Hittekatter iFokus

Hittekatter

Etikettkattprat
Läst 2437 ggr
Imasy
0

Min lilla vän

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min lilla vän har kämpat tappert ända sedan han kom innanför mina dörrar för tre år sedan. Småkrämpa på småkrämpa.

Men nu är jag 99 % säker på att det är slut. Har har nog mått dåligt ett tag och dolt det väl.

Imorgon blir det veterinären, och jag törs nog säga redan nu att jag kommer få åka hem ensam. Om inte det sker ett mirakel över natten Gråter

Bilden är i från somras, när jag och Ragge var ute på gräsmattan.

[Anunnaki]
0

Tänker på katten och dig!

annebeate
0

Lille söte kisse, tänker på er.

kattassen
0

Å styrkekramar till dig i morgon! Hoppas det går bra!Gråter

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

SaraC
0

Åh, vad jobbigt! Rynkar på näsan Tänker också på er!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Hawknestgrove
0

oj… inet lätt beslut att ta. Men heder åt dig att inte låta en liten kisse lida, till skillnad från andra omskrivna här inne. ni vet väl alla vilken kisse jag tänker på

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Imasy
0

Jag kan nog redan nu säga att det är slut för gott denna gång, men hoppet är väl det sista som överger en Gråter

Han är totalt förändrad, och detta går nog inte att fixa med en gnutta antibiotika, inte ens med kyrkans alla böner.

Det kommer väl visserligen inte som en chock, men inte mindre ledsamt för det. Har väl kanske undermedvetet förberett mig och insett att denna dag skulle troligen komma tidigare än vad den ska behöva göra i en kisses liv.

essut50
0

Tröstkramar till dig.Håller tassarna att ett mirakel sker imorgon att han inte behöver få somna in…..

" En smula nyfikenhet håller oss unga"

"Hjärtat är lyckligast - när det slår för andra"

Hawknestgrove
0

Styrkekramar till dig i morgon, för det lär du behöva……Gråter

Imasy
0

Jag tycker faktiskt att han blivit sämre under kvällen, och fanns det någon som hade öppet så skulle jag nog faktiskt åka nu på en gång.

Han har slutat äta och dricka, och jag får inte ens röra honom längre. Han vill inte ha nån form av kontakt.

I vanliga fall är han ett gosmonster som sitter som ett plåster på första bästa människa, och ett riktigt matvrak.

Igår tyckte jag han höll sig för sig själv och gick undan. Men idag har han varit med oss ute i vardagsrummet hela dagen. Det känns väl som på nåt sätt att det är hans sätt att säga hejdå.

Vet inte hur jag ska förklara för lill-husse att en av hans favoriter inte kommer hem något mer. Han tog det så hårt när vi förlorade Kenneth för ett år sedan.

Usch, vet att jag borde gå och sova om jag ska orka något öht imorgon, men tårarna rinner för fullt då jag vet att våra timmar tillsammans rinner ut.

Hawknestgrove
0

Ja somanr du så somnar du. MEn om du inte gör det, så vet du ju att du kommer iväg tidigt… stackars er……..

Imasy
0

Jag hade tänkt ställa klockan vilket som. Du ska inte tro att du får prata med någon direkt, utan man får knappa in sitt nummer så ringer de upp.

Ska jag ha nån chans att få tid imorgon (även om jag gärna slipper det) så måste jag se till att ligga först i kön.

maggan47
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

vet så väl hur du känner dig, när man vet att timmarna är räknade, tänker på dig, Gråteroch man måste  släppa taget, men gör alltid lika ont, just unga kissar ska inte gå över bron för tidigt

Maggan47

När tiden kommer…

När stunden kommer och jag blir skör och svag
Och smärtan gör att jag inte kan sova
Fatta då det beslut som måste ske
Den sista striden kan inte vinnas.

Du kommer att vara ledsen, det förstår jag
Men låt inte sorgen hindra dig
För denna dag, mer än de andra
Måste din kärlek och din vänskap klara prövningen.

Vi har fått så  fina år tillsammans
Du vill inte se mig lida ytterligare
När tiden kommer, snälla låt mig gå.

För mig dit någon tar hand om mig
Och var med mig ända till slutet.

Håll mig hårt och prata med mig
Ända tills mina ögon inte ser mer.

