OT - Kattastrof
Dagen här började med buller och bong och kattastrof (med två t)
När jag stod och tvättade ansiktet så hoppade katten upp på min rygg och vidare upp till en hylla där jag hade mina parfymflaskor samt en keramikmugg med tandborste och tandkräm.
Gissa vad som hände!!!!
Exakt!!!
Hela hyllan föll ner på golvet med en jäkla skräll. Alla flaskorna höll utom den jag köpte på Kanariaöarna i julas. Den flaskan slog i badkarshanten och botten gick av. En hel flaska Eau de parfum på golvet. Plus att jag upptäckte katten måste ha trampat i detta för hennes bakben och svans är indränkt i parfym.
Så nu har jag slängt allt söndrigt och tvättat badrumsgolvet tusen gånger. Mattan hänger på balkongen - jag ska tvätta på måndag.
Jag tvättat kattens ben och svans. Men jag fick i alla fall torka efteråt, sen får jag se om jag ska upprepa proceduren. Förhoppningsvis lägger hon sig i lådan eller trampar runt i sanden för att bli av med doften. Och sen får jag tvätta igen…………….
Snacka om kattastrof!
Undrar om jag inte får bada henne helt idag för hon luktar fortfarande parfym och jag tror inte hon uppskattar detta.
Nu är hyllan uppsatt med kraftigare skruvar och hädanefter så stänger jag dörren när jag ska tvätta ansiktet och borsta tänderna. Jag har också ställt en lätt kartong på hyllan så hon kommer inte få plats där. Fast jag tror inte hon vill vara med om detta igen.
Puh!!! 

vilken börgan på dagen, dyrt med katter ibland,, minns när dottern badade Kerstin i en hel flaska äppelschampo när hon var lite,. Kerstin lukade äpple i flera dagar efteråt. spelade ingen roll hur jag duschade henne, lukten satt kvar,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Vilken kattastrof!
Vadå, jag har väl inte gjort nåt. 
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
# 2 - Precis!!! Gloriorna flyger omkring i hela lägenheten 
# 1 - Visst kan det vara mysigt med en äppeldoftande katt, men det finns kanske gränser.
Men parfymer brukar ju dunsta bort så förhoppninsgsvis sker detta här också.
Nu har jag tagit bort fronten på badkaret och städat hela undertill, så nu blev det gjort också. Kanske katten tyckte att jag behövde städa under badkaret!
Oj det var en riktigt rivstart som du fick på dagen. Katter kan ställa till med kattastrofer om de är på det humöret.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Alla blommor som åkt i golvet ska vi inte tala om här! Men den perioden är över nu som väl är. Hon tyckte väl att mina blommor var gamla och risiga 
Ha ha , det är rart med husdjur.
Själv fattande jag inget först när jag kom hem från morgonpromenaden idag !
I sovrummet fanns på golvet en trasig lerkruke-botten och vad tusan gjorde den där ? Det visade sig att kattefnatterna hade haft ner en blomkruka inne i vardagsrummet och sedan hade samlarkatten Kosmos (vem annars - det är bara hon som samlar saker här !) släpat denna stora botten genom vardagsrummet, genom köket och hallen in i sovrummet
. Hon kommer få nackmuskler som en vältränad pitbull som hon håller på.
Dagens samlarobjekt…
# 6 -Man denna måste ju vara tung och obekväm att släpa på!

Tur hon inte skadade sig på glaset
# 8 - Javisst!! Som tur var så var det inget splitterglas utan botten gick av helt och hållet, flaskan hade delat sig i två delar bara. Däremot så var där massvis med skärvor från keramikskålen över hela golvet. Katten är hel och ren, men något parfymdoftande 
3/ men det är därför Kosmos är så knasig - hon bryr sig inte om det är tunga eller obekväma saker. Hon ska bara ha dom
och jag försdtår inte ibland hur hon lyckas !
Har kissen badat än ? inte roligt med parfymdoftande katt

Här har vi lagt av med riktiga blommor…av sina alldeles speciella skäl! Det enda i blomväg som finns här är nån sak i plast som ska föreställa nån grön växt - den åkte ner i golvet förresten här i dag.. *pang - bom - tjong* Mycket man får vänja sig i som kattägd..känner alltså ganska så väl igen mej i vad du skriver!
#12 - jag kämpar tappert med både kattefnatter OCH lite "uppfödning" av växter
. Snart dax för vårsådden inomhus - det blir nog roligt
# 3 - Kisse har badat nu och det gick jättebra. Nu har jag frotterat och borstat och så får hon göra det sista jobbet själv. Hon blir så fin så.
#11 Varför sätter du inte häftmassa under så att det inte går att välta ner något? Mina krukor och fönsterlampor fick stå ifred. Katterna kunde ligga mellan fönsterruta och kruka utan att det släppte…
Iofs har jag inga katter kvar, men häftmassan är kvar. Så fort det kommer en ny kruka eller något annat så *SPLAT*, då åker häftmassan fram…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.

#14 Det brukar jag ha under adventsstakarna när dom är framme…det är sant som du säger..skulle man ju ha under blommor också förstås;-)