Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettutanför-ämnet
Läst 3509 ggr
[GunillaR]
0

Zenitas tråd :-)

Jag börjar här med en tråd för Zenita som kom hem till mig idag. Tusen tack Debattia för att du gjort detta möjligt.

Nu när jag sitter här och skriver så ligger Zenita i fåtöljen och sover. Hon har lapat i sig lite grädde och smakat på maten.

Hon har också börjat prata med mig, faktiskt! Efter grädden så kom hon fram till mig med några belåtna "mjau". Lite senare så kom hon in till mig när jag satt framför datorn och när hon såg mig så kom där några "mjau" då också! Då hoppade hon upp i fåtöljen och så fick jag kela med  henne. Och hon spann!

Så vi har funnit varandra och jag är väldigt lycklig Glad

Tanken är att jag kommer skriva här i denna tråd och berätta lite hur det går samt lägga in en bild då och då.

Här kommer två bilder som berättar att lillflickan trivs.

Kramar till Debattia och till er alla härinne. Ni gör ett fantastiskt jobb!

//Morgaine och Zenita

[GunillaR]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här ligger jag i fåtöljen (detta är min fåtölj hädanefter, men säg inget till matte!)

Alexej
0

Tack till dig!!! Skrattande

Alla katter har rätt att leva! Döda problemet inte katten....Besök oss gärna på Hittekatter.ifokus och på Djurskydd.ifokus

martdat
0

Härligt att ni funnit varandra. alltid roligt när en katt får permamenthemGlad

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Sidentass
0

Vad underbart att misse har fått komma till dej o fått det så bra:-)

[GunillaR]
0

Ja, detta är fantastiskt. Hon är redan "mammig" och ska vara där jag är. När jag sätter mig här vid datorn så kommer hon jamandes och  hoppar upp och lägger sig på skrivbordet.

Glad

Simson
0

Det låter alldeles underbart att redan ha knutit an!! nosgos!

-> Kastrera och id-märk <-   \>^..^<   CatCrazyLady

Debattia
0

Helt fantastiskt!! Jag och C är så glada över att lilla Zenita fick ett så bra och kärleksfullt hem.GladGlad

C är tjejen som tog in den här kattfamiljen och gav dem en chans till ett bättre liv.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

[GunillaR]
0

Ja, hon har verkligen gjort ett kanonjobb med att få till en sådan fin kattunge. Så nu får jag verkligen hoppas att där är någon som vill ta till sig hennes bror Zenje. Katter som är så lugna och fina som Zenita måste ha fått en god start.

[GunillaR]
0

Här säger vi godnatt och tackar för idag

Debattia
0

Nattpuss på nosen!!!!

Debattia

[GunillaR]
0

Godmorgon måndag 10 augusti

Första natten har gått jättebra. Jag tror inte hon visste om att jag låg inne i sovrummet, för i morse vid 6-tiden när jag vaknade så låg hon i fåtöljen. Och när hon fick syn på mig så kom hon direkt. Sen har hon varit inne hos mig, legat i sin egen säng och legat i min säng. Strax innan vi steg upp så upptäckte hon att om man ligger nära kudden så blir man gullad med, så det var ju mysigt. Som tack fick jag några goa kattpussar.

Nu ska jag äta frukost. Zenita har redan fått sin (hon hade nästan ätit upp all maten från igår)

Nu leker hon för fullt med alla sina leksaker och det tycks som om jag inte får lov att sitta vid datorn utan att hon ska vara här.

Idag ska jag sätta upp en nalle i ett gummiband från taket så att hon kan busa med denna. Och så ska jag skaffa en klösbräda.

Kramar!

[GunillaR]
0

Här kommer en bild där det busas med en leksak.

maggan47
0

alltid så roligt när katter flyttar hem, blir så lycklig av detGlad

Maggan47

Debattia
0

Kyss

Debattia

[GunillaR]
0

"Nu ska jag ta mig en middagslur efter allt busande"

Debattia
0

Så gott hon  fått det !! En liten prinsessa !!!

Debattia

[GunillaR]
0

Ja hon är verkligen en liten prinsessa Glad

Debattia
0

Det är såna här gånger man känner man gjort rätt med att räddat ett kattliv. Det är också sånt här som gör man orkar fortsätta och kämpa vidare för alla hemlösingar.

