0

åhhh..stackars kissar…..puttar!!

piffkryddan
0

#13 Länk till tråden här!

Ankie
0

#16 men är det samma kissar som i tråden du länkat till?

men de ser ju inte ens lika ut..

Puma77
0

#16 de katterna har en ägare som kan ta sitt ansvar medans omständigheter runt de katterna i denna tråd berörs av andra saker som gör att det är godkänt att lägga ut det här. Som Naquita skrev kan hon inte gå in på detaljer alltså är det sekretess det handlar om och är i mina ögon då något allvarligt.

//Pia

Lena
0

#12 Vanvårdsärenden arbetar vi med på Hittekatter iFokus. Har alltid gjort och kommer att göra även i fortsättningen. Det är något helt annat än när vanliga kattägare vill omplacera sina katter.

Jag brukar vara "domedagsprofet" i den här typen av ärenden. Jag går igenom fallen och avgör om de hör till hittekatter eller om de ska hänvisas till Djurannonser iFokus.

Misstänker att du menar ett ärenden när en person som arbetade som jourhem för livlinan, som hjälper avlivningshotande kattägare att ta hand om katterna, hörde av sig. Vederbörande ville bli av med katterna fortare än ögat då hon bokat sista minuten resa utan att fixa kattvakt. Det var inte ett fall för Hittekatter.

piffkryddan
0

Länkar igen till tråden jag menade länk

Hoppas hem hittas till de här katterna i den här tråden.

Puma77
0

#20 just de katterna i den länken hade ägare som skulle resa på utlandssemester och ville bli av med katterna.

//Pia

Gullimat
0

Puttar för detta vanvårdsärende

Lena
0

#20 Ja men det där var ju ett solklart fall som bröt mot skrivreglerna här på Hittekatter iFokus. Här har du oansvariga ägare i botten som hotar att avliva sina katterna om ingen tar över vederbörandes eget ansvar. Anledningen de ska åka på semester. Det tolererar vi inte på den här sajten då det ger helt fel signaler.

Animal liberation tar sig ann fallet och vill ha hjälp på Hittekatter iFokus. Sedan blev det en lång kedjerreaktion runt dessa katter när jourhemmet inte kan ha dem längre. Inte alls jämförbart med ett vanvårdsärenden som i det här fallet.

Läs gärna den här artikeln som tar upp den här typen av problem när det finns ägare som kan och borde ta ansvar men som inte gör det av bakvämlighetssjäl.

Naquita
0

puttar!!! för dessa stackars katter!

kattmatten
0

Man kan ju känna att diskussionen i denna tråd borde beröra dessa stackars katter och inte deras existensberättigande i tråden…

Om hanen har stressproblem lär de tyvärr inte bli bättre här hos marodör-Adelle och 3 katter till Gråter. Hoppas du hittar någon som har färre och lugnare katter som kan hjälpa stackarna.

Ankie
0

putt för kissarna

Gullimat
0

Puttar här också

Ankie
0

puttar

chigak
0

Puttar upp för hem

Lillan7704
0

Puttar för dom stackars kissarna…

Pälsbollarna i Höganäs

Hawknestgrove
0

Ok puttar även jag, oavsett förhållanden…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

kattassen
0

Jag puttar vidare.

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Ankie
0

men putteliputt

Lillan7704
0

Puttar!!

Pälsbollarna i Höganäs

Naquita
0

tack för alla puttar

mer bilder finns att se på www.kks.nu under emmas katter.

Gullimat
0

Har nu tittat på bilderna på söta Lilleman och Ansie. Ser ut som husse tycker om sina kisar, och det måste kännas svårt att skiljas från dom, vad orsaken än är

chigak
0

Putt

Naquita
0

ja, han älskar sina katter men kan inte längre ta hand om dom på bästa sätt, de lider av detta och måste omhändertas snarast.

Naquita
0

puttar för katterna!

Gullimat
0

Förstår det och puttar för vård av dom

Ankie
0

puttar

chigak
0

putt

Naquita
0

ingen som kan t'nka sig 2 sötnosar?:)

Ankie
0

puttar för dessa två

xray
0

#43 Säkert många som kan tänka sig, men som tyvärr inte har plats…Gråter

Pälsbollarna i Höganäs

Ankie
0

putt

Naquita
0

#45 ja tyvärr är det ju så. Jag själv måste ju tänka på min hjärtsjuke kisse Amigo som fyller 7 i maj, han får inte stressas alltförmycket , räcker med 1-2 stödisar åt gången för på sommaren blir de ju en rusch:(

Ankie
0

putt

Naquita
0
xray
0

puttar

Pälsbollarna i Höganäs

Hawknestgrove
0

kan inte göra annat än att putta heller….

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

xray
0

Fasen vad man känner sig maktlös!!!Gråter

Pälsbollarna i Höganäs

Ankie
0

putt

Sahjoh
0

Hoppas att ni hittar hem till dessa fina kissar. Hade själv haft plats för dom men har två hundar som inte är särskilt lugna och kan tänka mig att han med stressrelaterade problem inte skulle må mycket bättre här tyvärr..

Naquita
0
#54 är hundarna lugna är det inga problem, kan berätta via PM om varför han är stressad.
Sahjoh
0

Tyvärr så kan dom var rätt framflugna och gåpåiga på katter, inte att dom är elaka utan dom tycker bara att det är fruktansvärt roligt att leka med katter. Iaf min ena hund. Men du får gärna Pma mig så kanske jag förstår bättre.

