V 4
Så vad händer denna vecka hos er?
Ängla har varit i sitt första slagsmål.
Han hoppade på min sambos föräldras grannars katt idag när han var ute i sin lina. Fick två rivsår i ansiktet. När vi sedan skulle ta en promenad, han och jag, blev vi förföljda av en stor röd hankatt! Hjälp! Ängla blev jättenervös, så vi fick ringa efter husse, så han sprang dit och hjälpte oss. Ängla fräste och var allmänt rädd, stackarn. Jag kunde inte ens ta upp honom i famnen, och den andra katten fortsatte att följa efter oss. När husse lyfte upp Ängla, klöste han till honom i ansiktet. Till slut kom vi iaf hem. Men vilken dag. 
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
Något lugnare vecka på jobbet verkar det som. På Fredag ska vi titta på ett nytt hus som vi varit på väg att titta på två gånger tidigare. Första gången fick vi ställa in det pga orkanvindar och klass 3 varning. Andra gången fick vi ställa in det pga av ny storm med efterföljande snöoväder och blixthalka. Nu hoppas vi att det blir tredje gången gillt….
//Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Stackars Engla..hoppas att han mår bra nu. Otäckt för honom. Mojje vart förföljd av en skata i somras som skrek/kraxade åt honom och flög jättelågt. Efter ett tag så lyfte jag upp honom i famnen för både min kompis och jag fick känslan av att skatan verkligen var ute efter Mojje och han var så rädd han barra låg och skakade och burrade in sitt ansikte vid min hals.
Ha de bra
Eva & Mojje
Skicka ett sms med texten Katthem 25 eller Katthem 50 till nr 72970 så skänker du Stockholms Katthem motsvarande belopp.

Stackars Mojje! Nej, det är verkligen inte lätt när våra katter hanmar i trubbel. 

stackars Ängla…. vet av egen erfarenhet från min "tuffa" Bruno att en sådan händelse kan sabba självförtroendet rejält….
skator kan väl verkligen vara pest för en misse?….har hört men inte själv sett hur dom kan "roa sej" med en misse..
här jobbas det för fullt….min ena dotter har äntligen idag blivit inskriven i en ny skola som hon förhoppningsvis ska kunna klara av… hoppas så intensivt på det så ingen kan ana hur mycket… så på onsdag ska jag dit för samtal…
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/

Håller tummarna för din dotter, MariannE11!
I morgon ska jag börja packa inför resan, men jag lyckas alltid få med mig för mkt! 
Glömde skriva att jag förstår att det var en dramatisk prommenad som Engla och du fick. Stackar er!
Håller också tummarna för din dotter MarianneE11!
//Lena
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

I kväll har jag packat inför resan. Katterna verkar också vilja följa med, för de ligger redan i väskorna…

Å syster och jag ska fortsätta vår kamp mot mors lägenhet och röjningen där. Mor dog. Syster säger att vi är på banan. Hon är chef. Jag är mest bara förvirrad. Jag tror grejerna förökar sig när vi inte är där?? Känns så…
Stackars Ängla! Hoppas hon vågar sig ut igen! Det är bra med en husses hjälp också! =)
EvaMojje: Hoppas Mojje också vågar sig ut igen. Bodde i en skogsdunge förut och var gång jag hörde skatorna så sprang jag ut å "ryade" åt dem. =)
Lena: Hoppas det går bra med husvisningen! Lycka till!
MariannE11: Hoppas det går bra med skolan också! Lyckat till du och dotter!
Trevlig resa Engla!!
-> Kastrera och id-märk <- \>^..^< CatCrazyLady
Vad som händer den här veckan? Förutom läxläsning, resa och möten och sådant.
Var av med Vimsan idag. Hon var spårlöst borta. Jag såg henne på grannens tomt sedan, när jag kom dit var hon helt väck. Jag började studera spår där i lösa snön. Då såg jag tassavtryck i riktning mot stenfoten till lillstugan och där in försvann dom.
Jag hukade mig ner och där såg jag ett liten glugg och ett kattplyte plira mot mig. Så började jag locka på henne. Hon hade en rolig stil när hon kom springands efter mig. Hon sköt rygg, gallopperade och svansen såg ut som en flaskborste.
Tja, vad ska jag skriva mera. Hmmm. Jag är jättenervös för något. Tänker låta er vara "på halster" lite. Jag vet. "Säger man A, får man säga B". Nää, två dagar kan ni gott vänta. 
#9 Oj så nyfiken jag blev nu!
//Lena

Nu blir jag också så där jättenyfiken! 
#10 och #11. Jag stillar väl nyfikenheten lite då.
I dagens "Norrtelje tidning" (alltså torsdagen 25 januari 2007) finns det en artikel som min karl är med i. Jag hamnade visst med på ett hörn där också.
Hi hi.
Har fått löfte om att dom ska skicka tidningen åt oss, så jag hoppas att dom håller det.