Debattia

[GunillaR]
0

Just nu ligger hon här på skrivbordet  helt utslagen. Hon har busat med sina leksaker hur länge som helst. Har redan "lekt sönder" två leksaker Tungan ute

[GunillaR]
0

Tisdag 11 augusti.

Natten har varit lugn, hon sover och när hon ser att jag är vaken så kommer hon och ska kela.

Hon vill också gärna att jag ska busa med henne, så nu blir det fart på kärringen Glad

Jag har en skokartong där jag har hennes leksaker. Hon vet nu detta och när hon vill leka så går hon dit och hämtar en leksak. Fast just nu så hoppade hon ner i lådan och lekte med alla på en och samma gång. Hi hi!

Här kommer en bild

[GunillaR]
0

Måste ju berätta detta också :-)

Jag satte mig för att teckna en skiss till ett porträtt. Jag har bilden på datorn så jag sitter här och har blocket i knät. Men där var en viss liten fröken som ville "hjälpa till" med tecknandet och jaga pennan, så det blev några tvärlinjer på pappret som inte var meningen. Eller så ville hon visa att hon minsann också kunde rita!

Hmmmmmm……………..jag får visst vänta med att teckna tills hon sover.

Debattia
0

Lilla gullet !!Det är rena lyxen att få följa tråden varje dag .Så gott hon har det.

Debattia

[GunillaR]
0

Onsdag 12 augusti

Idag tog vi en sovmorgon. Zenita har varit väldigt kelen inatt. Hon lägger sig sidan om kudden på den sida jag ligger och spinner hon för fullt. Inget som stör mig i alla fall Glad

Just nu leker hon med en leksak, det är väldigt mycket bus i fröken katt just nu Glad

[GunillaR]
0

"Fick man inte lov att tvätta sig ifred här nu?"

[GunillaR]
0

"Men oj, vad var det som kom flygandes där ute?"

Psst! Är jag inte tjusig i profil också?

maggan47
0

Hon är tjusig från alla håll, lilla frökenKyss

Maggan47

[GunillaR]
0

Visst är hon en liten skönhet Flört

Simson
0

En underbar skönhet! Vad hon har fått det härligt! Tack för att du öppnat ditt hem åt henne!

[GunillaR]
0

# 28 - Visst är  hon vacker. Och hon har ju en bror som är lika vacker som också vill ha ett hem.Flört

Jag är en kattmänniska som har haft katt sedan 1975 då jag fick min första misse. Sen har det rullat på förutom några år då jag var gift med en som inte gillade katter, så jag skilde mig från honom och skaffade omedelbart en liten kattunge.

catfoot
0

Vilken underbart vacker kisse, som fått hem hos en lika underbar människa..Tack för att du hjälpte lilla tjejen..

Ditt hem är där din katt är.Kyss

OT/Snyggt ....

Debattia
0

Det värmer ens hjärta att läsa denna tråd.Verkligen en solskenshistoria. Är tvungen kika in varje dag för att se om där står något!!Glad

Debattia

[GunillaR]
0

Jag är säker på att det finns jättemånga "kattmänniskor" som jag och som gärna vill ta emot en hemlös katt. Kruxet är kanske att de inte tänker på och är med vetna om denna förträffliga sajt.

Men då får de ju skylla sig själva Flört

Hawknestgrove
0

En sån fin liten kisse!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

[GunillaR]
0

# 33 - Visst är hon helt underbar!

I går kom hon på att man kunde hoppa upp och lägga sig i mattes knä och sova. Just nu har hon väldigt skoj och brottas med en av mina sandaler på golvet.

Simson
0

#33 Oj! Då kommer du få sällskap jämt i fortsättningen! Det som är så härligt! Att ligga i mattes knä! =)

[GunillaR]
0

"Idag har jag  hjälpt matte att diska. Här inspekterar jag så att allting är diskat"

[GunillaR]
0

"Mycket spännande, detta med vatten! Men huuu så blöt jag blev!!!"

[GunillaR]
0

"Efter allt diskande, busande och lekande så är det skönt med en lur. "

Simson
0

Vad säger du Zenitha? Vart det ordentligt gjort? Förstår att det är tröttsamt att kolla matte!! =)

Debattia
0

Mmmmmmmm!!!!!Glad

Debattia

[GunillaR]
0

# 39 - Jo nog vill hon ha koll på mig alltid :-) Hon är redan väldigt mammig skulle man kunna säga.

Idag köpte jag en sele och provade denna ikväll. Hon fick ha den på sig en stund, först under vilda protester men sedan så verkade hon inte alls besvärad. Så i morgon blir det träning med sele och koppel. Hon får ju träna lite innan vi går ut på riktigt.

