Klanen Grå i bilder

Jättefina hela högen! Ska du behålla dem nu eller söker de nya hem?

#6 Kan tyvärr inte behålla dem. Är stödhem och har tyvärr blivit allergisk…
Visste att det fanns en risk för det då min bror är superallergisk.
då hoppas vi på nya hem till söta kissarna
Maggan47

å så fina….. undrar om monsi sitter o dregglar o blivit mållös?….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

herregud vad söt poisedon är.. är helt såld-

Idag har jag lämnat in Vera och Madame till kastrering. Hämtar damerna i eftermiddag, så får vi se hur glada de är på mig.
Vera var lätt att få in i buren, medan Madame krävde lite mer jobb. Till slut gick hon in frivilligt ändå! Men fyyy vad hon fräste, hon gillar visst inte burar…

Självklart Madam inte gillar burar hon är en dam o damer åker inte i bur, de åker i fina väskor.
Herr Grå är inte tjock!
Bara vackert byggd o klok nog att lagra fall något hemskt skulle hända igen.
Silke vill bara visa matte hur man levr livet fullt ut.
Esme lilla prinsessan
Poseidon far upp i dagen så vacker.
Vera gos propp undrar varför ingen faller för henne hon är ju en ren dröm
Skönt att få se dem igen framför allt min lille favorit.
Synd han av skyr hundar
Annars vet jag en viss sambo som hadde haft ett rent helvete tills Herr Grå kommit innan för dörrarna, fast då hade han nog ändå inte haft det så bra med tanke på hans allergi.
Suck livet är inte lätt.
Hoppas allt gåt bra hos vett i dag.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
#12 Herr Grå avskyr inte hundar. I sommarstugeområdet "bodde" han granne med ett par gäster som har 2 stora hundar, och han stannade kvar ändå;)
Vera och Madame får besök imorgon, håll tummarna att de faller för några av Tanjas katter!

#13 Jaså? Här har han suttit och morrat i fönstret om en hund går förbi utanför!
#14 haha, han är väl bossen i området;)

Nu ska ni få höra. Jag hade förväntat mig två stycken griniga katter igår när de kom hem från vet, men inte då. Visst var de lite försiktiga, men goset var viktigare. 
Speciellt Madame visade sig vara en liten primadonna! Hon vet hur hon ska få matte att tycka synd om henne: Jag satt mig i hallen för att se om hon skulle komma fram som hon brukar. Då kom hon saaaakta och med sänkt huvud mot mig och satte sig en knapp meter ifrån, så att jag fick sträcka mig mot henne. Istället för att spinna lutade hon bara huvudet en aning och visade var hon ville bli kliad. Sicken skådis, i morse var hon nämligen framme som vanligt och bad om frukost och gos! 

Liten uppdatering: Igår hade Herrskapet besök av intressenter. De kom egentligen för att titta på Vera och Madame, men verkade fastna för Silke och Herr Grå. Håll tummarna för att allt håller hela vägen nu 

Håller tummarna men glöm inte att poängtera att det är bilder som gäller okej! Vill ju fortsätta följa dem i ny hemet.

Jag har fått hem almanackan från KKS för nästa år. Herr Grå är med, den stilige herren! Ni som inte köpt almanackan, skynda er!!

#19 Jag har två st som väntar på att jag har vägarna förbi Naquita, betalda och klara ;)
Nu är det också bekräftat att dessa två flyttar nästa fredag! Kommer sakna dem, men jag har ju några stycken kvar att jobba med.
vilen lycka att dom fick nya hem, tipsa hemmet om www.hittekatter.ifokus,se så vi får följa dom 
Maggan47

Bra Maggan 47
Vi vill ha massor av bilder från det nya hemet.

Ja, nu har jag lämnat av herrskapet hos nya familjen. Det känns ju alltid lite bitterljuvt… Jag tror de kommer att få det kanonbra där. Fick en bra känsla för paret.
Silke var som vanligt direkt ut ur buren och ville undersöka allt, och letade också reda på lådan. Herr Grå låg bara i buren och lät sig klappas. Han är ju lite försiktigare och lär hitta sitt lilla krypin när han väl känner sig tryggare.
Lycka till säger jag till pälsklingarna!

Lycka till i nya egna hemmet med egna tvåbentingar att älska o bli älskade av!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady

hoppas de får det bra i nya hemet.
Vi andra vill ha massor av bilder tack!

