Svart katt
Hej,
Kan inte glömma honom efter påseende på ett kort. Han är svart och semilånghår -kan gärna ta emot honom! Min svarta perserhona avlivades 23 december 2009 men det blir inget substitut. Kan inte finna honom på allla filer.
Monica
Jag har sett 2 st svarta här inne. Jag kan hjälpa dig, men det tar lite tid. Jag reagerade starkt på den ene, för det var en exakt kopia av min Ceasar som fick somna in 17 år gammal… den katten hade någon slängt ut…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
puttar denna
Puttar upp för V9indeln, som vill ha en kise!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Östgötakatterna har ju haft några.
//Pia

På kortet stod han på en altan o man riktigt såg hur den svarta pälsen blänkte och att han är semilånghår om det kan säga er vem det kan vara.
Monica
Vi hade en långhårig kattunge på kort i tråden men han har redan fått ett permanent hem
Nu har vi en jättefin svart honkatt som vi söker hem till, ifall du vill ha fler att fundera över? Hon är kastrerad,vaccinerad och öronmärkt,alltså klar för en bra framtid i sitt kisseliv.
Kan hända att den katten du sett redan fått ett hem.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!

Är hon semilånghårig eller långhårig o hur gammal är hon?
Monica

Hej,
Har hittat honom och henne men vet 0 om dem. Jag är ju perseruppfödare och har 7 katter hemma, varav 2 är kastrater (hanar). Personen ska kontakta mig när hon haft dem hemma hos sig för att se hur sociala de är. Hoppas ………… Jag vill hjälpa till fast jag är perseruppfödare. Dessutom har jag en hund - Collie.
Monica
Annars har jag en vacker korthårig svart (några vita strån på bröstet) kattherre här.Jag bor i Luleå,är det för långt bort?annars har jag en dotter som gärna åker till Karlstad med kissen eftersom hon har en pojkvän där.Till Stockholm tar vi oss enkelt också.
Lilla gubben som hittades i Öjebyn (Piteå) har varit hos mig sedan 24/11,jag har annonserat och satt upp lappar men ingen ägare har hittats så nu måste han omplaceras.
Han är världsgó,kelig och matfrisk fastän det är godbitar han vill ha såklart.Gillar barn,det var en barnfamilj som hittade honom och när mitt barnbarn (6 år) är på besök går de bra ihop.
åh vilken panter
Är det en upphittad svart semilånghårig som har varit annonserad här? Vart hittades den och när? Min svarta semilånghåriga katt har sprungit bort i Stockholm, tänkte bara se så att det inte är han som blivit hittad..
#11 Om du frågar mig så är den katten korthårig som synes och upphittad i Öjebyn i Norrbotten nångång i slutet av september sägs det.Han dök plötsligt upp utanför ett hus där då.Upphittaren hade funderingar på om det kunde vara en "sommarkatt" eftersom de bor nära en camping.Jag vet inte jag men han har iaf inte blivit skrämd för människor och var i hyfsat skick när han kom till mig bara extra hungrig och törstig.
Jag har skrivit om Lilla gubben här,på kattpolisen iFokus,på Blocket,på Lokus,Lost&Found,Gnetagalten.Lappar är uppsatta där han hittades (jag bor 6 mil bort) och han är polisanmäld,scannad, veterinärkollad.Kastrering avvaktade jag lite med,ville ge ägaren chansen att hitta honom först.Men det kommer att göras snart.

Hej SannaSl,
Hittade honom här i tråden *Vi önskar hem* Skrivet av Lena. Där hittade jag honom den strålande svarta katten. Han är inte tillfångatagen enl uppgift per telefon i dag utan går ute i kylan. Säkert utslängd av nån. Vidare hörde jag att det fanns en flicka svartsköldpadda som oxå var vilsen ………… Usch fy fan för människor som beter sig på detta sätt!!!!!!!!! Problemet för mig men det blir aldrig nåt problem för jag kommer inte köpa in nån mer dyr perser men jag saknar en svart katt som jag inte själv kan få då jag föder upp vitfläck o silver. O som sagt min svarta perserhona gick bort i himlen dagen före julafton ……… och min första katt som jag inskaffade 1991 (blandras) var kolsvart och semilånghår o dog 2002. Denna katt som nu är ute i kylan ser likadan ut. Usch!!!!!!!!!!!
Monica
Oj,det vore förstås ännu bättre om du kan ta in en katt som går ute nu i kylan.Håller tummarna för att man får in och att du får ta hand om den katten.

Jättebra om du kan ta in en katt som lever ute. Speciellt långhåriga katter lever farligt ute med sin päls.
Det var föreningen rädda djuren som skrev om den på Vi söker hem
Jag ångrar mig och tar tillbaks förslaget om svarta kissen.
Debattia
Den skygga kattens hemsida!
Hej vindeln!
Jag har letat bland trådarna, och de 2 svarta semi jag har sett, hittar jag inte igen. Tyvärr…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.

Hej!
Japp det är han. Hur gammal är han? Har han haft ett hem o verkligen blivit utslängd? Hur är han i temperamentet en semilånghår måste oxå badas och fixas (fast inte som en perser förstås :). Går han ihop med andra katter då jag nu har 7 (2 är kastrater och 3 har åldern 15 veckor, 7 månader, 8 månader) och går han ihop med hund? Dessutom kommer han hos mig inte bli någon utekatt som får gå ut och in som han vill.
Monica

# 19
Vi har en som eventuellt vill adoptera honom. Om det inte blir något där hör jag av mig till dig!

Oki

Kan inte glömma honom - hur går det för honom nemeni? Är han inne i värmen o har det mysigt nu?