# 40 - Jaaaaavisst :-)

Debattia
0

Snart ska hon promenera på Malmös gator!!! Hon har flyttat til len fin stad och en jättefin matte.

Debattia

[GunillaR]
0

# 42 - Njaeee, några gator kommer hon inte att gå på. Däremot så finns här väldigt mycket med grönområden där jag bor. Så det räcker säkert till Flört

Igårkväll, eller inatt precis innan jag skulle gå och lägga mig så  upptäckte hon min piedestal där jag har en massa blommor. Naturligtvis skulle hon testa om man kunde ligga i en kruka - och det gick ju bra - ända tills matte kom och tog ner en. Sen blev det en kruka som gick i golvet eftersom den hade så roliga blad som man var tvungen att leka med. Men ingen fara, krukan höll och blomman fick ett blad brutet. Så efter lite omplanteringar så ser det riktigt fint ut. Och blommorna är inte ett dugg intressanta idag!

Det blir seleträning idag och kanske en liten första promenad i morgon, eller åtminstone lite känning av gräsmattan som vi har på husets baksida, perfekt för en kattpromenad!

Simson
0

Hur stor är Zenitha? Jag köpte en för liten sele o min huligan har redan vuxit ur den. Det är en Puppia rosa storlek XS.

[GunillaR]
0

"Idag har matte fått för sig att vi ska träna gå i sele! Ja själva selen är väl ok, men det där eländet hon kopplade på mig!! Se här så sur jag är!"

[GunillaR]
0

" Gå i sele kan  hon göra själv. Nu tänker jag inte tolerera sådana här dumheter. Hmmm………..det var ju kul att busa med, det dära snöret!"

[GunillaR]
0

# 44 - Som du ser på de nytagna bilderna så är det en traditionell sele jag köpt. Den är ju reglerbar så att hon kan ha den en stund i alla fall. Sen har jag en stor som jag hade till gamla katten, om inte jag köpen en ny som bara ska vara Zenitas. Skulle tro så :-)

Det där var ju en väldigt fin sak som tycks bli på plats. Jag visste  inte ens om att det fanns sådana Tungan ute

Debattia
0

Ja,nu har du fått att göra,plantera om blommor o.s.v.Glad

Du kan också sätta häftmassa under krukorna,kanske hjälper ???

Så flott med sele och allt,lilla prinsessan !!!!

Debattia

[GunillaR]
0

Jag har gammaldags krukor i terracotta med fat. Vilket ska jag sätta tape på, både krukan och fatet?. Jag vill väldigt gärna ha mina blommor kvar. Men det blir nog bättre när hon fått undersökt allt jag har och att hon får kattgräs att äta av.

Berättade jag att jag beställt en klösmöbel på Ellos. Den kommer att passa henne perfelt. Sen får jag se i vilket rum jag ställer den. Blir den uppskattad så köper jag en till så småningom.

Den här lilla snuttan ger faktiskt kärlek de stunder hon är stillsam. Hon ska upp och pussas i mitt ansikte. Goa kattpussar är det bästa som finns.

Kram

Debattia
0

Kan säkert sätta på både ock.Men det är häftmassa,du vet,liknande tuggummi.

Debattia

[GunillaR]
0

Häftmassa, var köper man det?

Debattia
0

Godmorgon ,godmorgon både ludna och släta ,lilla familjen!!

Jag brukar köpa på Panduro. Bra är också sätta undan det man är riktigt rädd om under bustiden.Har jag kommit underfund om i alla fall.

Debattia

[GunillaR]
0

Ha ha, jag skulle haft häftmassa på frukosten får den åkte i golvet i ett busanfall. Ja nu var det bara äggen och underlägget för te och smörgås hade inte kommit på plats än. Men men, äggen skulle ju skalas i alla fall……………. Flört

Debattia
0

OskyldigKyss

Debattia

[GunillaR]
0

"Här ligger jag och kollar matte när hon lagar käk. Inte till mig alltså, utan till sig själv. Jag har redan ätit upp min mat och tänkte att jag kanske skulle kunna få en skvätt grädde"

Simson
0

Jag köpte min häftmassa på Ica o ÖoB. Allt är fastsatt här! =)

Söta Zenitha!! Puss på dig!!

[GunillaR]
0

Jag ska kolla på Ica Malmborgs. Det finns säkert där.

