Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettmedia
Läst 1024 ggr
SmillasMatte
0

Kattplågeri!

Har ni läst detta?!

http://www.aftonbladet.se/vss/malmo/story/0,2789,984424,00.html

F*n ta den där godsägarens son!!! Brinn i h**vetet!!

OBS: Redigerat av ÅsaF då vissa bokstäver togs bort. Djupare förklaring längre ner i tråden.

Lena
0

Usch ja det där är ett ytterst osmakligt fall som varit uppe i pressen tidigare. Hoppas han blir fälld denna gång…. Himla knepigt att människan inte kunde fällas när allt fanns dokumenterat på film och allt! Vad mer kan de kräva för att bevisa att han gjort det han gjort = skyldig?  Sanslöst!

//Lena

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Ankie
0

Ja jag har läst om det förut och ser det igen med avsky för det han gör mot katten o de andra djuren. Gråter Verkligen ledsamt, tycker jag. Jag håller med dig Lena att visst är det konstigt när det finns bevis filmat till och med.

SmillasMatte
0

Håller med dej Lena. Dom har filmen som är det största beviset! Stackars katt. Hon blev väckt när hon låg och sov för att sedan bli jagad och skjuten, hon dog inte direkt utan blev skadeskjuten för att sedan bli skjuten till döds av dessa kräk.

Jenna-Gun
0

oj så ledsen jag blir.

Det gör så ooooooonnnnnnntttttt

Jenna

Hawknestgrove
0

För en gångs skull så bryr jag mig inte om att redigera i originalmeddelandet. Svordomarna var på sin plats. Ännu mer beklämmande är, att åklagaren lade ner ärendet.

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

gulliver
0

Men överåklagare Sven Erik Alhem i Malmö håller nu på att granska fallet förutsättningslöst.

Tyvärr tror jag inte det blir något av det den här gången heller.Gråter

Men jag skulle vilja … GRRR … och så …. MORRR och efter det … GRRRRR åt den fege dj-veln. Blir så förbannad och ledsen.

Titti
0

Blev leden när jag lästa det. Gråter Undrar bara vad katten gjort för ont? Ingenting alls!!!

Bara för att man är son till en godsägare så ska man inte behandla kattor hur som helst. Skrikandes

Lena
0

Man börjar ju starkt ifrågasätta det svenska rättsväsendet. I och för sig inget nytt att det är lamt och mesigt på gränsen till fullständig menlöshet. Jag vet många invandrare som undrar om vi inte har några lagar alls här i Sverige. När de jämför med sina hemländer tycker det det verkar mer eller mindre laglöst här. Det här fallet slår dock rekordet.

//Lena

"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

SmillasMatte
0

Det som gör ont ända in i märgen är att dom har beviset framför sig. Vad mer behövs?! Ge honom ett straff!

Katten dom dödade liknade min förra katt Molle. Ledsen

miranda1
0

Vad krävs det för att bli dömt för djurplågeri här i Sverige?

Att man meddelar polisen innan så att de kan komma och vittna? Skrikandes

/M

vanessa
0

Mår illa, igen. /Vanessa

Kata(rina), f.d. Vanessa som är mitt mellannamn.

Titti
0

Det står i andra tidningar också. Och man blir bara ännu argare. Skrikandes  Artikeln i Sydsvenskan. Här står det dessutom i korthet vad filmen innehöll. (2 november 2006)

Dessutom hittade jag en förkortad (klippt) version av filmen. I filmen så är det som hände Talgoxen och Katten med. Är så *ä--a vidrigt. Hur tusan kan man göra så mot en vacker kisse. Stackars krake. Gråter Så det är inget som man bör se.

Den var först på Youtube, men tack och lov är filmen borttagen därifrån nu. Kan hända annars att alias:"skorpianda" skulle skrivit någon "syrlig" kommentar (alltså jag).

brutt
0

Så hemskt,saknar ord mer än han ska straffas som en grov djurmisshandlare.

Titti
0

Jag måste tänka lite positivt på saken också, men innan ni blir Skrikandes förbannade på mig så ska jag förklara mig. Flört

Jag tycker att det är bra att sådant här kommer ut i media. Dessutom "hängde" ju Sydsvenskan ut honom med hans namn också. Tror inte det kommer någon ny katt till det där godset i första hand, inte från någon som läst artikeln i alla fall.

Kammaråklagaren lade ju ner förundersökningen, men överåklagaren beslutade att återuppta den. Sydsvenskan (24 januari 2007). "Brist på bevis!" Nonsens! Jag tycker att filmen är tillräckligt bevis för djurplågeri (den korta som jag såg).

Faxlin
0

Jag redigerade orginalmeddelandet. Inte för att jag inte tycker att det var på sin plats utn för att jag vet att likande ord redigerats tidigare. Och det är inte vi som Medarbetare som ska best

mma när det ska vara okej att svära. Ska det vara förbjudet så ska det vara förbjudet. Konsekvent förbjuder man för en förbjuder man för alla.
Om man börjar redigera inlägg för en får man göra det för alla. Det får inte bli att det lämnas lite godtyckligt för att man anser att det är befogat.

Personligen anser jag att 90% av diskussionerna här inne så är det befogat att svära. Antingen av glädje eller stor vanmakt och sorg.
Men det ska vara lika oavsett.

