Vanvård i Malugn!!
Ja men tänk att det funka å länka men hur jag gjorde vette sjutton, hihi. Men visst har detta varit på tapeten här på hittekatter förut? Hemskt är det ivarjefall!!! Stackars djur :(:(

Fy fasen!!! Människor är för jäkliga rent ut sagt!!!
Pälsbollarna i Höganäs
Detta vanvårdsfall är på väg genom förundersökning mm och något datum för rättegång finns inte än, iaf inte i slutet av förra veckan.
I ett annat lika hemskt fall i Dalarna men i Mora blir det rättegång den 2 feb 2010 såvida inte advokaten lyckas skjuta upp det en gång till. Det skulle ha varit förhandling i oktober.
Så finns det ett djurskyddsärende till som kommer upp till förhandling i Mora tingsrätt den 9 feb 2010. Där kan datumet ändras för man har kommit på att ett vittne till ska höras.
På väg till rättegång är också ett fall avvanvård av katter i Malung. En tjej hade lämnat två, tre katter instängda i en campingstuga i två veckor. Datum för den förhandlingen vid Mora tingsrätt är 17 mars 2010.
a men vart är vi på väg nånstans, det är ju ohyggligt. Stackars djur!!!!!
Att det ska ta sådan tid att få det till rättegång, artikeln är ju från 2009-02-26. Man önskar ju att de kunde prioritera det lite mer, om inte annat för att det ska hinna ske mer hemska saker!
#4 ja jag såg det nu. Men jag fattar inte, tror jag börjar bli trögfattad…..
Har det alltså tagit nästan ett helt år innan rättegången?

Det borde ju vara solklart att personen får djurförbud! Vad ledsen jag blir!
/Änglakatterna - medarbetare på Hittekatter och på Katthemmet Kompis
# 6 ja men precis vad är det som fattas liksom?!
Den äldre kvinnan har djurförbud men i stället har hennes son stått som ägare till djuren och olagligen låtit sin mor ta hand om dem om man nu kan kalla det för ta handom.
# sonen lika gräslig som mor sin alltså
. Jag förstår inte varför man skaffar sig "besväret" att ha djur om man inte vill ta hand om dom.
Bra fråga, Lo-katt. Länk till fallet i Mora som det blir rättegång om den 2 februari. Här slog man ihjäl katter medan de stod och åt förutom vanvården av alla de andra djuren. Jag ska gå på alla dessa rättegångar.

Ni får ursäkta…. JÄVLA KRÄK! 
Pälsbollarna i Höganäs
Man blir både ledsen och arg när man läser om sådana här fall. Det värsta tycker jag är flatheten hos våra myndigheter. Om de bara vore lite mera på allerten skulle det inte behöva gå så här långt. Djuren kunde bli räddade på ett tidigare stadie och människor få hjälp. Oftast är ju även den här typen av djurägare i behov av vård och omsorg av något slag.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Usch..man blir mer än ledsen…hur kan detta överhuvudtaget få ske i dagens Sverige..arma, stackars djur…finner inga ord..:-(
Kommer dessa rättegångar hållas i Mora eller Falun? Hade varit intressant att gå på dem, men det får det nog bli bara om de hålls på hemmaplan.
# 14 Mora är jag ganska säker på för det var hos tingsrätten i Mora som gav mig datumen. Du får väl ta bussen. Jag hämtar gärna vid busstationen. Det är nog förresten enklare att gå den biten. Men jag kan möta och visa vägen.