Zenita puzzar tillbaka Flört

[GunillaR]
0

Idag har Zenita varit hos mig i en vecka! Tänk! Under denna vecka har vi lärt känna varandra och det känns så väldigt rätt, som om det var menat att hon skulle komma till mig. Vissa ögonblick känns det till och med så att vi skulle ha träffats förut, att vi känner varandra. Kanske är det några av mina gamla katter som kommit tillbaka, man vet aldrig!

Just de senaste dagarna har hon varit en lite frukost-terrorist. Idag välte tekoppen så att det blev att torka bordet och lägga ut tidningen på tork, den jag satt och läste när den lilla svarta torpeden kom farandes.

Varje gång jag diskar så sitter hon på diskbänken och kollar in. Hon är mycket intresserad av diskning,  hi hi. När allt är klart så ska hon gå en "inspektionsrunda" .

Just nu så har vi en liten diskussion om huruvida kudden ska ligga på min säng eller inte. Jag hävdar att kudden ska ligga där, men Zenita tycker bestämt att den ska lilla på golvet. I skrivande stund ligger den på golvet, he he.

När jag sitter här vid datorn så kommer hon och ska ligga antingen framför skärmen eller bakom. Idag upptäckte hon att man kan gå på tangentbordet och detta kkkkkkkkkkkkkkeeeeeeeeeeeeeiiiiiiilksdfalsdkfjklkkkkkkkmmmmmmm

Ja vad gör man Glad

Det är underbart!

mymlanbus
0

Skrattande blir så glad att läsa om Zenita (samma namn som min storasyster)

[GunillaR]
0

# 59 - Ja hon är en gåva från gudarna! Så trevligt att detta namn finns i verkligheten Glad

Debattia
0

Ja,du ! Nu har du blivit småkattsförälder !Glad

Hur är det om nätterna?Är hon inte som piggast då???

Debattia

[GunillaR]
0

# 61 - Zenita sover hos mig om natten. Hon är väldigt tyst än så länge men man vet ju aldrig vad som händer om ett bus-ryck sätter in på natten :-)

Idag var det inga terrorattacker på frukosten. Men tidningen fick jag inte läsa för den lade hon sig över. Hon är en riktigt liten busunge, precis som kattungar ska vara - puh!!!!

maggan47
0

och kanske dags för en kompis, tänker jag, för lilla frökenFlörtsom hjälper henne  mot matte, när det gäller

Maggan47

Debattia
0

Glad Är dom två busar dom av varandras energi,en då får matte hjälpa till och busa av den . Har matte nu kanske tappat några hekton på kuppen????

Debattia

essut50
0

#63 Håller med dig, kattungar ska inte vara ensamma tycker jag. Så varför inte ta hit hennes bror till dig.????

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

[GunillaR]
0

"Så här fint låg jag när matte kom hem från stan. Den där gula bollen är en massageboll som jag hittade i mattes byrålåda, så den snodde jag på direkten"

Debattia
0

Hon kanske ska ge matte lite masage ???Flört

Debattia

forrest
0

vilken fin liten tjej*Glad har du adopterat henne? jag har inte hunnit läst hela tråden.

[GunillaR]
0

# 68 - Jag fick hem henne förra söndagen. Jag tror nästan att man kan säga hon har adopterat mig Glad

[GunillaR]
0

29 augusti

Jaha, så var det dags för första promenaden! Det gick jättebra. Först jamade hon lite osäkert men sedan tyckte hon nog att gräsmattan var ganska spännande, så det blev en liten runda där.

Hon fick sätta sig ner och lugna sig lite och sen gick det bra. Men sen ville hon nog hem för hon satte sig framför mig, tittade på mig och pep. Ni vet det där pip-mjauet som man inte kan motstå. Så det fick bli nog för idag. Hon var jätteduktig!

Just nu ligger hon här framför datorn och spinner :-)

Simson
0

Vilken duktig Zenitha o matte!! Kyss

[GunillaR]
0

# 71 - Javisst är vi duktiga. Vi är så malliga såååå Glad

Debattia
0

Så trevligt med en liten promenad,rosa sele och allting,allt för en liten prinsessa.Glad

Debattia

[GunillaR]
0

Javisst! Till och med toalådan är ju rosa. Just därför det är en prinsessa. Är vi fjantiga ???   - Näääääää!

Debattia
0

GladPrinsessan ha rdruckit vatten hos C.

