Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettdjurskyddsfrågor
Läst 985 ggr
[Anunnaki]
2010-01-27 18:56
0

Tillstånd

Nu har det varit besök från länsstyrelsen här och  jag fått tillstånd att ha mina 12 katter!

pia-app
2010-01-27 19:09
0

Grattis  jag har skickat ett pm till dig

Pia

Lena
2010-01-27 20:15
0

Grattis!

//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

[Anunnaki]
2010-01-27 20:35
0

Jag trodde att inspektören skulle kolla hur det var med katternas liggplatser, var jag hade sandlådor och om de var rena, att det fanns ren sand hemma, att det fanns ordentligt med mat hemma och också fråga mig om en del saker men hon satte sig bara på kökssoffan och tog fram sina papper och sade att det ju bara att besluta om att jag får ha 12 katter och att om jag ville ha någon katt till så var det bara att höra av sig.

Jag själv måste föreslå om hon inte ville titta på katternas hemgjorda klätterställning mm och då gjorde hon det.

Några av min katter kom och var väldigt trevliga. De satte sig på bordet framför henne och på soffan bredvid henne och kurrade, nosade, puffade och åmade sig.

Anledningen till att hon inte frågade eller tittade var kanske att jag bifogat hela mitt egenkontrollprogram till ansökan om attfå ett § 16-tillstånd. Där står ju allt om hur jag sköter mina katter.

Nordann
2010-01-27 21:06
0

Jag antar att inspektörerna gör skillnad på om det är egna katter eller om man ska sälja/omplacera.Jag hoppas iaf det eftersom det krävs mer då med karantän osv.

I min kommun och flera andra vet jag att det tidigare varit vanligt att de inte kontrollerat någonting alls.Den som sökt tillstånd har fått det.Skrämmande.Och nu när tillsynen övergått till länsstyrelsen kan de inget göra om det inte händer riktgt allvarliga saker iom att det finns ett s k "gynnande myndighetsbeslut".

shareza
2010-01-27 21:20
0

så roligt ,,,,,grattis!!vi håller på att kämpa med tillstånd till ett katt hem,,men funderar på att ha det som juor hem i stället,,då tillstånd ej behövs för detta

russin
2010-01-27 23:29
0

#5 - är ni en förening och använder er av jourhem/stödhem så tror jag nog det behövs tillstånd. Så är det här i alla fall.

Debattia
2010-01-27 23:32
0

Grattis !!!

Debattia

Den skygga kattens hemsida!

Naquita
2010-01-28 19:45
0

grattis!

Jag fick godkänd omplaceringsverksamhet i december och då kollade de liggplatser, uterastgård, karantän osv. Hade även mitt första vanvårdsärende tillsammans med Länstyrelsen.