Foderbilen - någon som beställt?
Jag börjar tröttna på att bära hem oerhörda mängder sand varje månad (även om det blir mindre nu när två till av mina små flyttat, men det har varit 50kg/månad sedan de kom) och har spanat lite på www.foderbilen.se särskilt som de också säljer Orijen-foder som katterna här fått smaka och gillar - och som verkar innehålla högt köttinnehåll mot andra torrfoder (dock en del fisk, men mina har aldrig förefallit reagera mot fisk)
Har någon prövat foderbilen? Fungerar det bra? Jag blir tyvärr tvungen att boka kvällstid och betala 49kr för frakten, men det kan det ju vara värt om allt kommer hem till dörren… Vi får byta från Pussi Compact till en annan sort men kilopriset verkade inte vara jättestor skillnad på ändå (beräknat på att jag måste handla all sand på min ICA eftersom jag inte orkar ta mig fram och tillbaka till Willys med 20kg sand)
Har du även kollat in: http://www.foderbudet.se
De kör oxå hem, de är nystartade så de kanske ej har så mycket just nu. Vet de har Evercleansanden..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Gnäll inte, hos mig går det åt 30 kg i veckan.
Fast jag beställer mitt strö hos Husses, och får det också hemkört.
Funkar jättebra. Både sanden och leveransen.
10st 15-kilospaket i månaden!! har det gått åt de senaste månaderna.

Tamlinsmatte åker kollektivt i Göteborg, vilket innebär långa transportsträckor till fots, samt spårvagnsbyten och ofta ståplats på spårvagnen - inte konstigt att hon är intresserad av hemkörning av torrfoder och sand och frågar efter era erfarenheter av detta.
jag beställer från Foderbilen, och frakten är 19 kr om man inte beställer över en viss summa, kommer inte ihåg vilken, har alltid fungerat utmärkt, har alltid sagt till om att sätta den vid min bostad, kan ju inte alltid passa en tid, bor i radhus, och sedan fått faktura genom nätet, att betala inom 15 dagar
Maggan47
Jag har beställt från foderbilen.se ganska många gånger nu och jag har alltid haft mina varor oerhört snabbt. Kanonservice hos dom :)

Jag beställer både kattsand, kattmat, hundmat och annat smått och gott från foderbilen. Tycker de är superbra, billig frakt, snabb leverans (aldrig tagit mer än max 1 vecka och jag bor uppe i norr).
Foderbilen får 5 tummar upp av 5 möjliga.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Det låter ju bra överlag ;-) Och nej Josefa… jag kanske inte ska klaga egentligen… men det är lite drygt att släpa hem en hel dramaten med kattgrejer varje vecka (byter som sagt spårvagn ett par gånger när jag åker till Willys, men det drar ju ner kostnaden för träningskort…) Det känns lite överkurs att beställa strö och mat på olika ställen (killarna gillade inte husses när vi provade) annars hade husses kunnat vara ett alternativ.
#1 Ska kolla in foderbudet också, om de har Eukanuba kan ju det vara ett vettigt alternativ till Orijen.
#4 Jag tror att det är 900kr, och jag tänkte att jag ser till att hamna där - det kan ju hända att det blir 6 veckor emellan nu när kattungarna flyttat ut, men det gör ju inte så mycket. Jag bor i ett 15 våningar högt hus med 6 lägenheter/våning så jag vågar nog inte låta dem bara lämna det (plus att jag kan få anmärkningar för nedskräpning - vet att mitt bolag kan vara MYCKET kinkiga med saker som står i trapphuset) men 49kr för att de lämnar det när jag är hemma känns ju inte så vansinnigt mycket ändå…
Om man beställer för minst 400 kr är frakten 19 kr
Alltså hempaket utan kvittens - dom ställer utanför dörren.

#8 Ja precis, jag tror att det är 0kr om man beställer över 900kr utan kvittens. Och en 7kg Orijen och 2 EverClean borde hamna någonstans knappt det så jag får väl lägga till nån leksak så kan jag få frakten för 49kr mot kvittens… Leksaker går ju ändå alltid åt liksom…

#1 Adressen verkar vara fel… Jag googlade och fick fram www.foderbud.se men de verkar bara leverera i Storstockholm…
www.foderbud.se har jag inte hört talas om - bara www.foderbilen.se som jag använt mig av i flera år. Dom levererar i hela landet.
#12 Foderbud är nystartat och jag har beställt av dem dock ej till katterna utan till smådjuren.. Betalade ingen fraktkostnad..

#13 Men jag misstänker att du bor i Storstockholm? De levererar inte till mig i Göteborg. Men jag har gjort min beställning nu och hoppas att jag ska bli nöjd med foderbilen ;-) Skönt att inte släpa hem en massa grejer med spårvagn
#14 Nope i Rimbo men tillhör sthlms län.. Du kan alltid maila och fråga om de kan sända via post, bussgods etc

#15 Jag tror att Rimbo räknas in i StorStockholm precis som Sigtuna mfl? Kanske börjar de leverera mer senare, nu hade de en karta på hemsidan där man kunde se deras leveranser…
#13 Tror att du kommer bli jättenöjd för har du varit van att släpa så tycker du det är guld värt att få det hemkört till dörren.
Vi har beställt många gånger och innan de gick över i samarbete med posten så fick vi leverans ibland samma dag eller dagen efter. Vi tar alltid kvällsleverans med 49:- i frakt och när vi beställer på tisdag får vi det på torsdagkväll.
Nu har de dessutom utökat sitt sortiment och på en del varor är det lite bättre pris än i butik.
Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

jag har testat foderbilen en gång… jag är nöjd… beställde för över 900.. 10 kilo mat o 2 st kattsand….skönt att slippa släpa….kändes skönt att jag visste att jag skulle vara hemma när det kom så det slapp bli blött…. jag är nöjd… ska göra om det nästa gång jag behöver…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/
ja överlag, så tror jag att alla som använder sig av någon levernatör av hemkört foder elelr sand är nöjda. De verkar alla ha bra produkter. En som har en väldigt bra sand också, som körs hem är http://www.callecat.com/
Väldigt billigt om man kan ta emot stora mängder. Själv kör jag Olivers och är väldigt nöjd.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Funderar på att testa Foderbilen! Får man någon form av avisering alls om man beställer enligt "Hempaket utan kvittens"? Alltså vilken dag leveransen kommer så man kan hålla sig hemma den dagen. Jag bor i villa och ska dom ställa av det ställs det inte på trottoaren men bara några få meter från den… finns ju en viss risk med det!
du får en kvittens från foderbilen som mail, och där får du ett nummer som är ditt, där kan du följa ditt paket, och ringa till dom som kör ut varorna, och bestämma dag eller tid, har jag gjort alltid, då jag bor i radhus, och vill veta dag i alla fall
Maggan47