Debattia

Debattia
0

GladPrinsessan har druckit vatten hos C.

Debattia

[GunillaR]
0

# 76 - Kunde just misstänka detta. Att hon bara kivas med mig. Flört

forrest
0

#69 Skrattande ja, då är det som det ska då Flört 

*en mycket fin liten tjej* Kyss så söt Så med rosa prinsess sele!! Kyss

[GunillaR]
0

# 78 - Ja det är hon som bestämmer nu här Glad.

Hennes klösmöbel är på väg nu och kommer förmodligen i morgon. Det ska bli väldigt spännande Tungan ute

Debattia
0

Du måste ta kort på den nya fina möbeln. Ibland önskar jag också mig en klösmöbel,för egen del ,alltså!Cool

Debattia

[GunillaR]
0

Jo jag ska ta kort. Hoppas att jag begriper hur jag ska sätta ihop den, hi hi.

Ja, man skulle kanske själv också skaffa sig en klösmöbel, hugaligen!!! Cool

[GunillaR]
0

21 augusti fredag

"Idag har vi varit ute på gräsmattan, matte och jag. Det gick riktigt bra. Jag har lärt mig att matte har en nyckelhållare som klingar. När jag hör denna så går jag framåt för då vet jag att det är matte. Tycker jag är jätteduktig!

Jag har också hjälpt Matte med att sätta ihop en kilram och målarduk. Men jag förstår inte riktigt att matte inte uppskattar min hjälp alla gånger."

[GunillaR]
0

"Staffli kan man  ha till mycket! Till exempel att klättra på och att ligga på. Vaddå måla????"

Tiana
0

Hjälpredor kan ju ibland ställa till det… Jag har en som absolut vill hjälpa till att tömma lådan när det är dags för det Flört

[GunillaR]
0

Jo tack, jag vet :-) Igår var där en viss liten kattfröken som skulle hjälpa till att bädda rent i sängen. Oj oj oj, vilken cirkus Skrattande

Debattia
0

Hur har ni det !! Har lilla prinsessan kört slut på dig  ???

Har ev ett hem på g åt henens bror men får avvakta och se.

Debattia

[GunillaR]
0

# 86 - Ha ha, nästan (pust och stånk). Hon har ju vissa bus-tider. Hon är en fena på att hoppa på längden. Hoppas att hennes klösmöbel kommer snart. Den finns ju på DHL i Malmö och jag väntar på en avi om hemkörning. Trodde den skulle komma igår.

Jag håller mina tummar och tår och Zenita håller sina tassar för att brorsan kommer till ett fast boende.

Hon är mycket mammig och ska vara där jag är Glad

[GunillaR]
0

25 augusti tisdag

"Idag är jag jättebusig och vill leka med matte, hihi! Hon är helt slut, men ärligt talat så är jag det också, men det visar jag inte."

Debattia
0

Tycker hon ser lite lurig ut !Flört

Debattia

Simson
0

#87 Zenita: Ring deras Kundtjänst o säg att de skall komma NU! Flört

[GunillaR]
0

# 89 - Ja hon var verkligen "på hugget" idag Flört

# 90 - Jag ska ringa i morgon om inte avin kommit med posten. Vi behöver verkligen denna möbel, juuuu!

Jag blev så full iskratt idag när jag satt vid köksbordet och läste en bok. Zenita kom upp på bordet och lade sig framför. Sen lade hon sig resolut över boken. Därefter så reste hon sig och började puffa på boken, att den skulle bort. Och så lade jag boken åt sidan och hon lade sig mycket nöjd framför mig och började tvätta sig. Hon är en bestämd ung dam som vet hur hon ska behandla matteGlad

[GunillaR]
0

"Jag håller på att testa olika ställen att ligga på. Vad är det för fel att ligga i en vask? Hörru matte!"

[GunillaR]
0

Äntligen så kom klösmöbeln hem!!!! Och gissa så glada vi blev Skrattande.

Naturligtvis så fick jag hjälp hela tiden med att montera ihop den (pust och stånk). Men nu är den på plats och hon leker med den där lilla saken så att hon är  helt slut. Förhoppningsvis ska hon även upptäcka att det är kul med klättringen.

Ser ni vilken fin orb !!!

Simson
0

Ojojoj vad hon skall ha roligt i den!!! Sova på alla platser samtidigt! =)

Debattia
0

Det var ingen dålig möbel!!!!!!