Jag vet att med tiden kommer du vara OK
Och att det är en godhet som du gjort mig

Du har räddat mig från nöd och lidande

Känn ingen sorg
Över att det var du som fick fatta detta beslut

Vi var varandra mycket nära under  dessa år
Låt dig framförallt inte invaderas av sorg.

… din kompis på fyra ben
som tackar dig för att du gett mig ett sådant fint liv!

anebit
0

GråterGråter  Gråter med dig.

Tröstekramar!

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

monsi
0

Hoppas o önskar du får med din vän hem igen o att han blir frisk.

Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute

Utan djur är livet inge kul!Glad

tuska
0

Imasy   mina tankar är hos dej i dag

Styrkekramar från tuska

martdat
0

hoppas du får en tid fort, lille killen,,, usch vad jobbigt . kram,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

emjon
0

Styrkekramar och tänker på dig.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

essut50
0

Tänker på er idag…

kattmatten
0

Det är så tråkigt att behöva konstatera att man måste fatta beslut.
Men du är en bra och ansvarsfull matte som ger honom möjligheten att slippa må dåligt.

Tänker på er idag!

Imasy
0

Kl 15:15 har vi tid hos djursjukhuset idag :(

Den jag bokade tiden med höll väl med om att det lät inget vidare, men vi ska göra en undersökning iallafall, även om jag bokade tid för avlivning. Nu trodde vi ju båda att prognosen inte var direkt ljus, då han inte längre varken äter, dricker eller går på lådan bla :(

emjon
0

Det är alltid så jobbigt när våra älskade vänner blir sjuka och man märker ett ändrat beteende. Det är ju också en signal till dig att något inte står rätt till och kissen ber om hjälp vilket du ger direkt genom vetbesök. Kanske är det någon sjukdom som är behandlingsbar och det kan hjälpa med uppvätskning först eftersom kissen inte dricker.

Håller tummar och tassar här för att det går bra och hur du än gör så vet jag att du tänker på kissens bästa.

Ju mer jag lär känna av människorna dessto större blir kärleken till djuren

Sidentass
0

kära Imasy…det är så sorgligt när de små som vi älskar så innerligt högt blir så dåliga..tänker verkligen på er..o vet vad ni går igenom..

Översänder varmaste styrkekramar..

SaraC
0

Tänker på er nu när ni strax är där. Det är den negativa delen med att vara djurägare och den är inte lätt.. Du gör i alla fall det som är bäst för honom, om ni inte får glädjebesked hos vet.

Ankie
0

åh så ledsamt, så ledsamt Gråter

vet ju inte hur det har gått för er heller, era stackare…

men har han varit sjuk förut eller? hur gammal var han/är han?

Imasy
0

Den här katten måste ha änglarna med sig. Idag har han förbrukat ytterligare ett av sina 9 liv. Finns inte så många kvar nu.

Han hade "bara" lunginflammation och hade blivit rejält uttorkad. Så en rejäl uppvätsning och lite antibiotika så fick han hoppa in i buren och åka hem igen :)

Men han var så pass dålig att han hade inte överlevt ett dygn till troligen utan vård.

Så nu blir det 14 dagars kur med medicin och lite tvångsmatning i början. Fast han satte sig och drack vatten själv på egen hand för en liten stund sedan, så han verkar redan lite piggare :)

SaraC
0

#25 Nej, vad skönt att höra! Skrattande Vilken lättnad för er. Hoppas att han kryar på sig nu lille Ragge.

änglaflickan
0

Vad härligt att höra =)

kattassen
0

#25 Å vilken glad nyhet. Han är minsann en seg rackare som inte ger sig i första taget! Nu får du pyssla om honom och pilla i medusinen så han blir piggelin igen!Glad

----------------------------------------------------------------------

Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus

Hawknestgrove
0

Så underbart att höra! MEn lille vän, hur drar man på sig lunginflammation?

Josefa
0

Skrattande Så skönt.

martdat
0

Lycka till då, skönt att han kom med hem, hoppas att han får vara frisk nu,

Sajtvärd på kattpolisen i fokus.

Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Imasy
0

De trodde att han först fått en förkylning som sedan dragit sig ner i lungorna. Fast jag fattar inte när han skulle ha blivit förkyld och när han skulle ha fått lunginflammationen.

Först har han varit pigg och full i bus och bara över en natt tvärvände det typ, och jag har inte sett eller märkt nåt tecken på förkylning förräns han blev riktigt dålig och snorig, och då måste han ha fått inflammationen på samma gång?

