Kustkatter febr 2010
Nu har vi hamnat i den kalla månaden februari och arbetet med hemlösa kustkatter i Göteborg fortsätter. Det sista jag berättade om var att gubben Noa kom in i värmen - en av flera stackars FIV-drabbade katter.
Arbetet koncentreras främst till norra Göteborg, då katterna är grymt utsatta och illa tilltygade där, både fysiskt och psykiskt. Det krävs enormt mycket förebyggande arbeten. Dessutom hade jag önskat att man vore fingerfärdig som Bygglovs-Matte, Timell och gänget och att det fanns en stabil grund för att kunna bygga upp en verksamhet med stort utrymme för de skyggare katterna. Drömmarna fortsätter här i väst :)
Senaste om arbetet med och för kustkatter:
Tom blev könsmogen och fick komma till den snälla kulborttagningsdoktorn.
Ferdinand - grå nallelik skyggis. Blev kastrerad, idmärkt samt avmaskad igår.
Röd ålderman - har fått plats på ett katthem, berättar mer när allt löst sig. Jobbar på det.
Hemlös svanslös - I behov av värme och veterinärvård.
Jobbar på en lösning även där.
Tack för ni hjälper för att kunna hjälpa,
Hälsningar Herr Winter och andra kustkatter 
Här är länken till våra godkända insamlingar där Kustkatterna finns med alla uppgifter:
//Kattassen - medarbetare

Marianne - 20 bedårande myntakatter som du stickat ligger nu och busar i en korg på Husdjurshälsan, till förmån för hemlösa! Vilket JOBB du gjort. Alla som sett dem är imponerade. Katter inte minst. De blir helgalna av myntalycka. Tusen tack Marianne!!
essut, mymlan och bumbis - tack för era fina paket ni sänt med uppmuntringar i! Otroligt snällt och rörande.. 

REDOVISNING KUSTKATTER
Gåvor t.o.m 2010/02/10
Soso - 300
Gullimat - 300
essut -500
Gullimat - 200
Traderagåvor - 308
buster65/nisse02 - 500
Marga - 500
Traderagåva - 18
Noa Faktura 1296 kr (inscannad)
Tom Faktura 860 kr (ska scannas)
Ferdinand Faktura 610 kr (ska scannas)
Aktuellt saldo Kattkontot 2010/02/10
= 0 kronor
Marga, Nisse02/buster65 och de som stöttat via tradera (Hawk, dig inräknat givetvis) är de senaste gåvogivarna som ska ha kram!
Tack vare er har katter i veckan fått komma till vetten.

KRAM och Rosor i stora buketter till Dig Kusten för ditt outtröttliga arbete. Tack för allt du gör för katternas bästa. Var rädd om Dig själv!!
Styrkekramar till Kustkatternas ängel nr 1 och nospussar till alla fina kustkatter från buster o nisse

Vilken fin redogörelse Kusten! Det var väl skönt att det kunde räddas några kattliv till
Kontoställningen är alltså 0 kronor och då behövs det påfyllning! Putt för det!
(Jag skall göra en liten "gåvo-runda" inom kort till behövande!)
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Vilken bra redovisning tack för den..
" En smula nyfikenhet håller oss unga"
"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Skriver under på alla dina fina ord om Kusten och hälsar från gullimat o Kita
Marianne verkar vara en hejare på att sticka kattungar.
Skönt att du fick några att sälja för dina hemlösa katter skull.

Jag låste nu januari-tråden och hänvisade till den här nya fina februari-tråden istället
Vill berömma dig Kusten för dina fina redovisningar. Du är ett föredömme på den punkten, liksom (naturligtvis) i ditt arbete med de utsatta katterna.
Måste fråga om kissen på bilden i #0 - blev så förtjust i den herren. Vilken av kissarna är det?
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Skickar en stor kram till Kusten och alla kissarna som du tar hand om och även till de som står på kö för att få komma in i värmen 
En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

Det är fina Herr Winter i första inlägget :)
Det har löst sig med en akutplats för svanslösa gossen (kallar honom Gabriel), men det är lite pyssel på vägen. Han kommer troligtvis vara på kliniken några dagar framåt för vård och karantän när han väl är inkommen. Det blir under söndagen om allt klaffar. Eventuellt behövs en säker och trygg karantänplats innan dess för Gabriel, från söndag kväll till måndag morgon. Och gärna ev körhjälp på måndag morgon..
Paprika (bilden) från Lövgärdet som ska till kliniken idag för vaccination, hälsar hej så länge.
Tack för all omtanke ni ger!