Debattia

[GunillaR]
0

Javisst är den fin Glad

Hon fick känna på att ligga här i myskorgen och verkade vara väldigt förvånad över att man kunde ligga så här. Hon låg väl kvar i ungefär en halv minut, sen följde hon efter mig i köket, hi hi.

monsi
0

Fin kise verkar ha det bra hos dig synd hon är själv bara o tänk om du kunde ha en kise till som också skulle få ett kanon hem.Flört

Två flugor i en smäll du räddar en kise till o din lilla vackra princessa har någon att busa med när matte är lite trött eller inte hemma.

Har själv fått berättat för mig många gånger att katter trivs bäst om de är två o vet att detta stämmer.

Vill inte verka dryg eller expert osv

Tycker  att du verkar vara en person som verkligen vill kattens bästa o älskar din vackra kise o verkligen försöker göra allt för att den ska ha det så bra som möjligt.

Hoppas den vackra damen snart får en vän att dela sin fina klösmöbel med.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

[GunillaR]
0

# 97 - Det är många som har sagt samma sak här i tråden vilket gör att jag får lite dåligt samvete. Men jag kommer inte att skaffa en till katt enbart för att döva mitt samvete.

Jag har inte ork eller råd att ha flera katter. Det är väl bättre om en katt får kärlek och omvårdnad till fullo än att flera katter inte får det de är värda, dvs kärlek och omvårdnad.

Hade jag varit 30 år yngre, god ekonomi och god hälsa så hade jag kunnat ha flera katter, men inte som läget är nu.

Så jag är tacksam om inte fler skriver och försöker "övertala" mig om den saken. Jag vet att det väl menat.

Debattia
0

Har inte sett med en myskorg förut,är det en sån man kan ta av och tvätta????? Ligger prinsessan i den nu tro???

Debattia

[GunillaR]
0

# 99 - Jag tänkte på samma sak igår. Man kan ta av hela korgen. Den har en typ spånplatta i botten, så man får väl försöka att tvätta tyget, det vita i första hand. Vet ju inte hur spånplattan uppför sig om den blir våt. Men den går att ta av i alla fall, likaså de andra. Men tyget sitter limmat på.

Hon vässar sina klor på den och det är ju perfekt.

ksofia
0

Vilken oerhört fin kissemiss och vilket fint klösträd. Glad

Jag skulle inte tro att spånplattan skulle må så bra av att bli blöt. Det skulle nog svälla och spricka, är jag rädd. Det bästa är nog att dammsuga och om det vita blir solkigt så kan man kanske använda sånt man använder på möbler. Sånt där som blir som skum och man duttar bort med en fuktig svamp. Det funkar ju på soffan i alla fall.

[GunillaR]
0

# 99 Hon har upptäckt mysfaktorn att ligga i myskorgen Glad

#101 - Jag tror också det blir bäst att använda möbelshampo. Man kan också använda grönsåpa och varmt vatten på en svamp. Mycket bra att ta bort fläckar med och dessutom naturligt miljövänligt.

[GunillaR]
0

Nu har jag tecknat en försäkring på min lilla prinsessa Glad

Debattia
0

Jättebra du tecknat försäkring. Hennes bror ligger på djursjukhuset i Lund.Han har något med lungorna.På honom finns ingen försäkring.

Debattia

[GunillaR]
0

Jag är lite orolig om det skulle vara något i släkten. Vet inte om jag vågar sova inatt. Han hade väl inte varit så länge hos familjen. Hoppas att vettarna kan ge en diagnos eller möjlig orsak till detta plötsliga insjuknande.

Han är väl vaccinerad har jag för mig.

Jag har inte vaccinerat Zenita än eftersom hon inte träffar andra katter.

Skogisen som fanns i trappan, en liten tjej på 3 år, hon är död hörde jag. Undernärd. Har fått människomat. Tanten förstod inte att man skulle ge katter speciell mat. Och tanten är smal och mager som en sticka så hennes måltider är säkert inte så mycket. Katten var tre år och sår fortfarande ut som en unge i storlek. Hon vägde heller ingenting, det var bara en bunt med hår. Hon hade stora fläckar på kroppen där hon hade tappat hår så man såg skinnet. Hon var inte lycklig den katten, jag skulle kunna berätta mer men det skulle bli långt.

Jo jag ska ju snart sterilisera lilla damen och då tänkte jag vaccinera henne på samma gång.

Hoppas verkligen det inte var något farligt!