Ja, huvudsaken är att han står på benen iallafall :)

Fast veterinären var snål. Eftersom jag hade misstankar på att jag skulle få åka hem själv bad jag Alexander gå och säga hejdå till Ragge så att Ragge skulle våga åka till doktorn. Hade ju inte sagt något om avlivning innan jag åkte, bara att Ragge var väldigt sjuk och måste åka till doktorn.

Så hör jag att Alexander sitter och bubblar med Ragge inne i mitt sovrum. Så kommer han ut och berättar att han talade om för Ragge att om han bara sitter stilla och är duktig hos doktorn, så kommer han nog att få en kattleksak när vi är klara, för det får ju faktiskt han när han varit hos doktorn.

Men vet ni vad ??!! Ragge fick ingen leksak!!! SkrattandeFlört

annebeate
0

Så härligt att Ragge kom med hem.Glad Nu håller vi alla tummarna för att han snabbt är kry igen.

monsi
0

Å vad skönt han fick komma med hem igen o att han kommer bli frisk.

Underbart.

När får kise sin leksak?FlörtSkrattande

Sidentass
0

Men vilka glädjande nyheter!!! Nu finns ju hopp om att Ragge får bli en pigg o glad kisse igen..vilken tur att du åkte in när du gjorde..*puss på misse-nosen*

Imasy
0

Ja, vi ska väl inte ropa hej ännu då vi inte är över bäcken ännu.

Även om han är uppvätskad och satt på medicinering, sa veterinären att det krävs en del stödmatning och kämparglöd ifrån honom också.

Ankie
0

härliga nyheter, Glad

essut50
0

Vad skönt att höra att han har fått komma hem..

kattmatten
0

Skönt att han fick hänga med hem igen.
Då håller vi tummarna för kämpaglöd.

anebit
0

Så underbart att han fick komma med hem igen. Glad Nu får vi hoppas på att han tillfrisknar snart.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Imasy
0

Idag verkar han lite piggare.

Nu på kvällen så gjorde han ett tapert försök att äta lite kyckling. Dessvärre gick det väl inget vidare, tror han har problem att tugga när han är täppt i näsan. Men aptiten verkar ju vara tillbaka lite grann iallafall.

Har också tvångsmatat honom med a/d mat, och han är väl inte alltför glad åt det ;)

Närborrarna har inte varit igenkleggade på hela dahen i princip, och nyss satte han sig på lådan. Det kom visserligen bara en liten diarrehög, men å andra sidan så har han inte ätit på flera dagar nu.

monsi
0

Verkar som allt går åt rätt håll håller tummarna attt det fortsätter så.

xray
0

Håller tummarna så dom nästa vitnar. Hoppas han klarar sig igenom den här pärsen:

Kramar till er.

tervmatte
0

Håller tummarna för Er.

Försök med att ge kissen lite probiotika i maten, t.ex. ProKolin+, Trevis, DiarSanyl eller annat för att stabilisera magen och motverka uttorkning.

Trevis är nog lättast att blanda med maten, då den är helt smaklös och i liten mängd. Både ProKolin+ och DiarSanyl är i pastaform och trots att bägge är superbra, så tycker vissa katter att det är superäckligt att få en mängd kletig pasta i munnen.

Till en vuxen katt brukar jag ge 2st Trevis per dag (man öppnar kapseln och stör ut innehållet).

Man ska alltid ge probiotika för att förebygga att magen kraschar när man ger antibiotika

Lycka till

Imasy
0

Det enda som funkar på honom är canicur, en del av dessa du skirver om har jag testat, antingen med en vägrande katt eller värdelöst resultat :/

tervmatte
0

Canicur är jättebra :-)

MewTwo
0

Hur har det gått för Ragge över jul!!??

TassKram

Imasy
0

Jodå, han är sig själv :)

Man kan aldrig tro att han varit så kass som han var för två v sedan. Sista dagen med medicinen imorgon också, så nu ska han stå på benen hoppas jag :)

russin
0

Härligt höra att det vänt så bra:)

monsi
0

Skönt liten mår bättre.

MewTwo
0

Hur mår Ragge? Allt väl hoppas jag? Skrattande

Imasy
0

Jodå, han är sig själv sedan ett par veckor tillbaka ;)

Äta, sk*ta och sova är hans ordinarie schema ;)

Ankie
0

härligt att höra

Sidentass
0

Vad skönt att höra att han är sitt gamla vanliga jag igen:-)