Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettövrigt-kattrelaterat
Läst 1518 ggr
jsca
0

efterlyses

jag vill ha en innekatt, som är rumsren och kan klara sig själv ett tag. dock INTE över 6 timmar ju. 

Då min pojkvän/sambo är rädd för att katter ska gå och stänka på tapeterna, och kissa på golv osv osv  så är det viktigt att den är heelt rumsren. 

Gärna hittekatt i närheten av Helsingborgsområdet.
Eftersom man vill ju hjälpa till! :) Stödhem eller permanent hem är vilket som.

Skulle vilja ''ha tillgång'' till kisen i slutet av mars, början av april!  

Frågor? PMa eller maila. jscamagnusson@gmail.com

Tack för mig ! :D

MVH Jessica

kattassen
0

Pälsbollarna i Helsingborg har kanske någon som du kan hjälpa. Det är ju ypperligt att vara stödhem till att börja med om din sambo känner sig osäker.

Katter är som regel alltid rumsrena, det vågar jag faktiskt påstå. De fungerar inte som hundar som man måste träna att bli rumsrena. Katter har det i sig från början att vilja krafsa i en låda och göra sina behov där de kan gräva över.

Det som naturligtvis kan hända är att en (i synnerhet) hankatt som håller på att bli fertil (könsmogen) kan börja markera revir och strila på fel ställe. Det undviker man genom att kastrera sin katt vid ett tidigt stadium innan katten bli könsmogen.

En katt kan också kissa på fel ställe när något i kattens liv inte är bra. Antingen pga sjukdom (urinvägarna) eller vantrivsel med någon annan katt i hushållet exempelvis, dvs protestkissa. Detta kan man också stävja genom försöka introducera nya katter för varandra på ett genomtänkt sätt, och använda ex. Feliway. Det är kanske inte något problem för dig då denna katt då skulle vara ensam?

Jag skulle vilja att du får din sambo att läsa lite här på hittekatter eller andra katt-sajter så han blir lite "varm i kläderna" hur katter fungerar.

Men som sagt att börja som stödhem kan ju vara en idé. Här finns många behövande!

Lycka till!

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Lillan7704
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har lilla Elsa… Hon  är helt rumsren och vill vara ensamkatt… Runt 1 år gammal.

Pälsbollarna i Höganäs

jsca
0

#1 ja jag har funderat på stödhem , så att han kan inse att det inte är så farligt ( FÖRHOPPNINGSVIS ) att ha katter inomhus.
så det är absolut ett alternativ.

Och jättebra tips ju.. på hemsidan också :) tack så mkt.

#2 tror du att hon är kvar om typ 1½-2 månader? :) hon var jättesöööt!

Lillan7704
0

Jadå, det kan hon nog vara… Vi har faktiskt inte börjat annonsera ut henne än.. Glad

Pälsbollarna i Höganäs

jsca
0

okidoki! :D  när har ni tänkt annonsera ut henne då? :D  är det intressseanmälan som gäller eller först till kvarn?

Lillan7704
0

Hade väl tänkt göra det rätt snart, men om du vill får du gärna komma och titta på henne och se vad du tycker om henne.

Först till kvar blir det inte, det blir den som vi väljer.. Så oavsett om det är 10 st här och tittar på Elsa så är det vi som avgör vem hon ska bo hos. Sen om det är nr 1 eller nr 10 har ingen betydelse.. Glad

Pälsbollarna i Höganäs

jsca
0

oki :) så i stort sätt är det intresseanmälning. efter kattens behov så att säga :D 

ja hade varit trevligt och se vad det var för söting :)
Har du ngn liten beskrivning ? :D

historia, egenskaper/personlighet osv osv :)

Lillan7704
0

Elsa hittades på en parkering, skadad med ett stort sår över nästan hela magen och lösa tänder i munnen.

En kompis till Xray tog in henne och vårdade henne tills såret var läkt, men pga sin pälsallergi kunde hon inte ha henne kvar så då kom hon hit.

Hon är fortfarande lite "strykskygg" men är världens keligaste katt. Hon ligger helst i knät hos en eller på magen och bara spinner och spinner.

Hon tycker inte så mycket om andra katter, i alla fall inte dom jag har, så hon passar väldigt bra som ensamkatt.

Hon har inga problem med tänderna längre.

Vad vill du veta mer? =)

Pälsbollarna i Höganäs

jsca
0

OKeey :) 

hon är steriliserad, vacc och chip/öronmärkt? 
Hur mycket tar du för henne? :)

ÖÖÖÖHM ;P nu har jag fråge-torka :D  kanske kommer på ngt under kvällen här :D

Lillan7704
0

Har skrivit till dig i din gästbok.

Pälsbollarna i Höganäs