Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettsajten
Läst 1838 ggr
pia-app
2009-12-23 20:44
0

Axel

Axel som kom till Lo-katt fick efter några dagar för sig att hon var jätteotäck av någon outgrundlig anledning. Jag kunde ta honom i knät men så fort Malin kom så stelnade han till.Malin tyckte at det var jättetråkigt när det  fungerade så bra med Kosmos och Norpan men hon och jag funderade och funderade och sen beslöt vi att han skulle få ett nytt hem. Han fick flytta till en tjej vars mamma är stödhem åt oss och där verkar han ha funnit sig till rätta,ligger på bröstet på henne och trivs och hon är helt såld. Så vi kommer nog inte att få tillbaka honom utan det verkar som om han stannar där för gott. En bra julklapp känns det som.

Katter är lustiga när dom får för sig något !

Hennum
2009-12-23 20:52
0

Vad kul att höra. Men då är han alltså ensamkatt nu? Det känns lite tråkigt. Kanske hon kan ta in en till kattunge någonstans ifrån? ;)

Tråkigt dock att han fick för sig att Lo-katt inte duger. :/ Knasig kille. Där hade han ju kattkompisar oxå.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

russin
2009-12-23 20:54
0

Men gud så skönt att det går så bra - så glad jag blirSkrattande. Tänk så härligt om han får stanna där för gott:)

Jag blev så ledsen att det blev så knasigt när Axe bestämde sig för att jag av någon anledning blev så otäck - så därför blir jag extra glad när jag hör att det går så bra på nya stället. underbartGlad

Hawknestgrove
2009-12-23 21:22
0

lille vännen. Ja de är lustiga de små vännerna

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

amlis
2009-12-23 21:35
0

Låter som om Axel hittat hem till slut :-) vore ju bara för perfekt!

Hmjaaa, skulle hon vara intresserad att ta in en till katt så har vi här i stallet även en urgosig, heltam och ständig kontaktsökande rödvit hane, en av sommarens första kullar.. (6 mån kanske?)  som söker hem. …tänkte bara nämnar det… Vån vid katter, hundar, hästar och barn…

Hawknestgrove
2009-12-23 21:37
0

Lille vännen. Kastrera honom, så är han nog lättare att få hem tilll

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

amlis
2009-12-23 22:13
0

Gunilla: problemet är att jag inte kan ta hem honom ens en kortare tid så gärna jag än ville! (inte min katt, inte mitt stall) Annars hade ju även Kosmos och Norpan redan flyttat in här :-) Men han står (tillsammans med pappan, lika tam han) på översta listan för kastrering.. (vore det inte för ekonomin hade alla de där stallkatterna redan varit kastrerade… jag jobbar på det!)

Hennum
2009-12-24 01:06
0

Det skull ju vara bra om Axel fick en kompis Flört Oskyldig

Praxis
2009-12-24 01:23
0

Axel  skulle säkert gilla att få en kompis.Glad

tervmatte
2009-12-24 01:53
0

Vad glad jag blir att Axel åter vågar sig fram. Här sov han också på mitt bröst på nätterna. Först stannade han i dörren och jamade lite och letade efter oss. Då brukade vi ropa lite på honom och säga att vi är ju här då hoppade han upp efter en stund och lade sig på bröstet, kurrade och sträckte ut tassarna och trampade i luften :-)  Han älskade också att jaga våra händer och fötter under täcket (händerna var under täcket och han ovanpå) Han kunde väcka mig på natten genom att anfalla mina fötter, troligen så rörde jag på dem under sömnen ;-)

Och så älskar han också små halvhårda skumbollar, sådana som man kan köpa överallt i flerpack, orangefärgade med gröna och blå ränder tror jag att det var. Vi provade med andra bollar men icke, det skulle vara just den skumbollen. Han kunde leka med den i en timme.

Och så förstås vår Vincent som också söker hem. Vincent är rädd för andra lekande katter då han är uppväxt som ensamkatt och tycker att andra kissar kan vara för tuffa fram. Han leker med dem men om en katt hoppar på honom när han inte är redo (från bakhåll) så skriker han. Men Axel älskade han. Båda två sprang runt och jagade varandra och båda två gjorde fantastiska kvitterljud och prrrljud…

Och så laserpekare tyckte han också om.

Och det bästa av allt var ändå rå fläskkarré ha ha..

pia-app
2009-12-24 09:15
0

Ska försöka påverka henne att ta en kompis till honom och ska också försöka se om vi inte kan hjälpa den röda stallkatten.

