Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkattsjukdomarkattens-beteende
Läst 1203 ggr
Destany
2010-02-13 15:48
0

Äntligen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag slutar jag med medicinen till mina 3 katter.. de har ätit Ronaxan o synulox för klamydia nu en månad … massa bråk o rivsår o bitsår.. Hoppas nu att de håller sig friska bara.. håll tummarna =)

Ankie
2010-02-13 16:10
0

alltid skönt när man slutar med medicin, slippa tampas…

Lena
2010-02-13 18:09
0

Skönt att behandlingen är över. Brukar vara långdragning kurer som behövs för att man ska komma tillrätta med Clamydia. Nu får vi hoppas de får vara friska som sagt. :)

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

jsca
2010-02-14 16:00
0

Hur får man reda på att en katt har Clamydia? Är det samma som hos människor? har aaaaldrig hört talas om det innan :O

Destany
2010-02-14 16:22
0

# 3 Zigge var hemlös så jag adopterade honom från KKS. han hade rinniga ögon o nös o hade sig så de trodde det var kattsnuva.. han fick pencillin blev bättre slutade med den o blev dålig igen. smittade Zorro o Puma.. jag fick ett mail från kontakten från KKS om att de testat hans syster o hon hade clamydia. man tar ett ögonprov. så jag pratade med min veterinär o de fick medicin. Clamydia hos katter är ingen könssjukdom som det e hos människor.

Zigges ögonvita var illröda o det rann var hela tiden från hans ögon

jsca
2010-02-14 20:44
0

#4 okidoki! ja de sägs att man lär sig något nytt varje dag. och det har jag gjort idag nu ju :D tack för svar.