Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1510 ggr
eja4
0

Lätt utmattad

Efter en dag som jag inte vill ha tillbaka (skriver om den på min blogg och till Gunilla)så inser jag att det finns fler marodörer än mina men byta….aldrig! Sitter här och inser att: Vad vore mitt liv utan dessa odågor?

De vet om mina vanor och alla mina olater och nyttjar det!

D.v.s. Går jag upp fem på morgonen. Då tolkas det att jag går upp fem VARJE DAG!  Alltså mjauas det, buffas och knuffas i all välmening mån-sön . Att jag ser medvetslös ut ibland spelar ingen roll. Frukost väntar:). Lite kurr o murr o djäklar, vatten, hon duschar…..inte ??? Vart gick hon? Utestängda, va?

Jag undrar: När skall detta gå in?

JAG e faktiskt ledig ibland. Då hörs….jauuuu, VARFÖR FÅR VI INTE KOMMA IN????

Vem e jag? Trött medelålders kvinna som vill sova men… som aldrig nekar två ynglingar. Tolka det rätt:)

Olater har jag gott om. Förutom att ha svårt att säga nej!. Mitt sömnbehov har minskat (tack-o-lov) med åldern. Ibland vaknar jag, tänder lampan,vill läsa. Dessutom e jag hungrig!

Vad passar bättre för två huliganer? Mat och en spännande bok.( Fast helst vill jag vara ensam). Vi delar "som en familj", en macka och en deckare. Bill o Bull höjer stämningen genom att i obevakade ögonblick vända sidor och jag ger upp. Att sedan få dem att förstå att: Sluta gossar, vi ska nana. Det e ett helt annat kapitel.

vilda-hilda
0

Har varit inne och läst.

Vilka kärleksbekymmer du har.

Skrattar. har du kastat ut tidningskorgen ?

Vad blir nästa upptåg ??

Väntar med spänning.

Kram

Nalle

Hawknestgrove
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

haha och vi har ju fått ett litet monster med ärliga blå ögon. se så kul vi har varje natt!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Hawknestgrove
0

och här. vi behöver konfetti

Hawknestgrove
0

jag gör aldrig fel……..jag är såååååå snäll!

[GunillaR]
0

Ha ha Skrattande

Detta med toarullen känner jag igen, för att inte tala om Torky-rullen.