Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 287 ggr
lina.lindsjo
0

Hemlösingar. AKUT

I veckan kommer jag att försöka fånga in 3 stycken hemlösa katter som för tillfället bor i en gammal stenlänga stående i ett bostadsområde. En kvinna har sedan i somras matat dem, men tycker nu att det är för jobbigt.

Katterna kommer att fångas in för kastrering, och tyvärr kan jag endast erbjuda dem våran tvättstuga under uppvilningstiden. Det skulle inte kännas bra att behöva släppa ut dem i kylan igen, så jag söker nu efter någon som skulle kunna ta hand om en eller flera av dem.

Det handlar om en kattmamma som i somras födde 2 st kattungar. Det är två honor och en hane (tror vi) Kattmamman är klappbar och har säkert varit någons sällskapskatt en gång. Kattungarna däremot är skygga och behöver mycket tid.

Om någon kan ta in en eller flera av dessa katter så skulle det vara underbart. Hör isf av er till mig. (Ett hem är möjligen ordnat för en av katterna, men två är alltså kvar)
  Jag har själv aldrig sett kattfamiljen, utan bara hört talas om dem. Så information och bilder kan ordnas om någon är intresserad.

Mvh Lina.

Lena
0

Vad fint av dig att ta dig ann dessa katter. För egen del har vi ganska fullt hemma med fyra vuxna katter på 2 rok. Hur gamla tror ni kattungarna kan vara? I vilken del av landet finns katterna?

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

evangeline
0

Var finns katterna nånstans?

modellflickan
0

Har du prövat kattforumet? Lägg gärna ut bilder när du har tillgång till det samt info på kattforumet med. Lycka till!

Sidentass
0

hoppas verkligen att det ordnar sig med ett bra hem för missarna..själva har vi åtta katter, därför är det svårt att utöka kattfamiljen med fler permanent boende missar.

När det handlar tillfälligt hem så kan jag ordna ett rum eller så för en frusen misse eller två att vistas i, tills annat hem kan ordnas..