Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etiketterkatthem-katthjälpsföreningarjour-akut-stödhem
Läst 2902 ggr
Debattia
0

Svalövskatter !

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har fått info om dessa tre katter som finns i Svalöv,Skåne. Sätter in dem här ifall det finns någon som har möjlighet hjälpa dem på ena eller andra sättet?

Det verkar vara rätt dåligt med dem.

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Debattia
0

Ska ta reda på vad det är för kön. o.s.v.men tycker detta ser ut som en hane.

Debattia

Debattia
0

Här är det redje lilla livet.

Debattia

anebit
0

#1  Så ledsen h*n ser ut.   Gråter   snyft.

Varför får inte jag komma in i värmen?  Gråter

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Barbro55
0

så vackra katterna är

Gullimat
0

Så ledsen man blirGråter. Det tredje livet ser mycket mager ut.

Är det samma Svalövskatter som figurerar i en annan tråd?

Såg på Skånenyheterna i förra veckan om Pessbyråkiosken i Svalöv som skulle säljas p.g.a. flera inbrott, så ägaren ville inte ha kvar den.

Hoppas någon kan hjälpa dessa, som det ser ut, ej friska katter.

Debattia
0

Det är samma katter du sett i en annan tråd.Dom hjälpte katter i Svalöv och jag undrade om det var dessa ? men det var det inte och dessa behöver också hjälp och jag hoppas det finns någon som kanske också bor i eller runt Svalöv som kanske kan ställa upp och hjälpa till ???

Debattia

Ankie
0

fasiken det verkar som det finns katter i nöd överallt å lite hjälp att få…. :(

Debattia
0

Bli nu inte förvånade men jag har fått veta att en veterinär matar dessa katter en gång om dagen…Förvånad

Katthjälpen i Malmö ställer upp och betalar veterinärkostnaderna för dessa katter ifall det finns någon som kan ställa upp och hjälpa dem ? Åtminstonde ta dem med till en annan veterinär.

Jag forskar vidare…Det verkar vara mycket svårt få kontakt med den som matar katterna.

Debattia

Debattia
0

kommer någon ihåg att jag skrev ,bönade och bad för en katt i Svalöv som hade ett sår vid eller bakom örat. När han skulle fångas in så var han bortblåst.Det är han som är på bild nr2. Finns här någon som kan hjälpa till och fånga in honom så har han ett stödhem. katt hjälpen i Malmö ställer upp och betalar veterinärkostnaderna av dessa katter. Kom igen nu !!!!!!

Debattia

Hennum
0

Inte illa jobbat!

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Gullimat
0

Hurra för Katthjälpen, och för er, hur lyckas du DebattiaGlad

Debattia
0

Jag har inte lyckats med någonting för dessa katter går där ute fortfarande. Har kontakt med snälla människor bara..

Debattia

Gullimat
0

Kontakten skall ju också tas och din stora vilja och engagemang

Achatina
0

Kan du inte försöka med skolan då? Djurvårdslinjerna borde ju kunna vara något för dessa katter?

Debattia
0

14. Dom har väl en stor skola där .är det en lantbruksskola eller??

Debattia

chigak
0

Men oj så slitna de små liven ser ut. Håller tummarna för att någon kan hjälpa de!

Achatina
0

#15 Yes, det är en rätt stor skola. Kan ju vara värt ett försök i alla fall. Halva elevskaran av djurvårdarna bor i egna lägenheter där man får ha djur (så var det på min tid iaf) medan andra elevskaran bor i ett annat internat där det nog kan bli svårare med djur. Sen har ju skolan djurstallar. Finns något annat naturbruksgymnasium som har katter för omplac, det kanske är något som lantan (svalöv) också skulle kunna ha…

Sen är det vanligt med 2:or och 3:or flyttar till egna lägenheter runt om i Svalöv, kanske funkar att sätta upp lappar i mataffären om katterna om det inte redan är gjort?

Ankie
0

åh missarna.. hoppas att det löser sig för de

Debattia
0

17. Egentligen eftersom det finns så många djurvårdare där så borde det inte finnas så många hemlösa katter i Svalöv som det gör. Där ska vara flera kolonier. Har också hört att någon engagerade sig för hemlösa på denna skola men att där kom ny personal och allt detta som var uppbyggt revs ner.

Man skulle hitta några riktigt aktiva som bor i närområdet och som kunde starta upp ett TNR här. Visst det hjälper med såna här små punktinsatser men här behövs egentligen ,mycket,mycket mer…

Katt nr2 har ju både hjälp till veterinär och stödhem,finns här ingen som kan hjälpa til loch fånga in,här behövs fälla eftersom katten är en skyggis.

De andra två får också veterinärvård, finns det ingen som kan ställa upp och ta in dem i värmen????

Själv har jag fullt upp tyvärr !!!!

Debattia

Gullimat
0

Har inte katthjälpen möjlighet att hjälpa till och fånga?

Debattia
0

Katthjälpen har fällor som man kan låna,men dom har svårt  åka ut och fånga in dem. Dom har ju fullt upp hela tiden med att rädda kattliv och DV i Malmö vill man inte vända sig till, do mborde byta namn , tycker jag.

Stödhemmet finns också i Malmö.

Debattia

kattassen
0

Här är en länk till Svalövs Gymnasium som faktiskt har ett program som inriktar sig på djurvård. Innefattar visst även smådjur såsom ex. katter kan man läsa. De som går där kanske har lite mer kontakter som kan vara behjälpliga.

Svalövs Gymnasium

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Debattia
0

17.22 Tack ,det är jättebra info. När det gäller dom här katterna bör det vara någon som bor i eller i närheten av Svalöv som kan kolal upp var dom går. Hankatten ska röra sig på stora områden. En person matar katterna men det går inte att få kontakt där.Tyvärr!

När det gäller hankatten så har han stödhem och får veterinärvård Kort nr 2. Bara möjlighet finns att få reda på var man kan fånga .Någon som kan gå ut och kolla några ggr per dag och se var katterna håller till.

De övriga behöver även hjälp med att komma in någonstans,dom kommer också få veterinärvård.

Debattia

Debattia
0

Har skrivit ett  brev som jag skickat till Gymnasiet. Får se om jag får svar…

Debattia

Praxis
0

Vart finns katterna? Jag och hennum kan nog hjälpa till med infångning…

Debattia
0

Skulle gärna vilja ha kontakt med någon som bor i Svalöv och som kan kolla upp var det är bäst fånga in dessa katter.

Debattia

Gullimat
0

Tycker den veterinär som matar kunde ge den svarta lite mer mat, och kanske vara med samarbetsvillig när det nu finns hjälp att få

Achatina
0

Gick på den skolan för några år sedan. Tror inte någon av mina klasskamrater är kvar i de trakterna i dag men kan höra mig för mer.

Ankie
0

puttar å hoppas på hjälp

Debattia
0

Det finns en tjej som åker till Svalöv i helgen, hon har fälla med sig,hoppas hon får tag i hankatten i första hand för han är den enda som har ett stödhem att krypa in i ännu så länge.

Praxis ! Du skriver i er tråd att det finns ett stödhem för en av dessa katter. Tar det stödhemmet emot skygga katter och förstår dom sig på skyggisar ????

Debattia

Praxis
0

Debattia, det var skrivet som en fråga… Trodde ni hade stödhem åt ena kissen? Vi har inget för nuvarande…

kattassen
0

#30/31 i Debattias inlägg #9 står "Finns här någon som kan hjälpa till och fånga in honom så har han ett stödhem"

Vore ju jättebra om Praxis och Hennum isåfall kan hjälpa till och fånga!Glad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus