Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattberättelser
Läst 1724 ggr
eja4
0

Frissan ja.......

Efter en helt sanslös natt med marodörer så grusades mina förväntningar på att se rosig o förväntansfull ut. Efter arbetet strävade jag framåt i snöyran till frissan, en kvart försenad och insåg att mina "små klockor" därhemma snart skulle ömka sig. Nog blev jag som ny alltid. Klippt och blekt och färgad och sen! Snöyra och en son som jag lovat möta och fika med , som var milt sagt förgrymmad över min sena ankomst. Kom dit med  en ny slags frisyr, s.k. vindrufs till fiket, kände mig som en blåst blondin! Gick därefter  hem och kände mig  som om någon som mjauuuu, "katten släpat in".Bull reste ragg, Bill hamnade i extas.

Har ägnat kvällen åt att övertala Bull att: Det e ju jag, fast blondare. Han blänger med svarta ögon. Bill däremot, den fege, går runt mig och korrar (ni vet väl skillnad på kurr och korrr?). Han ser ut som om han tänker spränga sovrumsdörren inatt! Han älskar ju hår som luktar. Han sitter redan och suktar.

Min frissa undrade idag varför jag blivit tunnhårig på vissa ställen. Jag log snett men orkade inte förklara att hemma har jag…….

Gunlog
0

Hihihihi!!!

Du e´ bara för go´!

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.

vilda-hilda
0

Säger det samma .

Hädanefter är detta mina god nattsagor om man nu vill vara lite uppspelt när man går och lägger sig.

Måste tipsa Wikki Bloggkatt om dina små historier så kanske du får en liten historia utlagd på Metrobloggen oxå.

Nalle

Sidentass
0

Hi,hiiii…en av mina katter, Lucia, älskar när jag tvättat håret..hon gilla doften av champo! Härligt att läsa din levande berättelse..man blir glader av den!Glad

Har också lust att färga pälsen snart..skulle vilja ha flera färger på samma gång:-)

huskatt08
0

Skrattande Härlig läsning…behöver allt emellanåt hålla skrattmusklerna i trim.

Hawknestgrove
0

ja att du svarade på vår annons om Bill och Bull var ju BINGO!

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

persikahallon
0

Du kanske kan bli hittekatters egna krönikör?

Gunlog
0

DET hade varit jätteroligt… MYCKET bra idé #6

Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...

Sajtvärd på julen.ifokus.

Sajtvärd på Hantverk & på Återbruk.