Är det samma katt?
Är det månne katten med diabetes som var på tapeten för ett par månader sedan. Jag har kikat lite på ägarens hemsida då och då för att se om jag hittade något om hur det gick med katten. Har för mig att jag känner igen ett par av bilderna.
_____
Anm. Inlägget redigerat då det innehåller en länk som röjjer en persons identitet. Något som inte är tillåtet enligt PUL.
PUL
Det är oerhört viktigt att vi inte röjjer någon annans identitet. Du får inte publicera någon annans namn, adress, telefonnummer, personnummer eller andra personliga uppgifter. Vi får inte heller länka till andra sidor där sådana uppgifter framkommer. (T.ex. länka till annonser med personuppgifter). Av säkerhetskäl är det inte heller lämpligt att du lägger ut dina egna personuppgifter öppet på sajten.
Brott mot PUL kan leda till åtal med straffpåföljd.
// Lena - sajtvärd
Verkar ju i alla fall vara en matte som sörjer sin kisse väldligt mycket. Hon har skrivit fint om honom i sin blogg tycker jag.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
När jag läste hennes blogg fick jag i stället intrycket att det inte gjorde så mycket att katten var borta och om det är katten som hade diabetes så underlät hon att ge katten vård utan lät den bara bli sämre och sämre.
#2 Jag tolkade det nog inte riktigt på det viset.
Om katten inte fick någon vård för sin sjukdom är det naturligtvis inte vidare bra. Men matten i den här bloggen verkar ju ha haft veterinärkontakt enligt vad som står i artikeln.
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
men jag tycker oxå att jag kännner igen katten och tjejen och bloggen men varför vet jag inte…
så himla fin katt… :(
#2 det var väl henne du anmälde till länsstyrelsen. hon fick kanske panik och tog bort katten?
#2 nämen varför då ? Jag skrev å frågade i bloggen om det var en hittekatt som det har skrivits om här. Men #2 vart är tråden här då?

Ja det var samma katt men jag tror tråden ligger långt bakåt och hittar den inte heller just nu.
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Tråden fanns i mitten av december. Jag anmälde henne men länsstyrelsen tyckte inte att det fanns något att säga om den katthållningen för ägaren verkade ju så mån om katten efter vad som stod att läsa här på Hittekatter.
Bilden med katten på det svart-vitmönstrade lakanet fanns på hennes blogg då men det går inte att gå så långt tillbaka tiden där.
Så mycket för bra mat mot diabetes hos katter i stället för medicin.
#8 bemötande hon fick härinne när hon bad om råd kanske ledde till att katten inte lever idag.
#8 jaha den tråden kommer jag inte ihåg att jag läste.. ja jag kan inte uttala mig nåt om detta då jag inte vet omständigeheterna runt ikring.. men såsom jag fattar det på bloggen hennes så hade vette rekomenderat mat istället för medicin mot diabetes, då borde ju vette anmälas isåfall om det är vetten som har rekomenderat det. Det är min tanke när jag läser det hon skriver.. hon gjorde som hon blev rekomenderad att göra
ja hon hade svarat nu å sa att katten hade diabetes. Usch då, fin kisse ivarjefall och hoppas han får ro där han nu är.. hjärtat…. 
#9 Bemötande och bemötande, om man frågar och åtskilliga personer engagerar sig och talar om det de känner till om katter och diabetes samt ger länkar till informativa sajter om just diabetes och katter men inte vill åka in till en vet i stan för det blir för dyrt blir i alla fall jag förskräckt. Alternativt att det var djurplågeri att ge katten insulin framfördes också.
Nej, hon skulle ge katten bra mat så blev den nog bra. Ägarn verkade tro att det bara var en fråga om att få upp katten i vikt.
Så nu är det de som på alla möjliga sätt försökte få henne att ge katten medicin som har orsakat att katten blev sjukare och sjukare.
När jag råkar på någon som inte vill ge ett sjukt djur veterinärvård blir jag arg, ledsen och bedrövad. Jag tror (obs tror) att många av oss som bönade och bad ägaren till denna diabetessjuka katt att ge katten medicin hyste den sortens känslor.
Fast nu är det de som bad ägaren att katten måtte få veterinärvård som rår för att katten inte fick vård och som nu är död.
#11 ja jag förstår att det inte känns bra om hon vände sig hit för att få råd och fick det men inte tog till sig av de råd hon fick. Det brukar ju vara därför man vill ha råd, för mig är det så.
Klart om katten har diabetes och den nu behöver medicin och inte får det dör den ju, men jag fattar fortfarande inte att vetten rekomenderade att det räckte med mat om den nu var så sjuk att den till slut dog av sin diabetes. Tycker jag inte verkar rimligt… 
Har tagit del av den gamla tråden som fick låsas pga av att den spårade ur. Den skrevs under hösten när jag själv var borta från sajten. Tonen i tråden blev inte vidar värst om man så säger.
Ber er tänka på våra Skrivregler och inte lägga ut information som röjjer någons identitet.
#13 men då kanske länken till bloggen ska tas bort, för den röjer ju verkligen identiteten i inlägg #0
såg att det gjordes nu, 
#15 Jepp det är fixat nu!