Vilket otroligt jobb du gör Kusten!
Pälsbollarna i Höganäs

Litet tips
Lägg gärna in kontonumret här i tråden så kan vi som är lite nya här hjälpa till kanske med nån krona då o då.
O du kustkatten. Jag finns i GBG o kan hjälpa till med lite av varje ibland. Halvhändig o har tom egen borrmaskin, skruvdragare o hammare ;-)

#13 Jag har lagt in länken i #0 till våra Godkända Insamlingar där Kustkatterna finns med. Kika där så får du alla uppgifter samlade.
Puttar upp så alla kan ge kusten ett bidrag till sina katter. Det behövs nu när det är kallt ute.
puttar

Lördagsputt 

12, 13, 14, 15, 16, 17 - Jättetack för era puttar och omsorger!
buster65 - Jag tror det damp ner en avi från söta dig/er och som ligger och gör missarna o mig nyfikna här hemma

Marianne - de stickade kissarna får mycket beröm och det ska du också ha, du är ju deras "mor" som fött fram dem i såna vackra färger ;) 7 är sålda hittills och det kommer hjälpa fint nästa vecka!
Nu är löp och jag-vill-para-mig-NU-läten igång runt hela landet och det gör en bedrövad. Vill man skänka ett litet bidrag för att få ihop till en kastrering blir många glada. Det är kastreringar för både katter som kom in som kattungar men som nu uppnått könsmogen ålder - och givetvis för katter som går ute och som ska slippa bli dräktiga/göra ungar/föda ute. Det är också hjälpbehov för kissen som (om allt klaffar, planeringen är förberedd för söndagen) ska in på måndag morgon för hälsoutredning och inneliggande vård.
Trevlig helg önskar kustkissarna och jag!

Kusten så fint att Atlas Hängöra är med på bild igen!
Hoppas innehållet ska smaka vad gäller avin
….. det är ju alla hjärtans dag…………och vem är väl mer förtjänt av lite uppmuntran än du Kusten som har ett så varmt hjärta för alla nödlidande kissar. Kram på Dig.
Trevlig helg önskar buster och nisse till Dig Kusten och alla söta kustkissarna!

Söta Ni är! Atlas Hängöra tycker/tyckte det också, han är ständigt närvarande den älskade och mycket saknade gossen
I det första inlägget berättade jag om ett par katter som behövde hjälp. Den ena kallade jag då Gabriel, men han var naturligtvis en Goding och har en egen tråd eftersom han visade sig ha långt mycket större besvär än vad man först kunde ana.
Den andra katten, åldermannen, är i trygghet hos Djurens samarittjänst.
Vad gäller kattkontot har inkommande gåvor tillfallit Goding och redovisning för honom görs i tråden "Hjälp en Goding".
Vill man skänka till vilken kustkatt som helst i behov av t ex en kastrering, då kan man skriva "Kustkatter" i meddelandet.
Flitiga Marianne stickade 20 vackra, söta, busiga myntakatter till förmån för kustkatter och de katterna sålde igår slut. Jättepopulära! Myntakatterna har hjälpt till att betala 240 kronor av medicinen till Goding, samt betalade 560 kronor igår då jag var inne med ett par katter som kastrerades, avmaskades och id-märktes. Redovisning för Mariannes myntakatter kommer.
Nedan finns inscannade fakturor på Tom och Ferdinand.
Tack igen allihopa som gjort och gör det MÖJLIGT!

Så fin han är Ferdinand, vilken vacker kissemiss. Vi önskar honom och er alla en trevlig lördag och söndag.
Hoppas blyge Ferdinand snart får komma till ett lugnt och fint hem som han önskar sig så ……… vi håller tummarna även för honom. Puss på Dig Ferdinand
men vilken sötnos :)
Hihi han är en såndär hemlighetskatt ser jag.
Hemskt tjusigt med dubbelnamn också.
putt

kul att höra… nya kissar på väg bara jag tar med mej kuvertet…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/