Ge tabletter?
Nu e det så här att jag behöver hjälp..
Jag har fått ronaxan utskrivet till alla mina 3 katter för att de har klamydia.. jag ska hålla på med behandlingen i 28 dagar o har kämpat nu i 5 dagar.. Zigge o Puma e rätt okej med att ge tabletten men Zorro slåss för sitt liv… jag har försökt att krossa den o ge den blandad med maten o det fungerade i en dag. Idag vägrade han äta maten.. jag har försökt dela tabletten i mindre bitar men han spottar ut dem.. jag håller för munnen på dem o blåser på nosen o drar fingret på halsen på dem men Zorro e nästan omöjlig att hålla stilla..
HJÄLP hur ska jag göra.. går det lättare om jag smetar in tabletten i smör så den glider ner??kan tillägga att tabletten e rätt stor?
Är det möjligt att lösa upp tabletten med tex 1 ml vatten och spruta in?
Jag hade samma problem med Ragge, var slagsmål när han skulle ha sin lilla tablett, men i spruta accepterade han den.
Jag drar alltid tabletter i en klick smör, så dom är lättare att peta ner i halsen:)
Sen finns Buster tablettgivare att köpa på apoteket. Den är faktiskt väldans bra. Inte så dyr, och du kommer på distans. Vad händer, om du pillar in tabletten i en bit korv eller räka elelr kött? Alltså något, som är så gott, så han inte kan motstå……HElst ska kissen vara vrålhungrig också
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Brukade krossa tabletter o blanda i mjölk sen spruta ner i munnen på min blinde kise.
Han var jätte snäll men spydde upp tabletter, svalde snält gick sen bort till närmsta blimma knaprade lite blad o sen uch!
Vägrade röra maten om det var något i den.
Men mjölk o spruta slank allt ner.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
rödis är oxå omöjlig att få i tabletter, vi har fått krossa tabletten å sen rört runt med kaviar å sen satt det högt upp på tassen så har han slickat i sig det sen, men skitsur har han varit

tack för alla era tips.. ska ändå till apoteket imorn o hämta ut resten av Zigges medicin så då ska jag se om där finns nån tablettingivare.. annars provar jag smör på tabletten..
Jag blandade tabletten i det som Zorro älskar mest av allt så jag tror inte han kan luras med mat..