Veckans OT; Vecka 3
Vi har inte haft några OT trådar på ett tag nu. Ni vet den sortens trådar där vi med gott samvete kan skriva om lite av varje som inte driekt har med katter att göra. Tidigare har vi kallat dem God Morgon-trådar.
Försöker nu att blåsa liv i den traditionen igen. Föreslår att vi startar en ny tråd varje söndag som sedan får rulla under den kommande veckan. Den här tråden löper således på tills den 24/1.
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
Sista tiden har mycket präglats av det kalla vintervädret. Här i Dalsland har kyla och snö slagit till ordentligt. Vi har haft upp emot 25 minus grader och fått uppemot 1 m snö. Sista dagarna har dock kylan försvunnit och vi har ni bara några enstaka minus grader.
Lägger in några vinterbilder från trädgården:
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"
uj Lena, hugg ner den!Den kan vara livsfarlig!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
#5 Ja det ska vi göra. Den sitter i ett hörn där ingen av oss går. Men det kan ju drabba grannarnas katter som med förkärlek besöker våran trädgård.
Vintern visade sitt nakna ansikte för mig imorse, då jag gick i skogen med min hund. Där träffade vi på ett dött och stelfruset rådjur:(
Dock är det ju svårt att säga om den dog av ålder eller annat, men nu ger den lite föda åt andra djur…

Så fina vinterbilder!!:-) Faktum är att det är först i år jag lärt mej att uppskatta vintern..så vackert här också med de snöklädda träden, påminner om gamla tiders julkort:-)
På tisdag morgon ska jag åka och kastrera Pyret, min stödiskatt, det innebär sedan att hon får vara ifred från ungarna i det här rummet de dagar hon ska vila upp sig efter ingreppet..ungkatterna är nu vana vid att vistas i hela lägenheten sen en tid tillbaka..dom har nu vuxit ur rummet dom bott i o söker vidare vyer!

Och jag har varit och köpt nya tapeter till köket, gjorde ett riktigt fynd :)
Nu är det bara en miljon saker till som behövs för att det ska bli klart där inne ;)
Ja det har nog varit rätt kallt i hela landet. Jag besökte mina föräldrar för ca 1 vecka sen och när det var som kallast blev det -35. Gissa vem som stannade inomhus så mycket som möjligt?
Nu vill jag ha sommar!

vilka vackra vinterbilder. här nere i skåne är det bara tråkigt!
Det hade snöat lite, och då var det vindstilla. Någon dag senare blev det storm, så snön blåste i drivor överallt. Sen när snön var borta från åkrarna så blåste åkrarna iväg istället och lade sig på snödrivorna. Så snön är brun. :P Tog dock inga bilder på det hos pappa. borde kanske gjort det.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

åååh!
Jag är så avundsjuk
Kul att se era vinterbilder1 :) Kattassen det var fina vinterbilder från Göteborg!
#22 Det där är väl från Norrköping väl? Ser ut som det gamla vattentornet i Kneipen.

vilka härliga vinterbilder;). Jag är fortfarande ledig måndagar, har ringt eon i dag o kollat elräkningen, var inte mycket mer än tidigare räkningar än så mina energibesparingar har gett resultata,
Här finns inget vatten, nått rör som frusit sönder, tack o lov för att vi har samfällighet på gatan, så i helgen har kararna på gatan pinnat runt o letat läcka, hoppas det kan åtgätdas snart, med lite oflyt så är läckan under en asfalterad väg, och det är vi som blir betalningsskyldiga, hoppas verkligen försäkringen täcker allt, lite orolig är man allt,,, jobbigt utan vatten, halva gatan har doch vattten nu så man får låna vatten o ducha hoss grannar om det behövs,,,,
Sajtvärd på kattpolisen i fokus.
Allt som inte kan lagas med silvertejp är sönder på riktigt.

Jättefina bilder!!
Vintern är tillbaka i Skåne. Nu är det -2 grader och lite snö singlar ner. Idag blir det pysseldag hela dagen med tösen. Några doftljus är tända, kaffet upphällt och brasan värmer. Ska bli så mysigt med en hemmadag.
Ha en underbar dag allihopa!
Pälsbollarna i Höganäs

Ja, äntligen kommer nog den där bruna snön försvinna :P
#23 - det är Borgs-ruinen vid SMHI i Norrköping. Där dom förut ibland hade konserer på somrarna:)
#26 - så ni Skåningar har inte vit snö

Den blev brun av all jord som blåste omkring och lade sig på snön. Så vi är lite speciella här, vi har brun snö :P
Och här i dalarna har vi gul snö ;)

är det alla kissar som kissar så mycket? ^^
Nja, snarare hundar skulle jag tro ;) Bor väldigt mycket hundar i mitt område, samt att många passerar, så det är väl gul snö vart man än vänder sig nånstans ;)
#32 - värre är alla hundägare som tror att skiter liksom "försvinner" när det är snö ute
. Så irriterande när till och med min egen hund tycker det är superäckligt och knappt hittar en toa ute - för alla är redan överfulla (läs - finns ingenstans att sätta sig, för det är skit överallt) !!!