Usch stackars lille vännenGråter

Tummar och tassar hålles härifrån hela natten.

[GunillaR]
0

1 september

" Men matte! Jag skulle ju bara se om du köpt något gott till mig! Man måste ju få inspektera!"

" och så ska jag berätta att jag väger nästan två kilo, minsann"

Simson
0

Vad duktig du är Zenita som gått upp i vikt så bra!!Kyss

För att kunna packa upp har jag börjat köpa skinka varje shoppingtillfälle som håller inspektörerna till en annan del av rummet.Flört

[GunillaR]
0

# 107 - Tack för tipset Glad

Hon är helt omöjlig när jag kommer hem med påsarna. Tjoff säger det och så kommer där en svart torped som dyker ner i påsen.

Simson
0

Här med!! Se Atos i Dramaten! Jag får köra han runt runt för att han ska bli nöjd! Tyst

[GunillaR]
0

GladGlad

[GunillaR]
0

9 september

Idag har jag haft min lilla Zenita en månad!

När hon kom till mig var hon en kattunge och idag är hon en ungkatt Glad Tänk vad de växer på en månad!

Här en alldeles nytagen bild.

Simson
0

Vad hon ser ut att trivas o må bra!! Söta svarta små trampdynor!!

Debattia
0

Grattis till en månad fulla av bus och kel !!!!

Så gott och mysigt hon har det !!!

Debattia

[GunillaR]
0

Ja hon trivs alldeles säkert Skrattande

Jag ska försöka få till en fin bild på henne i dagsljus så att man ser hennes vackra päls. Ska försöka få till ett arrangemang på balkongen. Försöka alltså ……………. Tungan ute

Debattia
0

Vaddå för arrangemang!!! Ska du ha ballongdansen eller??Flört

Debattia

[GunillaR]
0

Näää, jag tänkte bara att hon skulle sitta fint på bordet…. Cool

Debattia
0

Aha!!!Trodde det var du som skulle ha huvudrollen där ute!!!Tyst

Debattia

[GunillaR]
0

*Fnissar* - Näru så roligt ska vi inte ha.

Jag har en bit sidentyg som jag skulle kunna lägga på bordet, kunde ju vara fint. Det svåra är att få katten att stanna mer än två sekunder där om hon har tänkt göra något annat.

[GunillaR]
0

10 september

Det blev ingen bild på bordet men väl i stolen, när fröken katt fick bestämma själv. Och varför inte?

Simson
0

Vad hon är SÖT!!

[GunillaR]
0

# 120 - Zenita hälsar och tackar Glad

Och visst är hon söt! Hon vet precis hur hon ska se ut för att få mig totalt bortkollrad Tungan ute

Simson
0

#121 Viss har de ett sätt att linda sin matte kring lillfingret?! =)

Min Julian har ett ytterst ynkligt läte han tar till när han vill ha uppmärksamhet. =D

[GunillaR]
0

# 122 - Ja du det där känner jag igen. Så ynkligt nästan pipigt som en nyfödd kattunge. Ibland kan också hända att örönen lägger sig lite ner så att busungen även ser ut som en kattunge. De vet, mina vänner - de vet!

Debattia
0

Hur är det med den vackra lillstora prinsessan ???

Nu har hennes bror också fått ett permanent hem,det går bra med hund och övrig katt så han kommer att stanna där.

Bara mamman är kvar hos C nu. Får se om hon får stanna där??

Debattia

[GunillaR]
0

Söndag 20 september

Här kom den gamla fula stegen till nytta igen Glad. funderar på att linda in den i rep så att  hon kan klättra på hela. Den är lite glatt just nu. Men denna utsiktsplats blev ju poppis!

Roligt att höra Zenje fått ett hem där det fungerar med övriga familjemedlemmarna.

Debattia
0

Hur är det med lilla prinsessan ,har hon blivit stor nu ?+och mindre busig???

Sätter in ett kort här på hennes bror som också fått ett bra hem,han lever tillsammans med en hund nu..

Han är också en riktig snygging!!!!

Debattia

[GunillaR]
0

Tack Debattia för den fina bilden på Zenje. Och visst är han stilig!!!!

Zenita har vuxit ganska mycket sen jag fick henne och busig är  hon fortfarande fast på ett annat mer kontrollerat sätt. Kontrollerat så tills vida att hon har bestämt sig att jag inte får äta frukosten i lugn och ro och att jag inte får sitta med min bok och läsa i lugn och ro.