Mvh Åsa

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

SmillasMatte
0

Åsa: Jag var mycket arg och då blir det lätt att man svär. Det tror jag många gör. Jag kan säga att jag blev rasande inte bara arg, utan riktigt j-vla förbannad. Jag blir så trött på alla fall där djur plågas och dödas av störda typer. Och då är svårt att hålla band på sina känslor.

Lena
0

#16 Alla förstår det - vi tappar alla koncepten när sådana hemska saker kommer på tal som det i den här artikeln. Som Åsa säger har vi dock vissa Skrivregler som gör att vi ibland måste snygga till i inläggen. Både våra egna och andras.

Och om man själv märker att där kom det med ett eldsvuret ord så kan man i efterhand redigera sitt inlägg.

//Lena

Puma77
0

Ja jag har läst om det förrut men fattar fortfarande inte. Vilka BEVIS är det som saknas för att det ska stå klart vad han gjort. Allt finns ju på film så hur mycket han förnekar brott så säger filmen annat. Skit samma om han e en godsägares son eller pluggar på lunds universitet. Brott e brott oavsett vem som gjorde det. Sen förstår jag inte heller det svenska rättsväsendet när de har bevis som dessa……. Säger bara fy f…….n. De visar ju bara att det är fritt fram för arslen som han att gå ut och plåga djuren för nöjes skull och sen gå fria.

//Pia

majvi
0

Undrar hur domen hade lytt om 20-årige Ali från Uganda hade skjutit…

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

kajsa08
0

Ja, vart är mänskligheten på väg? Om inte respekten och värdigheten för djur finns, så kan det inte finnas någon respekt för liv överhuvudtaget.

Det är viktigt är att föra över respekten för alla liv till våra barn, både för djur och människor. Tyvärr gör inte alla det, men vi måste jobba för det!

Kajsa

evamojje
0

Vidrigt …men det viktiga nu är ju att dom har öppnat det för en ny förundersökning och det är posetivt hoppas att han blir dömd ordentligt. Det lär svida i båda hans och hans mammas anseende. Mamman gav ju förklaringen att det var ett pojkstreck!

VIDRIGT helt enkelt!!

Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Lena
0

#21  Pojkstreck jo jag tackar jag! Pluggar man på universitetet borde man väl ha kommit ur pojkåldern. Dessutom kan det väl knappas räknas som oskyldiga pojkstreck att plåga och döda djur.

//Lena

SmillasMatte
0

#22 Jättebra skrivet Lena

Faxlin
0

#16: Som jag skrev i #15: Jag redigerar inte för att jag tycker det behövs.
Ingen svär så hemskt som jag när jag blir arg. Men en av de andra medarbetarna har börjat att redigera sådana här inlägg förrut men avstod nu. men jag anser att även om jag gärna svurit med dig. Så har det från ledningshåll redigerats tidigare så ska det göras det hela tiden. Det ska inte vara godtyckligt efter ledningens tycke och smak vem eller när det får sväras. Vi måste behandla alla lika. Oavsett hur vidriga sakerna som det skrivs om är.

Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Hawknestgrove
0

ÅSa, jag vet, jag borde ha tagit bort en del bokstäver. Men ibland så blir jag tveksam om mina befogenheter, i synnerhet när ämnet var så fruktansvärt. Händelsen har berört oss alla förut, eller hur? Men det är jättebra, att du tog bort de bokstäverna som fullföljde svordomarna. Jag var bara rädd, att jag skulle framstå som"pirkete" på nordbohuslänska om jag var inne och pillade igen. Huvudsaken är ju ATT det görs och heder till dig Åsa, som gjorde det. Men då vet jag och alla andra Medarbetare att vi har fria händer att ta bort svordomar i alla lägen? Gunilla

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Hawknestgrove
0

Hoppsan, Fokus hängde upp sig….. Därav tre omgångar av samma svar…..

Faxlin
0

#28: Har fixat det nu .-)

#25: Jag hör som sagt var till de som gärna svär när jag blir upprörd. Har dock personligen försökt att lägga band på mig och mitt svärande då jag förstått det som att det inte är önskvärt här inne. Men jag gör också övertramp speciellt lätt då jag själv inte ser det som fel när man faktiskt bli illa berörd av sådana här saker.
Men då det har börjat att censureras så anser jag personligen att det ska göras rakt av, alltid. man ska inte tillåta detta godtyckligt. risken finns då att man får problem med att folk tycker det är orättvist om det ska ske när det passar enskilda Medarbetare.
Nu är jag inte Sajtvärd här inne, det är Lena. Så egentligen faller det helt och hållet på henne att avgöra hur och vad som ska göras.
Men min personliga åsikt är att antingen så rättas det för alla oavsett eller inte alls. Inget mellanting således.
Mvh Åsa

Audiatur et altera pars

Lena
0

#25 & #29 Jag instämmer med Åsa det bör vara samma regler för alla - svärord justeras med andra ord. Bättre att vi är objektiva och konsekventa och använder samma regler annars blir det för komplicerat.

//Lena

Faxlin
0

#30: Tackar Lena. Då vet vi vart skåpet ska stå.
Bättre att ha det klarlagt ifrån chefen liksom. Flört

Audiatur et altera pars