Nu snöar det för fullt här i Linköping..och katterna har beordrat mej att fara för att proviantera till dom..sand och mat i massor för här är det snabb åtgång,-)

#34 Du skulle behöva en lastpall med grejor hemsänt varje vecka
Ut i snön med dej!
----------------------------------------------------------------------
Kattassen/- medarbetare på Hittekatter.ifokus och Katter.ifokus
Hittade en lampa med rabatt dessutom, som jag ska ha till köket. Tapetserade om där igår också, så det börjar röra på sig :)

#35 Det är så sant så;-)
Man kan ju skicka hem till dörren som tex genom företaget "husse" men då är det lilla kruxet att man får ligga ute med mera kontanter, något som kanske vore möjligt om man jobbar!
#27 Då är det det jag tänker på, ska vara ett gamalt vattentorn som användes innan den tegelröda tornbyggnaden togs i bruk som sådant. Jag kommer nämligen från Norrköping. Känner till byggnaden väl. Har varit där många gånger. Ser ut som en gamal riddarborg men så gamal är den dock inte.
#38 - det hade jag ingen aning om:)
Jag bli lika förånad varje gång jag går in i ruinen, då det är så litet. Den ser större ut på utsidan:)
#40 Det har nog varit någon mer byggnad inuti skulle jag tippa. Någon form av högre torn.
Jag kan FÖRSÄKRA att Hennum beskriver den skånska snön på ett mycket bra sätt… Vi har inte snö på våra åkrar, vi har åkrar på vår snö… Brun så att den går över i svart.
Dalarna har gul snö…
Vårt vackra land är ju faktiskt väldigt färgglatt även på vintern…
Saknaden av små kattassar är enorm... Att överleva det varje dag är en konst...
Sajtvärd på julen.ifokus.
Just nu är jag världens elakaste matte enligt mina missar, då jag varit så dum att jag både släpat fram dammsugaren OCH tagit bort deras roliga klätterträd med leksaker (läs julgran).
Dock så har det hjälpts till med nedpackandet och Wikki hjälpte till med att få ut den i förådet (läs smet ut i trapphuset).
Kan inte låta bli att älska mina missar. 
Wiki, vilka väluppfostrade missar du har!
Att hjälpa till med att städa undan leksaks-tiden…
All heder åt dig som har gjort ett bra jobb med uppfostran… 
Ikväll såg vi 3 rådjur i grannens trädgård. De är så fina! Stackarna letar väl efter mat eftersom de gett sig in i villaområden…

Har varit på bowling och karibisk buffé i kväll.
Magen står i alla hörn efter jättegod mat + citronmarängpaj med grädde till efterätt. Mumsfillibabba. :-)
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Känner en som matar rådjuren, för dom har det också svårt när det är mycket snö. Dom blir också ganska tama då. Söta är dom också med sina vackra ögon
Mmmm, så härligt…
Solen har lyst här nere mesta delen idag…
En föraning om vad som komma skall…
Nu dröjer det inte länge förrän snödropparna kommer fram… 

Ja, snart är det mars och solen värmer frusna kinder och dagarna blir längre och längre.
Längtar efter ljuset!
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
#49 - ljuset håller jag verkligen med om att man längtar efter. Jag har såå svårt komma upp på morgonen pga att det är så mörkt.
Ännu svårare nu när jag fick ta bort elljusstaken (som gick på timer) pga huligakissar

Solen har tagit semester idag, men man märker ändå att vi går emot ljusare tider,.) Nu ska jag ta o pälsa på mej o ta en långpromenad till djursjukhuset för att köpa det specialfoder som Berlioz går på..han har ju som bekant problem åt kisseriet och bantar..men det går sakta att banta katt innan man ser resultat! Så jag stänger ner nu..innan man fastnar än mer i stolen och återkommer senare..sonen ska på klassfest ikväll vilket innerbär mer datortid för min del, hade jag bara råd skulle jag naturligtvis utöka hushållet med en dator till!