Har ev två stödhem på gång efter helgerna om han kan vänta ett tag.

amlis
2009-12-25 18:00
0

#10 Tack Pia, vi tar det via pm var inte meningen att sno Axels tråd ju…

tervmatte
2009-12-30 00:01
0

Hur går det för Axel?

Har han gjort några framsteg till?

pia-app
2009-12-30 11:15
0

Axel mår så bra och har fått ett eget hem. Han stannar där han är nu. Känns jättebra, Vi ska åka och hälsa på någon av de närmaste dagarna och skriva adoptionspapper. Sen får vi se om vi kan övertala hemmet att ev ta en katt till.

Hennum
2009-12-30 15:31
0

Vad skönt att han hittat ett aldeles eget hem! Tack för att ni har hjälpt oss och Axel såklart! Hoppas de går med på att ta en kattunge till någonstans ifrån så busiga Axel får en kompis.

tervmatte
2009-12-31 01:51
0

Jippi Glad Bra jobbat!

Får man någon gång se en bild på skönheten? *hoppas ;)*

lillmymlan
2009-12-31 10:20
0

Hurra för lillkillen att han har hittat hem :)

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket.
*Nalle Puh*

russin
2009-12-31 12:25
0

pia - du kan ju alltid fråga dom om dom vill vara stödhem åt en anna kisseFlört. Sen finner den och Axel varandra och så vill dom behålla den medSkrattande

pia-app
2010-01-03 12:47
0

Nu har Axel fått en kattkompis. Lilla Pricken (Kosmos och Norpans storebror) från tråden Stallkatter. Dom träffades först i går så än har det bara varit lite kollande och morrande men det blir nog bra varefter.

Pricken är där som stödkatt till att börja med men kan dom stå emot den katten så är dom enastående. Så söt och gosig. Spann och kelade med en gång och satte sig att titta på tv:n som var mycket spännande.

russin
2010-01-03 14:39
0

SkrattandeHoppas pricken charmar dom rejält

amlis
2010-01-03 21:14
0

Tror inte att han har minsta problem att charma de tvåbenta! Så vi får håller tummarna att även han och Axel finner varandra!

(Förresten är han nog inte direkt storebror till Kosmos&Norpan utan hans mamma är deras mormor… tror jag… fast han är inte från samma kull som deras mamma.. ahm.. hon måsta vara född förra året ju..  Önskade jag kunde reda ut släktskapet mellan alla de kissar där…)

tervmatte
2010-01-03 21:16
0

Håller tummarna för att killen charmar dem totalt och att Axel får en kompis att busa med Glad

Hennum
2010-01-03 21:16
0

vad roligt! :D hoppas han och Axel kommer ha mycket kul tillsammans. Får vi se bilder?!?!?! *hoppar otåligt* :P

amlis
2010-01-03 21:45
0

Bilder av de båda får Pia komma med vartefter men här är en av lilla Pricken:

tervmatte
2010-01-03 23:11
0

Siken söttis Kyss

russin
2010-01-04 00:00
0

Han är väldigt lik sin släkting Norpan i sitt uttryck. Tänk om hon kan bli lika gosig och trygg framöver:)

Hennum
2010-01-04 00:25
0

åh så bedårande!

Skitis
2010-01-28 22:24
0

Vilket härligt engagemang kring de här små liven. Det är jag som har hand om Axel och Pricken så jag kände att jag skulle dela med mig lite om dem. Såg att några önskade bilder men det kommer vartefter.

Båda katterna verkar trivas och ha det bra. Dom skuttar runt och river halva lägenheten:) Lilla Axel är en aning tillbakadragen men kelar när jag får tag i honom. Pricken däremot kelar gärna dygnet runt:D Riktiga gullungar!

Kommer skriva lite mer en annan dag.

russin
2010-01-28 22:45
0

Åh va roligt att du skriver här:) Lilla Axel va så söt när jag fick se honom igen:) Jag minns hans underbart sammetslena päls.

Hennum
2010-01-29 01:55
0

kul att läsa! :D Fint att du tog hand om dem båda, och kul att du finns här!

amlis
2010-01-29 17:11
0

#27 Tack att du valde att skriva här - och att du välkomnade även Pricken!

Barnen här undrar ofta hur det är med honom. (Är min dotter som håller honom i famnen på bilden i inlägg #23) Han var alltid så gullig mot barnen och sökte sig verkligen till de.

Hoppas ni trivs även i framtiden och att katterna har glädje av varandras sällskap.