Naquita
0
Ankie
0

puttar för dessa kissar

Naquita
0

puttar..NÅGON som vill hjälpa dessa till ett bättre liv??

Ankie
0

ja verkligen, puttar

persikahallon
0

putt

Sagolika
0

Hoppas rätt hem dyker upp till dem. 8-9 år är inte så mycket. Min äldsta huskatt blev hela 20 år gammal och vi har en kvar som är 16,5 år.

Ankie
0

putt

martdat
0

finns det någon möjlighet att få han som behöver vård till en vetrinär nu när han bor kvar så ett av stödhem vet vad det har att tampas med? kanske kunde underlätta lite,,,

Naquita
0

#64 ja, det ska göras är planerat men allra helst vill jag ha ett stödhem som kan ta emot efter och inte sätta tillbaka honom.

martdat
0

#65 är ju klart bässt, tänkte bara att det ökar möjligheterna att någon erbjuder sig att ta emot,

Firinella
0

Då jag idag haft besök här och då fått en av mina skyggisar tingade ( blir hämtade på lördag) så har jag en plats ledig. Tyvärr kan jag inte ta in hanen för min egen hane gillar inte andra. Är det till någon hjälp om jag kan ställa upp som stödhem till honan, Ansie? Såg att det stod på KKS sida att de skulle flytta tillsammans/Laila

Naquita
0

#67 Jag vet ju inte hur pass sjuk hanen är. De har levt tillsammans i 8 år och är varandras enda trygghet, så jag vill inte sära på dom.

Kan du vara stödhem åt en svartsköldpaddvit långhår? Det hemmet kan nämnligen ta in 2 äldre katter om hon flyttar, då hon är undergiven och de andra katterna mobbar henne.

se snövit på www.kks.nu under emmas katter

Ankie
0

åh men hoppas att det går bra, :) hon var fin Snövit

Gullimat
0

Det låter som en kanonlösning, fin kelgris SnövitKyss

Gullimat
0

Tycker om dig, för att du inte vill skilja på dessa två, som behöver trygghet av varandra.

Naquita
0

#71 man måste se till kattens bästa, och inte bara att så många som möjligt får stödhem:)

xray
0

Håller med dig Naquita. Katten är prio 1. Dom har haft sitt helvete på jorden, och då ska dom inte drabbas en gång till.

Pälsbollarna i Höganäs

lillmymlan
0

#72. Eloge till dig för att du ser till kissarnas bästa Naquita Kyss osså håller vi tummarna för att kissarna kommer i stödhem tillsammans! PUTT!

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Firinella
0

Ok med mig ang ovan förslag /Laila

Tizzla
0

Åhhh…en lösning i sikteGlad

Ankie
0

hoppas det :)

Naquita
0

då ska jag bara hitta körhjälp tur/retur till veterinären också:)

Ankie
0

putt

Ankie
0

putt

Gullimat
0

putt

Ankie
0

putt igen

Firinella
0

Hur går det, hittat körhjälp än till vet …

Naquita
0

#83 försöker pyssla ihop allt=)

Gullimat
0

Vilket jobb du har med alla akutfall.

Ankie
0

puttar denna

Naquita
0

puttar för sötnosarna

Ankie
0

puttar jag med för dessa missar

persikahallon
0

#87 har de varit hos veterinären? eller blev det inget stödhem?

Naquita
0

#89 De har ett ev. stödhem,men just nu finns ingen tid att ta tag i detta. Har den trafikskadade katten att tänka på och kämpa för så det räcker och blir över:( De ska få komma till veterinär såfort jag har tid och plats.

persikahallon
0

Önskar att jag kunde komma ner och assistera dig. Du är fantastisk som jobbar på så! Förstår att det blir tungt när tiden inte räcker till.

Ankie
0

ja du har många trådar att hålla i,

Naquita
0

Ja, jag vill ju inte ta på mig för mycket så jag inte orkar ge 100% till alla jag får in, men ibland är gråten nära:(

Ansie och Lilleman ska till veterinären på tisdag sedan flyttar de till ett stödhem i KallingeSkrattande

Ankie
0

#93 ja du jag kan bara instämma vilket enormt arbete du lägger ner för alla kära katter, du är duktig tycker jag. Jag skulle aldrig klara av det usch är alldeles för blödig

men så bra att de nu får ett stödhem missarna :)

Gullimat
0

Har sagt det förrut, att du gör ett jättearbete med alla utsatta katter, men det kan aldrig sägas för ofta

Så underbart. hoppas vi får uppdateringar framöver hur det går för Ansie och Lilleman.

Naquita
0

Nu har katterna fått veterinärevård och är i stödhem:)

ansie var det inget att anmärka på,

men Lilleman hade FORL:( Många tänder drogs ut, och ev. behöver fler dras ut. Där har vi svaret på varför han var så mager.

Hans stressrelaterade symtom ska förhoppningsvis försvinna nu när han kommit bort från allt kaos,

xray
0

Så skönt att kissarna har fått ett hem. Men stackars Lilleman… Nu hoppas vi på det bästa.

Pälsbollarna i Höganäs

Tizzla
0

Vilken tur att Lilleman har fått hjälp med sina tänder och att komma ifrån kaoset! Hoppas han mår bättre snart!

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.