#23 Men så skönt att höra att det löst sig med ett nytt hem! Dom är ju så fina o vackra hela högen:-)

Bilder kommer förhoppningsvis. Jag hälsade att bilder är välkomna till min mail 

Vadå välkomna med bilder
Satte du inte det som krav?
Hopppas på många många bilder på dem.

Myspysare de är så fina.
Säker på att inte brädan kolapsade när Herr Grå hoppade upp?
Han har blivit så stor o vacker så det kunde ha varit lätt hänt.
Vackre fine Herr Grå.
Kollade gammla bilder på honnom oj vilken skillnad på päls ögon ja hela kisen.
Silke vacker mysar kise.
Posideon så lik sin far

Och just det ja, Vera har idag flyttat. Hon var en av katterna som åkte till Göteborg idag. Håller tummarna för att allt ska gå bra där med ;)

Mina myntamöss har fått konkurrens av en ny leksak. Fick en lite mus utan mynta när jag handlade torrisar på julskyltningen. Den är så spännande att de slåss om den, trots att det finns många andra att leka med. Typiskt barn, va? 
Sen har nog Esme gjort kopplingen att det är jag som ser till att kompisarna försvinner lite då och då. Hon är väldigt försiktig mot mig efter att Vera flyttade härom dagen. Får knappt klappa henne just nu 
här kommer bild på senaste kissen från aspan, som fick åka med Vera upp till gbg:)

Naquita - du har mail angående Esme :) Goda nyheter :)

Ehh, du hade visst sett det, ja ;)

Vägen till Madames hjärta går genom magen
Ni skulle sett vilken bästis jag fick igår när jag satt på soffan och åt korv. Det pratades och tiggdes för fulla tassar! Och hon vågade sitta hos mig i soffan, vilket hon inte har gjort innan 

Ha ha! Hör hon gör själ för sitt namn o är en riktig prima Madame

Jag har idag konstaterat att Esme är smartare än stödmatte. Vi turas om att ligga på spikmattan, men hon väljer den mjukare baksidan… 

Min bror tittade in igår kväll och då fick jag ett gäng väldigt blyga kissemissar där hemma. De smög in under sängen och min bror låg och pratade med dem en stund. De såg så söta ut, min bror som är lika blyg som missarna som låg och tittade på varann 
Positivt var ju att de inte fräste alls! Så visst går det framåt, även om stegen är små!
Esme verkar ha förlåtit mig också, igår lade hon sig i soffan en halvmeter ifrån och riktigt sträckte ut sig och tittade på när jag stickade. 
Fler bilder kommer så snart jag kommer på att slå på datorn hemmavid…

Längtar redan!

Söt nosar.
Esme spikmatta? jaja vet de gör undervärk med trötta muskler.

I natt fick jag herrsällskap i sängen! 
Det var minusgrader ute och min lägenhet har en tendens att bli litet kall. På småtimmarna vågade sig Poseidon upp och lade sig ovanpå täcket vid fötterna. Min lilla pussgurka, som vägrar sig låta pussas!

Ha! han väntar på mig min lille prins

Idag var Madame riktigt modig! Pappa tittade in i lägenheten och Madame kom fram och kikade ut i hallen när vi kom. Hon tyckte nog att pappa var läskig för hom gömde sig under soffbordet, men faktiskt inte under soffan! Duktig flicka! 

Ja vilken ducktig tjej!

Posidon 

Det är lite mer sällan jag uppdaterar nu, men framstegen fortsätter komma med små, små steg.
Poseidon har börjat undersöka mig om nätterna, kommer fram och sniffar när jag sover. I natt vågade han dra mig i håret med. Så han är snart tillbaka till sitt gamla jag :)
Madame vågar också komma upp i sängen för lite gos när jag är under täcket, men jag får inte komma för nära med ansiktet, då är jag läskig igen.
Och Esme, ja. Blygast av allihop men springer inte undan riktigt lika mycket längre, och ibland får jag gosa med henne med :)

Puss gurkor

Nu har nästan hela klanen Grå flyttat, det är bara mamma Esmeralda kvar och hennes syster (elle kanske mamma?) Madame.
Poseidon är på väg till sitt nya hem och övernattar hos Naquita på vägen. Lycka till nu plutten! Eller plutt och plutt, grabben väger ju över 5 kg numera, stor som en vuxen kise 
Fortsätter berätta i tråden "Bilder: Esmeralda och Madame" som ligger under kategorin bilder.
ja han har åkt även härifrån nu till Kalmar:)