Nej, för då ska hon testa mig om hur långt hon kan gå innan jag får nervsammanbrott . Hon vet exakt vad hon sysslat med så just nu är det lite maktkampt mellan prinsessan och mig. Men det är ju så det ska vara. Hon vill ha sina riktlinjer precis som ett barn eller en hundvalp.

Ska se om jag kan ta ett färskt foto på min lilla hulligan-terrorist-marodör-sabotör Tungan ute

[GunillaR]
0

Här kommer ett nytaget foto, som inte var det lättaste att få till eftersom hon hela tiden skulle ha tag på remmen som sitter på kameran. Puh! Men här lurade jag henne!

Simson
0

Ååå vilka vackra!! De är så fina de svarta små liven!!

[GunillaR]
0

Det var ett tag sedan jag skrev här i tråden. Antar att jag varit upptagen med att försöka uppfostra en viss liten lady Tungan ute

Hon är ju en tonåring nu, en blandning av den vuxna kattens säkerhet och kattungens klumpighet. Glad

Och så älskar hon att busa med matte. Speciellt på förmiddagarna. På kvällen brukar hon också vilja ha en lekstund och då blir det när jag tittar på TV och är helt inne i en film eller något annat………

Hon låter mig sova på nätterna och har börjat komma och ligga hos mig. Hon lägger sig på min vänstra sida av kudden. Om hon tycker jag sover för länge så brukar jag få en kattpuss. Hon är mycket generös om morgonen och det verkar som både hon och jag är sjusovare.

Den 15:e november blir hon sex månader och snart är det dags för kastrering.

Här kommer en bild på en jättefarlig katt, eller vad säger ni?

[GunillaR]
0

Jo jag skulle berätta att hon är så pratig. Jag har aldrig haft en sådan pratig katt förut.  Undrar om hennes bror är lika pratig.

Simson
0

Ja huga så rädda vi blir av denna best! Bäst att sätta sig i trygghet… Flört

Så vacker hon är! Skönt att ni är lika i sovtider!

Debattia
0

Vackra prinsessan !! Så kul få se henne ,tonårstjejen ,snart vuxna kattkvinnan !!!Kyss

Vet faktiskt inte om brorsan är pratig men jag ska fråga dem. Han har i alla fall blivit frisk som en nötkärna !! Tack och lov..

Är det du som lärt henne posera framför kameran??

Debattia

[GunillaR]
0

# 133 - Jag blev så full i skratt eftersom hon var så busig och så fick jag en ingivelse att plocka fram kameran, och det var precis som hon tänkte att nu ska du få se på uppvisning.

Det kunde vara intressant att veta om Zenje också pratar.

[GunillaR]
0

Här kommer en hälsning från Zenita!

Jag var ju och köpte en transportbur förra veckan och denna har hon gjort till sitt eget lilla krypin. Idag baxade hon in nallen där. Hon är en fena på att flytta omkring saker. Jag har aldrig sett något liknande med mina andra katter.

Debattia
0

Zenita är en jättevacker kattfröken. Här kommer  kort på hennes vackra mamma. Mamman blev avsläppt vid ett stall.Vi fångade in henne för att ta hem,men först till vetten för undersökning,kastrering,o,s,v. Då visade det sig  hon hade bebbar någonstans.Då fick vi åka tillb och släppa av henne vid stallet igen. Sen var vi där och letade ungarna ,kröp under husvagnar och hade oss.En dag hittade C dem och tog hela fam med sig hem på mopeden.Sen fick hela fam bo där tills vi hittade dessa två bra hem till ungarna.Mamman är fortfarande kvar hos C.

Debattia

[GunillaR]
0

Tusen tack för bilden Glad

Nu har jag sparat den i Zenita-mappen. Så fin hon är, vacker i färgen!

[GunillaR]
0

Så var vi redo för årets sista kattbild (kanske).

Hon älskar att ligga här på fläkten.

Simson
0

Sötaste Zenitha på bästa utkiksplatsen!! Kyss

Debattia
0

Gott Nytt År på dig vackra prinsessan !! och hälsa din matte detsamma!!!

Debattia

[GunillaR]
0

Här kommer en dagsfärsk bild på prinsessan som snart kan kallas för drottning, eller hur?

Ankie
0

men va fin då :)

Debattia
0

Va kul att få se kort på henne igen.Jag blir så glad i hjärtat att dessa två kissemissar har fått det så bra..Så fin hon är det lilla livet…

Debattia

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.