Katter och vatten..
Nemo min röda kisse är helt tokig i att gno sig och bita mig i vaderna när jag duschat.. Har aldrig varit med om en katt som gjort så innan. Han ska även med in i duschen och göra samma sak lite då och då.
Knäppo-katt..
Dom gillar även när man häller upp lite vatten i badkaret och slänger i några korkar (pet-flaska) så dom kan jaga dom i vattnet =)
I dag fick Nemo en skål med is.. Den var jätte kul!
Har alltid sedan liten fått höra att katter hatar vatten.. Nemo är nog som jag trott ingen katt.. Han är nog ett sjölejon. ha ha.
Har ni några vatten och katter bilder? Visa mig.. Vill se fler knäppo katter.
=)
Vilken sötis han är!
Vi har också ett öppet akvarie nu och våra katter anser det vara deras egna vattenhål. De älskar att dricka ur det. Jag bara väntar på att nån ska trilla i. Tiara var väldigt nära innan idag…
#3 Melvin har tagit sig en simtur en gång då jag städade det stora karet.. Inte kul alls tyckte varken han, jag eller fiskarna..
#4 hihi det kan jag tänka mig
Någon som har vatten katter?
Bara jag åt det hållet, liet… Arne ska alltid dricka varmt duschvatten, som är kvar precis när jag duschat. Trots att vi har fin vattenfontän, som han också älskar. MEn så lekfulla med vatten är ingen ännu. Ska se vad lilla MEe har för hemligheter….
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Vilken fin kisse!! Ser också skymten av en kompis till honom på första bilden:-)
Bamse och jag brukar bada tillsammans! Det innerbär att han går runt på badkarskanten när jag ligger där och buffar med huvudet..han är den katt som mest accepterar vatten här hos oss…

Min gammle kise älskade vatten kranen o drack gärna därifrån.
Han höll mig gärna sälskap vid badkaret men ville inte bada.
Den blide kisen fick många ofrivilliga dopp i toa stolen innan folk lärde sig att stänga locket.
Har den stora turen att få bo med en hittekatt!Tungan ute
Utan djur är livet inge kul!Glad
En katt jag hade för några år sedan var så otroligt mammig så han var tvungen att vara vid min sida hela tiden. Så självklart satt han på badkarskanten när jag badade. Det var jättemysigt, ända tills han ramlade ner i badet…
Jösses så sönderriven jag var innan jag fick tag i honom och fick honom ur badkaret. Behöver jag säga att han AVSKYDDE vatten….
haha tur att vi bara har duschkabin!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Min Zenita är väldigt intresserad av vatten och dusch. När jag duschar så står hon vid badkarshanten ända tills hon blir träffad av vattnet, sedan lägger hon sig på handduken som jag har på golvet.
När jag tvättar håret står jag lutad över badkaret. Då ska katten in under mig och fjöla. När jag sedan lägger handduken över så ska hon vara med i "torket".
När hon inte står och fjölar på badkarskanten så hoppar hon upp och sätter sig på ryggen. När jag sedan vill resa mig så "kanar" katten ner. Gissa om jag har rivmärken på ryggen.